Hastalık ve sağlığın seyri-kemoterapi günleri-3
Merhaba sevgili dostlar
Bügün 29 ekim ve ben yine terapiyi 22 ekimde aldım.Kemoterapi alanlar iyi bilir hemen düzelemiyoruz aradan 5 yada 6 gün geçmeliki azda olsa ayaklanalım.Yinede tam olarak düzelemiyoruz tabi sadece evin içinde dolaşabiliyoruz.
Evet dostlar 3.terapiyi almak için sabah 9 da hastaneye gittim.Dilek hanımdan randevu aldım ve karşısına geçtim.Beni hemen kan tahliline gönderdi.Kanımı verdikten sonra her zamanki gibi sonuçları evimde beklemek üzere bir buçuk saatliğine evime geldim.Bu zaman zarfında yemeklerimi yaptım ki geldiğimde hazır olsun rahatlıkla yiyebileyim.
Yine telefon geldi hastaneden arıyorlar.Sonuçların çıktığını söylüyorlar.Hemen geliyorum dedim istemeyerek de olsa..
Hastaneye gittim, Dilek hanım kan değerlerime baktı ve herşey normal dedi ilacı almanda bir sıkıntı yok dedi ve beni 2. kata gönderdi.2. kata çıkıp kemoterapi odasına girmek istediğimde ordaki hemşire biraz beklememi odanın dolu olduğunu söyledi.Mecbur yarım saat kadar bekledim.Çıkan hastanın peşine girdim, boşalan koltuğa oturdum.Hemen hazırlıklar yapıldı damaryolu açıldı ve ilaç verilmeye başladı.
Her zamanki gibi yavaş yavaş kendimden geçmeye başladım.Halsizleştim konuşacak gücüm kalmamıştı.Ama hemen yanımda oturan 75 yaşında bir teyze vardı.Benimle sohbet etmek istercesine sorular soruyordu zorlada olsa ona cevaplar veriyordum.
Kendisisnin 15 günde bir terapi aldığını söyledi.Ameliyat durumunu sorduğumda ise ameliyat olmadığınısı söyledi.
-Neden olmadınız ki?
-Benim sorunum kalın bağırsak kanseri.6 yıl önce İstanbul da doktora gittim bana bu teşhisi koydu.Ameliyat olursam ömürboyu torba kullanmam gerektiğini söyledi.Bende bu yaştan sonra torbayla uğraşamam bana bakan olmaz diye ameliyat olmadım.
-Allah şifa versin, ama evlatlarınız bakardıki size!
-Yok kızım torbanın zorluğunu ben çok iyi bilirim ben anneme baktım ama çok zorlandım.
-Anlıyorum.Peki nezamandır kemoterapi alıyorsunuz?
-Terapiye başladık hemen, bu zmana kadar geldik.Şimdilerde 6 aydır 15 günde bir alıyorum.
-Allah yardımcınız olsun.
Dedim ve hemen ekledim:
-Babam da sizin gibiydi ama Dr. Arif bey babamı çok güzel şekilde ameliyat etti ve torbadan kurtardı.İşte numarası birde siz görüşün kendisiyle.
-Allah razı olsun kızım ararız tabi.
Teyzeyle konuşmamız bu şekilde tamamlandı ve benimde ilaçlarım bitmişti.Hemşire iğneyi çıkardı ve bir sonraki randevumu kartıma yazarak gidebileceğimi söyledi.
Teyzeye verdiğim doktoru mutlaka aramasını belki şifa bulacağını söyleyerek odadan ayrıldım. Yine eşim beni almaya gelmişti eve geldiğim gibi hemen yattım.Her terapiden sonrası gibi halsizlik iştahsızlık mide bulantısı vesaireler olmaya başlamıştı.
Bu 3.ü terapim ama sanki yıllardır terapi alıyormuşum gibi hissettim.Terapiden bıkkınlık gelmişti, her yer ben dahil zehir gibi kokuyordu. 3 tane kaldı ama bende şimdiden bitmiştim sanki. Bu sefer 7 gün sonra kendime gelebildim.
Sevdili dostlar aklıma gelen her hali yazmaya çalışıyorum belki arada cümle düşüklüğü olabilr kusuruma bakmayın..
Yazacaklarım bukadar. Sonraki terapi yazısında görüşmek üzere hıoşçakalın sağlıcakla kalın.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramınız Kutlu Olsun. Ne Mutlu Türküm Diyene....
Mihracan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.