SİZİN ORALARDA EŞŞEK VAR MI ?..
Merhaba. Uzun bir aradan sonra, yazmaya başlama zamanının geldiğini yazılarıma sessizce ara verdiğim günlerde neden yazmadığım sorulunca anladım.
Yazılarıma, özlediğim ve çok sevdiğim kırdan, bayırdan, eski günlerden ve aşktan bahsederek başlamak istedim.
Bir süre önce bir aşk yazısı yazmıştım. İçimdeki His diye. Hani aşık olurken size mi soracam dedim de, ne çok alınan olmuş.
İşte size inat bir aşk yazısı daha. Sonra, sonra aşık iki kişinin sessiz ve deniz kıyısında yaşadıkları ve eşek anısı.
Ve final eski günler, şimdi harman zamanı…
Özlediğim, beklediğim aşkın böyle aniden kapımı çalıvereceğini, izin almadan yüreğimde bir köşeye yerleşeceğini hiç düşünmemiştim. İlk buluşmamızda göz göze geldiğimiz anda. Başımdan aşağıya tuzlu su dökülmüş gibi hissettim.Hava sıcak olduğundan kokmamak için.
Heee, bak, ben aşık olurken size mi soracam demiştim ya, işte aşk gelirken bana mı sordu ?
“ Sormadı vallah. Geldi yerleşti yüreciğime” diyor bana anlatan ve devam ediyor.
“Bakışları içimi titretti, bilmediğim, tanımadığım bir dünyanın kapıları açılıverdi önümde... Kimdi, neydi, hangi sınıfta öğretmendi, daha önce onu görmemiştim. Bütün gün bu sorularla boğuştum. İlk şoku atlatıp kendime geldiğimde o, hala yanımdaydı” diyor aşık olan adam. Sonra, sonra anlatmaya devam ediyor;
“Şimdi yatıyordur. Bir sigara yakmış yatağının ucunda yaşadıklarını ve benim sana söylediklerimi ve hatta yaşadıklarının bir hata olduğunu düşünüyordur. Kanayan yarayım senin için biliyorum. Bir hata. Bir yanlış. Oysa sadece sevmiştim seni. Hala aklımın bir ucundan çıkmıyorsun. Son kez çıkmayan olacak” diyen aşık adam sevdiği ile sessiz gözlerden uzak deniz kenarına gider.
İki aşık burada, el ele, göz göze, gözlerden uzak birbirlerine aşk sözcükleri fısıldarlar. Nefesleri sıklaşan, ve birbirlerine çok yaklaşan aşıklar tam öpüşecekleri sırada, adamın gözü yemyeşil yoncalara, tarlasına giden çiftçiye takılır. Kır ve harman günleri gözünün önüne saniyede gelir. Sevdiğine dönerek, sizin orda Eşek var mı diye sormaz mı ?..
Sevdiği adam tarafından öpülmeyi bekleyen kadın, aniden duyduğu bu soru karşısında, “aşkım ben varken, eşeği ne yapacan” der ?..
Ve o anda , iki aşık koparlar. Birbirlerinden değil.
Gülmekten, gülmekten….
HARMAN ZAMANI…..
Bilirsiniz çocukken, çoğumuzun misketi vardı. Önceki gün elime bunlardan geçti. Elime aldığım her misketin diğer adıyla meşenin tam cam göbeğinden bakarken, eski çocukluk günlerimi gördüm ve o günlere doğru bir zaman yolculuğu yaptım.
Doğrusu bu eski günlere zaman yolculuğu yapmama neden o iki
aşığın eşek hikayesi oldu.
Benim çocuk aklım ve çocuk yüreğim, düvende koşulu öküzün hızlı gitmesi için etine dürtülen ucu çivili sopa ve boynuzlarından iple bağlı oluşu onun tutsaklığı olarak hırçınlaşmasına sebep olmasıdır. Yaşam alanı kısıtlanan ve istediği yere gidemeyen, istediğini göremeyenin hırçınlaşmasından doğal ne olabilir ki.
O, çocukluğumdaki, harman dönemlerini düşünüyorum da. Bir başka dünya idi benim için. Aylarca eve gitmez, dedemlerde kalırdım.
Harman zamanı geldiğinde, kırın düğünü başlardı. Özenle süslenen tabiat gelinleri kıskandıracak kadar güzel olurdu.
Nereye baksanız, renk cümbüşü arasında inekler, kuzular, atlar, insanlar ve “nerede eşek, eşek yok. Kaçmış” diyen dedemin sesi hiç kulaklarımdan gitmez.
Bu yazıyı fıkrasız bitirirsek, olmaz sanırım.Yazıya uygun, buyurun bakalım…
Akıllı Eşşek…..
________________________________________
Politikacılarımızdan biri bir köyü ziyaret eder.
Köylü amcam harmandadır.Eşeğin boynunda bir çan ,gözleri bağlı, arkasında düven dönüp durmaktadır
harmanda...köylüde biraz uzakta bi ağaç dibinde oturmaktadır.Politikacıyı görür görmez fırlar ayağa;
- beyim hoş gelmişsin..
p – hoş bulduk..ne yapıyorsun amca..
k - harman dövüyom beyim..
p - iyi de eşek harmanda yalnız sen burdasın..eşeğin gözlerini niye bağladın ..
k – beyim, gözleri bağlıyken siz çüş diyene kadar kendi döner durur. O, döndükçe de boynundaki çan çalar..
ben de oturduğum yerden eşeğin dönüp dönmediğini anlarım..
p - iyi de eşek dönmez de sadece başını sallayıp çanı çaldırırsa ne yapacaksın...
k - beyim bizim buralarda sizin gibi akıllı eşek ne gezer......
__________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.