- 720 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DERS GİBİ YANIT YAHUT İBRETLİK CEVAP!..
Bu gün sizinle, “Parayı (1) Türkevi’ne Bağışlayacağım” başlığı ile çıkan Sema Emiroğlu röportajından (2), Sayın Prof. Dr. Aziz SANCAR’ın (3) BBC muhabirinin bir sorusuna verdiği “dünyaya ders niteliği taşıyan” yanıtını paylaşacağım.
Aynen aktarıyorum:
En son BBC röportajınızda size “Türk müsünüz?” diye sormuşlar, siz de oldukça kızmışsınız...
- Kızıyorum ona, çünkü bunlar Allah’ın gavuru, orayı karıştırdılar yüz yıl önce, hâlâ karıştırıyorlar. İngiltere’de kaç çeşit etnik grup var, ben sana soruyor muyum? ABD’de Katolik’i var, Alman’ı, İngiliz’i var. Nerelisin deyince “Amerikalı” diyor, o kadar. Onlar illa yok Kürt müsün, yok Arap mısın?
Size “Kürt müsünüz, yoksa Arap mı” diye soruldu?
- İlk sorusu oydu.
...............................................................................................................................................................
(1) 8 milyon İsveç Kronu, (yaklaşık 3 milyon TL) para ödülü Alfred Nobel’in ölüm yıldönümü olan 10 Aralık’ta sahiplerine verilecek.
(2) “Parayı Türkevi’ne bağışlayacağım” , Sema Emiroğlu, Milliyet.com.tr, 17. 10. 2015
(3) Prof. Dr. Aziz Sancar 1946’da Mardin Savur’da 8 kardeşin 7’ncisi olarak dünyaya geldi. Ailesinin okuma yazma bilmediği ancak çocuklarının eğitimine çok önem verdiği belirtiliyor. Sancar, 1963 yılında girdiği İstanbul Tıp Fakültesini 1971 yılında bitirdi ve eğitim için ABD’ye gitti. 1997 yılından bugüne Amerika Birleşik Devletleri North Carolina-Chapel Hill’de North Carolina Üniversitesi Biyokimya ve Biyofizik Bölümü’nde görev yapan Prof. Sancar, gerçekleştirmiş olduğu 300’e yakın bilimsel makale ve bu makalelere yapılan 12 binden fazla atıfla, bilimsel araştırmada eşine az rastlanır bir başarıya imza attı. İstanbul Tıp Fakültesi’ni bitirdikten sonra yurtdışında yaptığı çalışmalarla Amerikan Ulusal Bilimler Akademisi’ne kabul edilen Sancar, buraya kabul edilen üç Türk’ten biri olmuştu.
YORUMLAR
1. "Düne kadar varlığını bilmezdik, bir anda 'bizden' oldu." diyorsunuz. Bilen biliyordu aslında, başarısı ödüllendirilince, komu oyunun gündemine oturdu. İtirazınız bunaysa, geç farkına varıldı, değeri geç bilindi demek istiyorsanız, üzülmeyin; hiç bilinmemesinden iyidir! 2." Birde sorun bakalım, neden yarım asırdan bu yana Türkiye'de değil de, ABD'de yaşıyor ve çalışıyor." demişsiniz. Siz bilmiyor musunuz; "ilim neredeyse, oraya gidileceğini?" Bu suçlanacak, kişiye sorulacak soru mudur? Gündemde olduğu için söylüyorum; Arda da, İspanya'da top koşturuyor; Galatasaray'ı bırakıp oraya gitti! Para ve imkân neredeyse, oraya gidersiniz! Ne var bunda? Yoksa siz, Sayın Sancar'ın etnik kökeninden dolayı Türkiye'de baskı gördüğünü, önü kesildiğini ve bu yüzden ABD'ye iltica etmek zorunda kaldığını falan mı, ima ediyorsunuz? Öyle olsa, söylerdi değil mi? Görüyorsunuz ya, "kafanızın arkasındaki" ne bahaneler, vesveseler ürettiriyor size! Ne yazık ki, şartlanmışlık ve önyargı böyle bir şeydir, sevgili dostum. Saygı ve selam bizden de olsun.
Kederli
Kısaca tekrar edeyim apaçık:
1. Ne o değerli insanı tolplum olarak ülkemizde tatamadık da, yurtdışına gitmek zorunda kaldı.(Çünkü biz yetenekleri tanımaktan aciz bir toplumuz yıllardan buyana).
2. Dışarıdaki başarısı, ekmeğini yediği ülkenin başarısııdr, bizim değil.
Övünmek yerine dizimizi dövmemiz, utanmamız gerekirdi kendimizden.
3.Elbette haklıdır dışarıya gitmekte. Olanaklar nerdeyse oraya gider insan, bu onun en doğal hakkııdır.
Ben de yurtdışına çıktım tahsil için liseden sonra.
4. Ben etnik kökeni bu yaşıma kadar asla ve asla bir ayırım unsuru yapmadım, yapmam da. Maden inanç gereği Adem ve Havva^dan geliyoruz insan olarak tümümüz, o zaman inkar bile etsek, kardeş sayılırız.
Selam ve saygılar