- 412 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayatın anlamı üzerine ya da hayata dair.
Biliyorum,çok derin ve felsefi bir konu.
Hayattan elde ettiklerimle ya da az da olsa yaptığım çıkarımlarla ahkam da kesecek değilim.Ancak bende "izler" bırakan ve "bu doğru" diye düşündüğüm/paylaştığım şeyleri kağıda dökmek istedim.
Hepsi bu.
Bir yazar,"’Yapabilme özgürlüğü" bir "yapma sorumluluğunu" getirir."derken ne kadar da haklı demiş diye düşünüyorum.
Yani özgür olmak ile sorumlu olmak dengesini kurduğumuzda hayatımızın anlamı da ortaya çıkar.
Peki ya "anlam bulma "irademiz engellenirse neler olur?
Ona da denilen şu:
Ya kişisel haz elde etmeye çalışırız ki Freud’u doğrularcasına ya da mali ve sosyal bir başarıya razı oluruz,A.Adler’i onaylar gibi.
Bu "derin" konuda en güzel bir yazıyı da Karl Popper’ın "Daha İyi Bir Dünya Arayışı" adlı kitabında buldum diyebilirim:
-Hayatın anlamı,hayatımız boyunca arayıp,bulacağımız bir gizli şey değil,hayatımıza kendi elimizle katacağımız/katabileceğimiz bir şeydir.Bazen yaptıklarımızla,bazen yapmadıklarımızla...
Yazmanın ister şiir olsun ister makale,fıkra,anı ya da deneme olsun bu cümleye bağlı olarak,kendi hayatımıza anlam katan "şeyler "olduğunu belirtmek ve paylaşmak isterim.
Dolayısıyla anlam peşinde olan/yürüyen/koşan herkese iyi yolculuklar dilerim!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.