- 444 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren sözler-90
*Doğadan aldığımız her şeyi, önünde sonunda mutlaka geri vermek zorundayız. Biz iyilikle vermezsek, doğa, zorla almasını da bilir.
*İnsanları soru sormaktan vazgeçmiş olan bir toplum, en iyimser bir ifade ile “duraklama” dönemine girmiştir; tabii “gerileme” ve ona bağlı olarak çökme dönemi de çok yakın demektir.
*İlham yalnızlığı, yalnızlık da ilhamı bekler.
*İhtiyacı olanlara, tabii ki karşılık beklemeden veriniz; ama sürekli değil. Yoksa onları tembelliğe alıştırısınız.
*İnsanî olan şeyler komiktir.
*Filozoflara göre “İnsan gülmeyi bilen hayvan”dır.
*Hayata tasasız bir seyirci gibi bakanlar, birçok dramın komediye dönüştüğünü görürler.
*Komik şeyleri, bir dilden diğerine tercüme etmek zordur.
*Kaybolan güveni aramak, beyhude bir uğraştır.
*İnsaftan yoksun eleştiri, düşmanca bir davranıştan başka bir şey değildir.
*Yolsuz doğru yolu bilmez, hırsız alın teriyle kazanmayı bilmez, zengin açlığı bilmez, bencil fedakarlığı bilmez, cahil bilgiyi bilmez, geveze sükutu bilmez; ama gene de bu konularda söyleyecekleri çok şey vardır.
*Öyle ver ki, verdiğini senden başka hiç kimse fark etmesin.
*Dünyada açgözlüler ve cimriler olmasaydı, fakir de olmazdı.
*Cimri, mirasçıları için yatırım yapandır.
*Hayallerini yitirdiğini farkettiğin zaman, onları tekrar çağırmayı dene. Geleceklerdir; çünkü küslük nedir bilmezler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.