ESNAF ZİYARETİ
ESNAF ZİYARETİ
Ben deyim elli siz deyin yüz kişi, parti binasının önünde toplandık. Adaylar esnafı ziyaret edecekmiş. Mesajlar yoluyla toplanan kadınlı erkekli genç yaşlı partililer, üçgen kahvenin önünde ikiye ayrıldık şehrin tek caddesindeki dükkânlar, sağlı sollu ziyaret edilip oy istenecek.
Bizim guruba Kadim Durmaz ve Şafak Bayındır düştü. Kadimi çocukluğundan beri tanırım. Öğrencimdir. Staddaki sabah yürüyüşlerinde ona Hamdi Gündeş’ten başka kimse ayak uyduramazdı. Her işi öyledir Kadim’in, işini hızlı yapar, iyi yapar. Yanındaki Bayan, Şafak Bayındır imiş.
Onu o gün ilk defa gördüm. Kadim, peşinde kendisi gibi siyah takım elbiseli, eli fotoğraf makineli ve üç dört kişiyle hangi dükkâna girip çıktıysa peşinde sarı saçlı, atletik yapılı bir bayanın Kadim’e ayak uydurduğunu hayranlıkla izledim. Hani Namık Kemal’in piyesindeki İslam Bey ile Zekiye gibi…
Yanımdakilere, Kadim’i gölge gibi takip eden şu sarı saçlı bayanın kim olduğunu sordum. Kadim’in kızı mı acaba? Hayır, hocam o da milletvekili adaylarımızdan Şafak Bayındır dediler. Olağan üstü gayretini görünce Şafak Hanım’ın, inşallah kazanır da mecliste iki tane şafağımız olur dedim. Şafak Pavey ve Şafak Bayındır…
Ellerinde demet demet karanfiller taşıyan genç kız ve delikanlılar. Her dükkâna adaylarla beraber dalıyorlar. Kimi fotoğraf çekiyor, kimi çiçek sunuyor içerdekilere.
Adaylar ve görevliler harıl harı koştururken biz partililerde de kalabalık ederek onlara destek veriyoruz. Uzun zamandır görüşmediklerimizle buluşup hasret gideriyoruz.
Kadim’in dışarıda iş bekleyen taşıma işçileriyle (hamallar) kısa ve gönül alıcı bir söyleminin sonunda onları kanatlarının altına alıp fotoğrafla bu ziyaret anısını ölümsüzleştirmesi herkesi duygulandırdı.
Bizim bu kaldırımda diğer gurubun karşı kaldırımda dura dinlene topluca yürümemiz, insanların dikkatini çekti.
-Bunlar niye toplanmışlar türü sorulara gerekli yanıtlar verildi. Zaten amaç da halkın dikkatini çekmek, onların ilgisini uyandırmaktı.
Yorulduk ama amacımıza da ulaştığımızı sanıyorum. Bir kasım seçimlerinin vatanımıza milletimize hayırlı olması içten dileğimdir.
Biz, görevimizi yaptık. Bundan sonrası yüce Türk milletinin takdiridir… Görelim Mevla neyler, neylerse güzel eyler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.