- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Galiba Japonya gibi bir süreci yaşayacağız!
2.Dünya Savaşı’nın bitiminden sonra,oldukça hasar görmüş bir ülkedir Japonya.
1955 yılında iktidara Liberal Demokrat Parti gelir ve 2009 yılına kadar aralıksız "50 yıl" iktidarda kalır.
Oysa yıllara bakarsak 54 olması gerekir değil mi?
Lakin arada bir dört yıl bir başka parti iktidara gelmiş;ancak halk kısa süre de olsa seçimindeki "hatayı" anlayarak yine bu partiyi iktidar etmişti.
Ülkemizde de 7 Haziran 2015’te oy kaybeden iktidar partisinin 1 Kasım seçimlerinde oyunu tekrardan 4 milyonu geçecek şekilde arttırarak,23 milyonu geçmesi halkın "farkındalığı" ile açıklanabilecek bir sosyolojik bir realitedir.
Yoksa halka "beyinsiz" ve "suç ortağı" gibi yaftaların yapıştırılmasıyla açıklanacak haller değildir.Bu sıfatlar,söyleyenleri belki rahatlatır ancak hiçbir soruna/derde deva olmaz!
Japonya’ya benzer durum İsveç ve Meksika’da da karşımıza çıkmaktadır.
İsveç’te Sosyal Demokrat Parti,1932 ’de iktidar olmuş,1976 ’ye kadar aralıksız 44 yıl iktidarda kalmıştır.
Meksika’daki Kurumsal Devrimci Parti de 1929 ’da iktidar olup,2000 yılına kadar yetmiş bir(71) yıl hükümet etmiştir.
Siyaset bilimciler/sosyologlar ve araştırmacılar bu durumdaki partilere "hakim parti" adını vermekteler.Ancak bu sıfatın olabilmesi için ülkeden birden çok partinin seçimlere girip,bir partinin rakiplerine açık ara birden çok seçimde "tur bindirmiş" olması gerekir.
Ülkemizde de 2002’de iktidara gelen Ak Parti’nin,1 Kasım günü halktan aldığı destekle 2019’a kadar iktidar olacağı resmen kesinleşmiştir.
Bu 17(on yedi) yıllık bir zaman dilimine denk gelmekte olup,Ak Parti,"hakim parti" pozisyonuna evrilmektedir.
Ayrıca Japonların 4 yıl beklediği dönemi,bizim insanımız 4 ayda "görmüş" olacak ki iktidar partisine en büyük desteğini vermiştir.
Bu da sosyal bilimcilere/siyasetçilere/sosyologlara yeni bir çalışma alanı sunmaktadır bence.
Araştırmaya,incelemeye,düşünmeye değer sanırım!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.