Mum Serüveninde İnsanlar
Bazı insanlar vardır, mum gibidir.Etrafı aydınlatacağını bildiğinden çakmağın onu yakmasına ses çıkartmaz.Hayat onlara öyle güzeldir ki, sevindirdikleri her insan için daha fazla sevinirler.Gülümsemenin bulaşıcı olduğuna inandıklarından daima gülümserler.
Mum gibi, erimek için yanarlar bazen.Hayatın getireceği zorlukları bilerek, zorluğun ne olacağını bilmemelerine rağmen yanmayı kabul ederler.Erimeyi bir zaman sonra amaç hâline getirirler.Yanmak için var olurlar.Onu yakana kızamazlar..
Mum gibi; sakin, sessiz, şikayet etmeden erir giderler.Şikayet etmezler çünkü etrafı aydınlatmak yeter onlara.Karanlık görmektense aydınlıkta erimeyi tercih ederler.
Mum gibi, deyimi gibidirler.Dibine ışık vermezler onlar.Kendi köşeleri karanlıktır.Ama hep ’iyilik yapan iyilik görür’ gibi inanırlar.Aslında iyiliklerine hiç karşılık beklemezler bu insanlar.Nasılsa bir mum gibi eriyip gidecekler.Ancak hiç iyiliklerine karşılık görmediklerini de farkındadırlar.Kendilerini aydınlatmak isteseler, daha çok eritirler.Daha çok üzülürler çünkü bu insanlar mum gibidirler.Ateşle birlikte erir giderler.
Ateş onları bu denli yaksa, eritse bile bu insanlar mum gibi, ateşe ihtiyaç duyarlar.Çünkü ateşin yanmasının getirdiği bir küçük aydınlıktır onları yaşama bağlayan.
Bu insanlar en çok mum gibi olabilirler, çaresiz.Elektriğin yokluğunda bilinir kıymetleri anca.Ama şikayet etmezler bu insanlar.Ateşin sönmesiyle son verirler aydınlıklarına.Sonra bu mumlar, mum gibi insanlar, yenilenir..Geri dönüşüme atarlarlar kendilerini.Çöplerinden arınıp, temiz bir ateş bulmak amacı ile yine mum gibi insandır onlar.Her zaman, tertemiz ...
İlknur Temür
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.