- 607 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ERGENEKON YA DA GLADYO
GLADYO=ERGENEKON
Günlerdir gündemimizi etkileyen ama aslında yıllardır hayatımızı etkileyen bir sistemler bütününe gireceğiz bu yazımızda. Bir çok yazımızda bu garip ilişkiler ağına ve bunların ülkemizdeki önemli insanlar üzerindeki tasfiyeci hareketlerine dair yazılar yazmış ve az da olsa irdelemiştik. Ama sürekli gündemde olması ve herkesin kendince bir ergenekon algılaması olduğu için biz güvenilir kaynaklardan edindiğimiz bilgilerle anlatmaya çalışacağız bu oluşumu.
NATO üyesi ülkelerde olası bir komünist Sovyet saldırısı ihtimali adı altında Gladyo (kılıç) isimli örgütlenmeler başlamıştır. Maksadı güya bir Sovyet yani komünist işgali karşısında halkı örgütlemek ve gayri nizami harp usulleriyle karşı koymaktır. Bu amaçla ülkelerde gizli silah depoları oluşturulmuş, insanlar fişlenmiş, seçilen bazı kişilere gerilla ve psikolojik savaş eğitimi verilmiş,antikomünist insanlar yetiştirilmiştir.
Fakat bu örgütlenmeler bir komünist işgali ve işgal ihtimali olmadığı halde dağıtılmamış ve amacı dışına çıkmıştır. Daha doğrusu kağıt üzerindeki amacı dışına çıkmıştır. NATO nun gizli ama açık patronu ABD ve diğer saz arkadaşlarının istekleri doğrultusunda çalışmaya başlamıştır Gladyo. Birçok ülkede birçok faili meçhul olayın arkasında bu yapılanmalar vardır. Temel olarak misyonu belli olsa da zaman ve şartlara göre her türlü dünya ve siyasi görüşe mensup kişi ve kişiler örgüt tarafından bazen kanlı bazen de psikolojik olarak tasfiye edilmiştir. Mantığında bizim gibi düşünmeyen bizden değildir felsefesi olduğu için sürekli olarak düşman algısı değişmiş ama fatura hep halka kesilmiştir.
Her ülkenin kendi mitolojik ve tarihi şartlarına göre farklı bir isimle anılan Gladyo nun bizdeki ismi ise Egenekondur. Ergenekon yada Gladyo ülkemizde tahmin edilenden çok daha karanlık bir yapılanmadır. Bizim insanımızın vatanseverlik duyguları İslami kavramlarla bütünleştiği için dünyada hiçbir ülkede olmayan bir vatanseverlik algımız vardır ve vatan için ölmek bir özlem bir şereftir bizim insanımız için. Bunu basit olarak örneklemek gerekirse bizde askere giden genci davulla zurnayla yollarlar. Bu dünyada az görülen bir hadisedir. Savaşa gülerek gitmek bizlerin mayasındadır. Bunu iyi bilen bu odaklar bu duygularımızı bildikleri için örgütün adını da bir destandan almışlardır. Malum Ergenekon destanını birçoğumuz biliriz.
Bizdeki yapılanma çok zor deşifre olmuştur ve daha deşifre olmuş denecek düzeye gelmemiştir. Daha önceleri yazdığımız bir çok gizli cinayetin ABD tarafından bu örgüte sipariş edildiğine dair bulgular çok fazladır. Birbirinden bağımsız görülen bir çok hadiseye bu örgütün müdahil olduğu ortaya çıkmıştır. Sabancı cinayeti sanığı Fehriye Erdal ın Sabancı Center susurlukta ölen Hüseyin Kocadağ ın referansıyla girmesi nasıl açıklanabilir?Ya da Veli Küçük ün örgütün 8 numarası olduğu meselesi? Bir de kiliselerde çekilen içkili masalar ve birçok bürokratın aynı karelerde görüntülenmesi ? Binlerce örnek verilebilir bu konuda.
En çok ilgimizi çekmiş olan konulardan biri de son operasyonlardan sonra ilginç bir paça kurtarma savaşının başlamış olmasıdır. Malum bazı emekli generallerin gizli darbe planları ve bazı yargı mensuplarına yönelik suikast planları son operasyonlarla engellenmiştir. Fakat demokratik bir ülkede olması gereken davranışları birçok siyasetçiden ve medya mensubundan görememek üzücülüğü kadar düşündürücüdür de. Deniz BAYKAL neden bu kadar üstüne düşmektedir meselenin. Bu bir siyasi mesele değildir ki ? Ya da dürüstlüğünden taviz vermeyen gazeteci Uğur DÜNDAR neden ani bir reaksiyonla Ergenekon u savunma durumuna geçmiştir ? Ortada halkın iradesine darbe indirmek isteyen cuntacı bir zihniyete yönelik başarılı bir adli duruş vardır. Ve takdir edilmesi gerekirken bunu akp nin kapatma davasıyla ilişkilendirmek ve olaya ideolojik bakmak akıllıcamıdır ?
Az önce de belirttiğimiz gibi örgütün etki alanı tahmin edilenden çok fazladır. Biz daha önce farklı biçimlerde belirttik ve ülkemizin bir yol ayrımına geldiğini söyledik. Bu yol ayrımından sonra ya çeteler ülkesi olarak yaşamaya devam ederiz. Ya da Ergenekon a yönelik operasyonların memleket meselesi olduğunu anlayıp yargının arkasında oluruz.
Dış ülkelerin üzerimizdeki hesapları her asırda olmuş ve olmaya devam etmiştir.Bizler eleştirsek de çok güçlü bir istihbarat servisine,aslan gibi bir orduya ve güçlü bir polis teşkilatına sahibiz. İsmini cismini burada anamayacağımız nice isimsiz kahramanımızla imanımızla bu Ergenekon meselesini çözeceğiz inşallah. Soframızdaki aşımıza gözünü diken insanların merhamet olmaz.Ve terörün miliyeti olmaz. Bu mesele çözülecek. Göreceksiniz.Göreceğiz.
YORUMLAR
Beyefendi yazınızda hedef kimdir. Darbe söylentisi varsa bu gerçekse elbette bu iyi değildir. Ama darbe kadar, darbe için uygun sebepleri türetmek de hatadır. Gladyo dediğiniz örgütlenme Farmasonik vurucu güçtür. MOSSAD tarafından desteklenir. Bir ülkede darbe başarıya ulaştıysa bu ABD katkısı ile olur. ABD desteği olmayan bir darbe çabası?
Size soru. Ben darbe yanlısı değilim. Ama merak ediyorum, Büyük İsrail Projesinin (Büyük Ortadoğu Projesi) devamı için ABD kimleri destekliyor. Avustralya ve Yeni Zelanda, Çanakkale’de; Almanya, Alanya’da kantonlar kurmaya yelteniyorsa kimlerden cesaret alıyorlar. PKK terörünün MOSSAD tarafından, Fransa Gizli Servisi ile ortak yürütülen ASALA’nın devamı olarak ortaya çıkması ve hatta amblemlerinin benzer olması Ergenekon dediğiniz yapılanmayla ne kadar ilgili?
Kuzey Irak’taki halk maalesef emperyalistler tarafından kullanılıyor. Bununla ilgili bir yazı yazın isterseniz. İki gün sonra İsrail, Güneydoğu Anadolu’daki paravan şirketlerle aldığı arazilerde şehir devletleri kurmaya başladığında Filistin’den farksız olacak bölge. Ben bir sözde örgüte bağlı olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş değerlerinin tartışılması yanlısı değilim.
Siyonistler bir ülkeyi ele geçirecekleri zaman ülkedeki potansiyel milis gücü halk nezdinde küçük düşürür. Atatürk Milliyetçiliği, Türkiye’nin birleştirici değeriyken birkaç darbe söylentisi için kimi medyanın birtakım değerlere hücum etmesi ne kadar anlamlı? Ben inançlı biriyim. Ama vatanımın bütünlüğünün asıl değeri olan merkez bilincin ılımlılığa çekilmesini garipserim.
Diyorsunuz ki soğuk savaş dönemi v.s. Peki Henry Ford’un kitabında neden Bolşevik İhtilalinin mali desteğinin ABD Derin Devletinde de etkisi olan Amerikalı Yahudi işadamlarının bir sendikasından geldiği yazıyor? Bunu da bir araştırın.
Tekrar diyorum. Eğer gerçekten darbe düşüncesi varsa bunun desteklenecek tek bir tarafı yok. Ama Türkiye yavaş yavaş düşünsel bakımdan ABD işgaline hazır hale getirilmeye çalışılıyor. Kimseyi savunmuyorum ama bu gibi tartışmalarla Türk Milletinin milli bilinci yaralanmaya çalışılıyor. Kurunun yanında yaş yakmamalı.
ALİ RIZA DUMAN tarafından 7/22/2008 1:19:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
ordu da ergenekonla ilgili tasfiye sürecine dahil olmuştur ve önümüzdeki günlerde 20 kadar subay ergenekonla ilgili olarak yasal işlemle karşı karşıya kalabilir)
yazınızda da ele alınan gazatelere yansıyan haberlerin asparagas olduğu yala,kasıtlı,art niyet taşıyan maksatlı haberler olduğunua dair Genel Kurmay açıklamsını hatırlatmak istedim.
Yazınızı okuyunca nesnel bilgiden çok soyut teorik,gazetelere yansıyanlardan daha içerikli unsurlar beklemiştim.
Üzüldüm