- 504 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Terörizm Üzerinden Türkiye Toplumunun Klinik İncelemesi...
Bildiğiniz üzere 13 kasım gecesi Paris’de Işıd terör örgütü kanlı saldırırlarda bulundu birçok masum insan hayatını kaybetti veyahut yaralandı. Fransız ve batı toplumu üzerindede klinik düzeyde uzun yıllara yayılacak bir etkisi olacaktır. Bu saldırılar Pers Yunan savaşlarından bugüne batı ve doğu arasındaki nice kavgalardan biridir sadece. Bu yazıda ne Işıdı besleyenlere nede bu kavganın derinine inmeyeceğim zira sosyolojik düzeyde bu kavga pers krallığına kadar gitmekte asıl incelemek istediğim yurt dışında yani islam çoğrafyasının tabiriyle gavur ülkelerde olan saldırılara verilen tepkilerdir.
Öncelikle olarak politikalarını beğenmesemde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlunu saldıranlardan sonraki açıklamaları nedeniyle tebrik etmek gerek. Avrupanın terör konusundaki iki yüzlü tavrı açık olsada Türkiyenin yapması gereken doğru olan budur. İnsan olmanın açık ve net tavrı sivillere karşı olan acımasız saldıranlara tavır koymaktır amasız fakatsız.
Öncelikle bir iki kavramın sözlük anlamlarına bakalım.
Terör sözçüğü asıl olarak latin kökenlidir: korkudan titreme veyahut korkudan titretme anlamına gelmektedir.
Fransızca Petit Robert sözlüğünde "Bir toplumda bir grubun halkın direnişini kırmak için yarattığı ortak korku" olarak tanımlanır.
Oxford İngilizce Sözlük’te "Genellikle siyasal nedenlerle, halkın gözünü korkutmak ve halkı yıldırmak için dehşet öğesini kullanmak" olarak tanımlanır.
Türk Dil Kurumu Sözlüğü’nde, "Yıldırma, cana kıyma ve malı yakıp yıkma, korkutma, tedhiş" olarak tanımlanır.
Medieval oyun serileri oynayan arkadaşlarında bileceği gibi isyancı yada isyankar anlamına gelen rebel yada rebellion kavramları terör kavramı ile mantık olarak benzesede sosyolojik alt yapıda uzaktan yakından alakası yoktur. Ancak şunu unutmamalı bir terörist isyancı değildir ama bir isyancı terörist olabilir.
Mantık olarak terörist grup korku öğesini sivillere karşı kullanır bu nedenle Terörist kavramından farklı olarak terörize etmek sadece terörist grubun değil elinde güç olan herkesin yeri gelince sivil topluma karşı kullandığı bir öğedir.
Yani bir devlet bir şirket bir siyasi parti yada mafya toplumu bilinçli olarak terörize edebilir.
Bu terimlere açıklık getirdiğimize göre konumuza dönebiliriz.
Dün geceki olaylardan sosyal medya üzerinden gördüğüm ve bireysel olarak iletişim kurduğum kimselerin bende bıraktığı intibaya göre Türkiye’de olaylara bakış
1. Oh olsuncular
2. Oh olmasın ama haketti Fransacılar
3. Masumlara üzülüyorum ama zamanında müslümanlara çok eziyet etti onlarcılar
4. Onlar bizdeki terörist saldırılara tepki göstermemişler diciler
5. Türkiyedeki eylemleri unutup aman Paris canım Parisciler ben bunlara tatlı su solcuları diyorum
6. yukarıdaki beş gruba rağmen terör terördür dini dili ırkı yahudisi hristiyanı müslümanı olmaz diyen gerçek insanlar ve hala çoklar iyiki varlar ...
Aynen bu şekilde altı seçenek ortaya çıkmaktadır farkettiğiniz üzere bu altı seçeneğim beş tanesinde hep bir ama var. Ben birinci seçenektekileri otomatik olarak eliyorum çünkü masumlara karşı bir saldırıya oh olsun diyen kişi potansiyel katil ve teröristtir.
Çok kolay şekilde provake edilip sokaklarda insanlara saldırabilir bu insanlar zira Türkiye de bu kitleler 6-7 Eylül olaylarında Maraş Olaylarında yada Sivasda Madımak olaylarında vb çok güzel kullanılmışlardır.
Bu kimseler genelde eğitimsizdir lakin bu kimseleri provake edenler eğitim almış biliçli kimselerdir. Ayrıca yaşadığımız şu günlerde birinci skaladaki kimselerin eğitimli yada eğitimsiz olması pekde önemli değildir. Çünkü eğitim tek başına düşünmeyi sağlar diye birşey yoktur. Zira dün geceki oh olsuncular içinde doktor,avukat,akademisyen gibi kimselerde vardı.
İki üç ve dördüncü gruplarımız ise genelde benzer niteliktedir çalışan vergi veren belirli düzeyde kendine ait fikirleri olan ancak sosyal olarak genelde araştırma yapamayan bir şekilde fiziksel bir lidere karşı sevgi besleyen kimselerdir.
Bu skaladaki kişilerin çoğu aslında avrupa toplumunun ileri düzeyde yaşam şartlarını ekonomik siyasi sosyal özgürlüklerini kıskanırlar. Alman yapıyor abi yada Japon yaparabi gibi sözler bu gruptaki insanların beyaz eşya alırken dahi gelişmiş ülkelere olan hayranlılarını gösterir. Tabiki ulaşılamayan her hayranlık ters teper gizliden gizliye öfkeye kıskançlığa sebep olur.
Bu dürtüler ise eksiklik aramaya neden olur yani aslında ezilmişlik psikolojisidir bu. Hristiyanlar gavur avrupada edep namus yok derken kişi kendi mensup olduğu din veyahut ülkeyi sevmezler ülkeleri için yaptıkları tek şey başkalarını kötülemektir. Zira siyasi lider olarakta karizmatik liderleri seçerlee bağıran kızan yeri geldiğinde baba gibi davranan dövende sevende. Evet bu kitleler birinci gruptan iyidir ancak ekonomik bir çöküşte çok kolay oh olsuncu haline gelmeleri mümkündür.
Beşinci gruptaki kimseler iyi eğitimli genelde gelir düzeyleri orta veyahut ortanın üstü olan. Sosyal olarak avrupalı gibi yaşayan kimselerdir. Bu gruptakilerin fikirleri özgürlük eşitlik adalet vb yüksektir lakin sorun kendilerini genelde toplumun geriye kalan kesimlerinden üstün görüp her fırsatta aşşağılamaya çalışmalarıdır. Sosyalizm fikrini benimsemiş olmalarına rağmen yıllar önceki fikirleri okusalarda yenilemezler ve evet terörist seçerler yani bu içi boş solcular aslında bu ülkede sosyalizm fikrinin topluma ulaşamamasınım asıl sebebidirler. Ortak bir dille terörü lanetlemek bir yana kimi terör olaylarını aklamaya bile çalışırlar. Örnek DHKP-C nin İstanbul’da Abd baş konsolosluğuna yaptığı saldırıda gözünü kaybeden sivil gazeteciyi unutur Fransayı hatırlarlar. Bu tip terörist eylemleri bir dine yada fikre yıkarlar yani aslında en az oh olsuncular kadar tehlikelilerdir. Ki bu tip kimseler nedeniyle Türkiye gibi toplumlarda bir iki üç ve dördüncü grupları kullananlara çok güzel koz verirler.
Son grubumuz terörü amasız fakatsız lanetleyen güzel insanlar. Bu gruptakilerin gözlerinden ve ellerinden öperim. Bu kimselerin içinde akplisi chplisi mhplisi hdplisi varmı var bu demektir ki Türkiye içim hala umut var. Ortak sevinçler veyahut ortak acılar evet bir toplumu birleştirmenin yolu budur. Umarım dahada çoğalırlar.
Fikirler daha iyiye ulaşmak içindir ancak o fikir size taraf seç şunu yap bunu yap sorma sorgulama diyorsa tehlikelidir. Sol yada Sağ tüm terörist örgütlerin kullandığı yol budur zira hiçbir silahlı grup demokratik olamaz kimse kusura bakmasın silah varsa kan vardır kan gözyaşıdır bombadır savaşdır. Ve savaşlarda masumlar çocuklar kadınlar bebeklerde ölür.
Silahlı her oluşuma rest çeken insanlar dileğiyle.
Bu saldırıların sonuçları malesef islam toplumları için ağır olacaktır. Çünkü avrupada yeni yeni oluşmaya başlayan ortak payda insanlık fikrinin yerine islamafobiyi koyacaktır uzun uzun yorum yapılabilir bu konuda lakin zaten yaşayarak görülecek...
Son olarak izlediğim bir filmdeki şu pasajı yazayım.
’ siz erkekler savaşmaya gidersiniz arkada kalan ise biz kadınlar ve sizin çocuklarınız olur. Peki siz nasıl bilebilirsiniz ki hergün bir çocuğa babasının birgün eve döneceğini söylemenin zorluğunu. Onun geri dönmeyeceğini bile bile yalan söylemek zorunda kalmayı. ’
YORUMLAR
İyi bir inceleme yapmışsınız. Tebrik ederim.
Lakin bu ilk grubun söylediklerini fazla ciddiye almış olabilir misiniz?
Bence öfkelerinin geçici bir söylemi bu sadece.. Yani potansiyel birer katil değillerdir herhalde..
Selamlar
(Söylediklerim aman yanlış anlaşılmasın, maksadım kötüleri temize çıkarmak değil. )
İsminsordum Yokdedi tarafından 11/15/2015 12:28:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tsukuyomi
ancak dünyada işlenen cinayetlerin çoğu planlı değildir yani ani öfke patlamaları insan aklının sağlıklı düşünme yetisini elinden alır bu nedenle cinayetlerin çoğu ani öfke patlamalarında olur. elbette bu demek değilki potansiyel kötü bu insanlar ancak bilinçli eğitimli gerçek bir kötünün elinde çok kötü işler yapabilirler. saygılarımla teşekkürler