Keşkelerin Gölgesinde Yaşamak / Defne Duman
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Keşkelerin Gölgesinde Yaşamak / Defne Duman
Basık tavanlı odanın ortasında beyaz çarşafa sarılmış, bedeninin üzerinde bir bıçakla hareketsiz yatan adam kocasıydı. Kuran sesleri hıçkırıklara karışıyordu. İçindeki tarifsiz duygular ifadesiz yüzüne yansımıyordu. Bir eli ile, başını dizlerine dayamış olan oğlunun saçlarını karıştırıyordu. Ruhunu tuhaf bir huzur teslim almıştı. Kapının eşiğinde durmuş, iri mavi gözleri ile olup biteni anlamaya çalışan kızıyla göz göze geldi. Boşta olan eli ile işaret ederek yanına çağırdı. Şimdi oğlu sağında, kızı solunda, pencerenin hemen önündeki yüksek sedirde oturuyorlardı... Allah yardımcınız olsun.
Şevval; onun gözlerini böylesine aniden yakan Trilye’nin eskimiş rüzgârı mıydı ki?
Sanmam.
Trilye’nin rüzgârı zaten hep eski değil miydi ki? Oysa Şevval’in gözleri bütün rüzgârlara dayanıklıydı.
Şevval, genç yaşta babasız kalan çocuklarını düşünürken, öylesine kuvvetle bir rüzgâr esti ki...
Tarihi evin kapısı gıcırdayarak aralandı...
İçinden bir kadın çıktı. Yüreklerinde keşkeler dolu beş aynı kadın ve farklı yaşam öykülerini başka yollara sürükleyerek yaşadılar.
**
Defne Duman’ın Romanının son sayfalarında bir rüzgâr esiyordu, hatta bir fırtına. Birden bir defne ağacı ile konuşmaya başlamış gibiydi. Sanki ikisi de titriyordu. Normaldir dedim kendi kendime. Kitap yazmak kolay iş değil ki. Hele ki bir kadını beşe katlayıp, sonra açıp ütüleyip düzeltmek.
Zor diye düşündüm...
Ya Defne Ağacı. Hiç bozulmadan kokmak. Bütün fırtınalara göğüs gerebilmek.
Sustum ve okumaya devam ettim.
"O’nun dilinden"
Çok sert esiyordu fırtına...
Defne ağacı yapraklarını korumaya çalışsa da engel olamadı ufak bir yaprağının fırtınaya kapılmasına...
Küçük yaprak gecenin karanlığında, fırtınanın içinde kaybolup gitti. "Keşke," dedi defne ağacı, "keşke kışları yapraksız ağaçlardan olabilseydim de, koparamasaydı fırtına." Kopan küçük yaprağın neler yaşayacağını bilemeden, "Keşke..." dedi. Dövünüp durdu...
Islık gibi öten fırtınayı tüm yaprakları ile selamladı...
**
Sevgili Kız Kardeşim Defne Duman’ın Güzel Kalemine Teşekkürlerimle. Davi / 2015
Yazarın kitaplarına ulaşmak için: www.ciniusyayinlari.com/site_arama.asp?q=Defne+duman&islem=Sitede+Ara
YORUMLAR
kardeş dayanışması ayri bir güzellik.
Okuyanı bol olsun
nice kitaplara
dostlukla ve sevgiyle
Davidoff
Teşekkür ederim Rezber Kalem.
(Şair dedim yetmedi, yazar dedim yetmedi.)
Sevgiyle.
Tebrikler hayırlı olsun yeni kitap...Şunu anlıyorum ki bu sayfa birliği, beraberliği ve dost eli verip destek vermeyi başarmış...Sevgiler.
Davidoff
B gibi yorumlara cevap vermek zor oluyor.
Defne ilk defa sitemize girdi. Yani sayfa birliği ama adına "kardeş beraberliği" derseniz hoşuma gider. Bundan önceki eleştirim de hiç yüzünü dahi görmediğim bir arkadaşımı eleştirmiştim.
Kitabınız çıkınca; haberim olsun lütfen.
Sevgiyle.
Trilye'nin çamlı tepesine karşı sönen bir hayat(lar)... etkileyici bir başlangıcı, güzel bir akıcılığı var romanın.
Okumak istediğim türden. Kıbrıs'ta bulurum inşallah.
Yolunuz açık olsun her ikinizin de...
Davidoff
Defne'nin kalemi gerçekten çok iyi.
Elinize aldığınız zaman geceyse eğer, sabah nasıl oluyor anlamıyorsunuz.
Netten de;
kitapyurdu.com
idefix.com
gibi daha birkaç yerden temin edebilirsiniz sanırım. Teşekkür ederim Şengül Hanım.
Öncelikle naif ablam Davi'ye teşekkür ediyorum bu güzel tanıtımı için. . . Ve tabi sizlere güzel yorumlarınız için. . . Yazmak çok özgür çok güzel bir dünya ve çok büyük bir şans.
Daha ilk romanım Sevgi Hep Siyah Kaldı'yı yazarken fark ettim, bir roman kurgulamak sadece yazmak değil yarattığınız karakterleri yaşamakmış meğer, onlarla üzülüp onlarla ağlamakmış. . . O nedenle ortaya çıkan her bir karakter yazarından bir dolu parçalar taşır, o nedenle her bir karakteri kedinden bir parça gibi hisseder insan. Hayal dünyasıyla birlikte kendide gelişir, bölünerek çoğalır sanki. . .
Hepimize bol bol okumalar ve bol bol yazmalar diliyorum. Herkesin yüreğine sağlık ve tabi ki özellikle Davi'nin. . . .
Davidoff
Kuzum, ne güzel bir yorumdu bu.
Seni perdenin arkasına alsam da, diğer arkadaşlarıma senin gibi bir kardeş istesem Allah'tan ne dersin?
Başarılarının devamı dileklerimle.
Seni Çok Seviyorum.
Hayırlı uğurlu olsun. Sayenizde bir roman daha Edebiyat Dünyası'na katıldı. Güzel olmuştur. Başarılarınızın devamını diliyorum.
Davidoff
Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için Sn. Oral.
Sağ olun.
Defne Ağacı ' kadar güzel ve güçlü bir yazı Işıklarını kimden aldığı belli.tebrik ederim Sizi Kardeşinize de sevgi ile.güzel yazım dili içinde ayrıca.. teşekkürler.sevgiler.
Davidoff
Ne güzel bir yorumdu Gülsen Hanım.
Hem kendi adıma, hem kardeşim adına çok teşekkür ederim.
Sevgi benden olsun.
Davidoff
Doğmak nasıl ki bir seçim değilse zakir, ailenizi seçmek de bir seçim değildir. Evet mutluyum, sağ olun. Böyle bir aileye sahip olduğum için mutluyum.
Fakat bir zamanlar hiç aklımdan çıkmayan küçük bir aile vardı. Üç çocuklu bir aile. Anne sadece ilk okul mezunu, baba işinden gücünden başını kaşıyacak vakit bulamayan bir aile.
En büyük kızlarını örnek almıştı anne. Onunla beraber orta okula başladı. Güldüm...
Üniversiteyi bitirdiğini eczanesine ilaç almaya gittiğim zaman fark ettim.
Gıpta edelim. Gıpta etmek güzeldir.
Yazım dilinin çok çok güzel olduğu belli oluyor ve konu , işleyiş biçimi , hayal dünyasını esere yansıtışı çok çok güzel.
Hayırlı olsun diyorum sevgili kardeşiniz Defne DUMAN ın bu kitabı ve diğerleri için, bizleri bilgilendirdiğiniz için de çok çok teşekkürler.
Davidoff
Ben teşekkür ederim Sn. Yiğitcan.
Ayrıca beğeni için de, sağ olun.
Saygıyla.
Karıncanın kardeşi, kardeş dayanışması kadar güzel olan ne var ki şu dünyada. Ne şanslı bir kardeş, ne şanslı bir abla. Hayırlı olsun her ikisine de.
Davidoff
Siz söylemeseydiniz ben bu hikayeyi (deyişi) bilemezdim.
Meğer "Karıncanın kardeşi diye bir deyiş varmış güzel Türkçe'miz de.
Kardeş sevgisini, aradaki vazgeçilmez çekişme ile birlikte ne kadar güzel ve gerçek anlatan bir deyiş...
Teşekkür ederim, kısa ve öz yorumunuz için.
Etkileyici idi okuduklarım.
Hayırlı olsun inşallah sevgili kardeşiniz Defne Hanım için.
Selamlarımla
Davidoff
Sevgili Defne'nin çok beğendim kitaplarından biri bu. Kaleminde görünmez bir buğu var adeta.
Güzel yorumun için teşekkür ederim Sevgili İpek.
Tebrik ediyorum kardeşinizi, ne de olsa kanda yazarlik var.
Güzel bir roman olduğundan eminim, okuyanı çok olsun.
Sevgilerimle
Davidoff
Teşekkür ederim Sevgili Emine.
Ne güzel bir yorumdu, sağ ol arkadaşım.
Saygı ve sevgilerimle.
Tebrik ediyorum kendisini.
Güçlü bir kalemi var belli... Daha nicelerine diyelim.
Sevgiler,
Davidoff
Şu an beşinci kitabı çıkmak üzere. Fakat "Keşkelerin Gölgesinde Yaşamak" benim favorim. O yüzden, sizlerle paylaşmak istedim.
Tabi ki Defne Duman'ı da tanıtmadan geçmek de istemedim. Onun kaleminin ucunda da adeta büyü var...
Okumalısınız.
Billur T. Phelps
Her kitapçı da bulabiliyor muyuz ?
Davidoff
Ayrıca internetten:
kitapyurdu.com
idefix.com
Temin edebilirsiniz.
"Ya Defne Ağacı. Hiç bozulmadan kokmak. Bütün fırtınalara göğüs gerebilmek. "
Çok değerli DAVİDOFF ve sevgili kız kardeşi Sayın Defne DUMAN'nı bende sevgiyle kucaklıyor ve Kitabın Edebiyat Dünyasında iz bırakacağına inanıyorum.
Ebedi sevgilerimle.
Davidoff
Teşekkür ederim Sevgili Devrim.
Her yorumun, yüreğin kadar güzel... Sağ ol arkadaşım.
Hayırlı uğurlu olsun.
Başarılar dilerim ve çok teşekkürler bizlerle paylaştığınız için.
Sevgilerimle sevgili yazarım...
Davidoff
Teşekkür ederim güzel düşünce ve yorumların için Sevgili Gülüm Çamlısoy.
Güzel paylaşımınız için teşekkürler. Emeğinize sağlık, başarılar.
Armut dibine düşer( Yok ya bu değildi.Bu çocukları için anne, babaya söyleniyordu.)
Yetenek genlerdedir.(Eh bu biraz oldu gibi.)
Kardeşinizin eseri hayırlı uğurlu olsun sevgili Davidoff. Nice baskılara...
Selam ve Saygıyla...
Davidoff
İlk dediğiniz doğru sanırım.
Bizde armutlar dibine düştü ki, bundan çok mutluyuz. Babam eski bir köşe yazarıydı. Şimdi ne yazık ki köşesine çekildi.
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
Kız kardeşiniz Defne Duman hanımefendi ve siz değerli şaire sultanımıza şükranlarımı sunuyorum
Kıymetli varlığınız her dem bizlerle olsun dilerim
Saygı ve selamlarımla...
Davidoff
Ne mutlu sizin gibi dostların arasın da olabilmek. Sağ olun.
Çok teşekkürlerimle.