- 487 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencisi Gökmen Uysal ile
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı Bölümü Öğrencisi Gökmen Uysal “İyi bir sosyal hizmet uzmanı kendisini karşısına gelen müracaatçıdan üstün görmemeli, ona karşı bir ayrımcılık yapmamalıdır. Adil olmalıdır.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mıısnız ? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz?
GÖKMEN UYSAL- 1995 Çorum doğumluyum. Karşıyaka İlköğretim okulu, ardından da Çorum Anadolu Lisesinden mezun oldum. Şu anda da Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nde Sosyal Hizmet bölümünde eğitimime devam ediyorum.
SORU- Neden Sosyal Hizmet Uzmanlığı okumak istediniz ? Neden Sivas’ı tercih ettiniz? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
GÖKMEN UYSAL- Bu bölümü seçmemde konuştuğum bir Sosyal Hizmet Uzmanının etkisi oldu aslında. Çalışma alanları, iş imkanları gibi durumlar bu bölümü tercih etmemde etkili oldu. Sivas’ta tercih ettiğim şehirlerden biriydi ve Sivas geldi tercihler sonucunda. Özel bir nedeni yok.
Bu bölümü tercih etmeden önce açıkçası pek fazla bilgim yoktu. Konuştuğum SHU’nun anlattığı kadarıyla biliyordum. Ama gün geçtikçe, Sosyal Hizmet konusunda bir şeyler öğrendikçe iyi ki Sosyal Hizmeti tercih etmişim dedim.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu tercihlerinize bakışı nasıl?
GÖKMEN UYSAL- Annem ev hanımı. Babam ise işçi. Bir abim var o da Adnan Menderes Üniversitesi’nde Sınıf Öğretmenliği okuyor.
Ailem her aman bir şeyler yapmaya çalıştığım,uğraştığım konularda arkamda durmuş ve beni desteklemişlerdir.
SORU-Sosyal Hizmet uzmanlığını tanımlar mısınız? Sosyal Hizmet Uzmanları ne iş yapar?
GÖKMEN UYSAL- Sosyal Hizmet toplumlardaki veya toplumsal gruplardaki sosyo-kültürel, fizyolojik ve psikolojik sorunları konu alan ve bu sorunları çözmeye çalışan bir alandır. Sosyal Hizmet Uzmanları birçok kurumda engelliler,çocuklar,yaşlılar,yoksullar,lgbt gibi birçok kesim ile çalışmaktadır.
SORU- İyi bir sosyal hizmet uzmanı nasıl olmalıdır?
GÖKMEN UYSAL- İyi bir Sosyal Hizmet Uzmanı öncelikle yaptığı işi sevmeli bence. Onun dışında ideolojisini, hayata bakışını bir kenara bırakarak bu işi yapmalıdır. Kendisini karşısına gelen müracaatçıdan üstün görmemeli, ona karşı bir ayrımcılık yapmamalıdır. Adil olmalıdır.
SORU- Gençler genelde çekingen ve içine kapanık. Siz ise aktif ve girişken insansınız. Bu size ne kazandırıyor?
GÖKMEN UYSAL-İnsanın içinde bulunduğu toplumda aktif bir role sahip olması her zaman avantajdır. Kişinin toplumu daha iyi tanımasını sağlar. Buda kişinin sosyal ve kültürel gelişimi açısından önemlidir.
SORU- Bölüm, Fakülte ve Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz?
GÖKMEN UYSAL- Hem şehir hem de üniversite öğrencilere daha fazla güvenir ve daha fazla imkan sağlarsa hem şehir hem de üniversite açısından daha faydalı olur diye düşünüyorum.
SORU- Üniversitede Sosyal Hizmet Uzmanlığı okusa da çok genç asosyal. Bunu aşmaları için ne yapmalılar?
GÖKMEN UYSAL- Sosyal Hizmet Bölümü okuyan öğrenci sayısının çok olması ileri ki dönemlerde atama konusunda endişelere neden olmakta, birçok kişi bu konuda kaygılanmakta. Fakat ASDEP ve Okul Sosyal Hizmeti’ne işin uzmanı olan Sosyal Hizmet Uzmanları atanırsa ve Sosyal Hizmet kadrolarına alan dışı atanma olmazsa ileri ki dönemde atama konusunda sıkıntı olmayacaktır.
Ayrıca şunu belirtmek isterim: Sosyal Hizmet’in geleceği için Açık öğretim programından vazgeçilmelidir. Bu programdan yeterli mesleki eğitim almamış binlerce mezun olması mesleğin hem geleceğine hem de itibarına zarar verecektir.
SORU- Bu alanda nereye kadar gelmek istersiniz neden?
GÖKMEN UYSAL- Bir hedef koyarak kendimi sınırlamak istemem aslında. Sürekli gelişerek,yeni şeyler olarak gelebileceğim en iyi noktaya gelmek isterim. Çünkü ne kadar iyi bir yere gelebilirsem topluma o kadar faydalı olabileceğimi düşünüyorum. Ama bu sadece o statüye gelmekle olmaz tabi ki. Aynı zamanda o statünün getirdiği roller için yeterli bilgi ve birikime sahip olmak lazım.
SORU- Özelde Sivas’ta Cumhuriyet Üniversitesinde genelde sosyal hizmet uzmanlığı okumak isteyenlere neler önereceksiniz?
GÖKMEN UYSAL- Benim bir hayalim,ütopyam var diyorsanız ve dünyayı değiştirmeye bir yerden başlamak istiyorsanız Sosyal Hizmet tam size göre bir alan demektir. Yoksullar,kadınlar,çocuklar,yaşlılar,engelliler,işçiler gibi birçok kesimin yaşadığı toplumsal sorunlar ile ilgilenerek dünyayı değiştirmeye bir yerden başlayabilirsiniz.
Çok güzel röportaj oldu teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.