- 775 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Özgürlük Yaygarası
Vatan düşmanı ve vatan mefhumu ile uzaktan yakından alakası olmayan, sabrın her türlüsünü zorlayan, verilen hakların yetersizliğinden yanan, işin aslında ise bu vatan için seve seve canını verip bu toprakları mübarek kanları ile sulamış olan şehit ve gazilerimizin emanetine göz dikmiş, tüm hain saldırılarını bu hedef çerçevesinde yapanların çıkardığı arsız bir yaygara: Özgürlük !
Suratlarına bakınca midenin kalkmasındaki sebep bu olsa gerek. Dağdakilerin mecliste bulunan versiyonlarının kimler olduğunu yazmaya ise gerek duymuyorum. Bugün milli olduğunu düşündüğümüz meclisin içinde tüm samimiyeti ile halkın hakkını savunacaklarını söyleyenler, halkını önünde canlı kalkan yapan korkak bir örgütü ziyaret edebiliyor.
Çelişkili görünen bu durumun içinde bir de alçaklık göze çarpıyor ! Dağdan insinler de siyaset yapsınlar denilen ve onlarında bu isteğe karşı iyi niyetleri ile yaklaşacaklarını düşünenler her yaşanan olaydan sonra bir kez daha yanıldıklarını fark ediyorlar.
Bugün, verilen özgürlüklerin fazlasını görmek isteyenlerin işin sonunda isteklerinin vatan toprağına kadar varacağını bilmiyor değiliz. Bu verilen hakların ne derece kıymetli olduğunu bilip, ona göre dağın meclis kadrosuna tavır takınanlar elbette yok değil. Kimsenin onlara da tek söz söylemeye hakkı olamaz. Bu vatana karşı uzanacak herhangi bir eli bir an düşünmeden kıracak nice insan var. Mesele, bu kişilerinde adını kirleten, birilerinin maşası olan, akıllarınca toprak elde edeceklerini düşünen; arkalarındaki abilerinin ise orada gözü olmadığını ve dolayısıyla o toprakların kendilerine kalacaklarını sanan ahmak kişilerdir.
Çıkardıkları aptalca kuruntulardan biri de, kimin orada nüfusu fazla ise ora kendini yönetsin düşüncesidir. Türk tarihinde hiçbir ırka bir bölgede azınlık kalındığı için yönetim çoğunluğa verilmemiştir. Hesaplarını bunun üzerine yapacak kadar çaresiz halde olan kişilere karşı alınacak tek tedbir, vatan toprağına göz dikmiş kişilerin gözünün yaşına acımamak olacaktır. Bunun çok acımasız bir şey olduğunu düşünen demokratik (!) vatandaşlarımızın, ilk önce doğu bölgesinde demokrasi yaşanıyor mu diye araştırmalarını öneririm.
Devleti yönetmek kolay bir iş değildir. Engel teşkil eden sorun var ise çözülür. Devlet için sorun haline gelebilecek bir soruna küçük bir örnek vermemiz gerekirse; bugün toplanmış olup, "katil devlet" sloganı atan kişilerden başlanılabilir. Eğer bu tür sloganlara izin verilirse, dağdakinin senelerce bilinçaltına işlemiş olan "katil TC" yarın bölgedeki başka temiz çocukların zihninde yer edecek ve haklarını devletin askerini, polisini karısının kızının yanında şehit edecek kadar vahşileştirecektir.
Vatan yürek, devlet akıl demektir. Önümüzdeki süreçte devletimiz aklını çok daha iyi kullanmak zorunda. Zira bugün yaşananlar, yarın devlet için ölüm - dirim haline gelebilir.