- 373 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SAYGI
==SAYGI==
Hep düşünür dururum.
Bir parça ekmek gördüğümüz zaman yerde, alıp ta elimize, öperek alnımıza götürür sonrada bir kenara koyarız da.
Yolda, iş de, okul da yada bir başka yerde hep omuz vurur dururuz birbirimize yarışır gibi sanki, birbirimizin önüne geçmek için.
Neden bir parça ekmeğe gösterdiğimiz saygıyı insana göstermeyiz, aklım almaz bir türlü. Oysa en sayılacak varlık insan değil midir.
Ekmek nimet elbet o büyük saygıyı görmelidir. Ama ekmeğe saygı duymayı bize veren kültür keşke insana da duymayı verebilseydi diye düşünürüm hep.
İşte o zaman polis kara kışın ortasında su sıkmazdı arozözlerden insanların üstüne.
İşte o zaman biber gazı bombası atmazlardı insanların gözlerine.
Yada genç kızların kasıklarına tekme vurmazlardı öyle futbol topuna vurur gibi.
Birde yerlerde sürüklemezlerdi öğrencileri tekmeleyerek.
Keşke o saygıyı da verebilseydi insanımıza o kültürümüz.
Olmadı, veremedi bir türlü.
Hep demokrasi diye başladı söze her gelen iktidara ümitlendirerek insanları.
Ama bir avuç öğrencinin sokakta “istifa edin” demesini bile içlerine sindiremez oldular bir türlü.
Kulaklarını tıkayıp da arkalarını dönüp gitmesini bilemediler.
İşten çıkarılan işçilerin serzenişlerini onları işsiz bırakmayalım bir topan ekmekte onlara verelim diyerek hoş görmeyi beceremediler.
Esasında o istifaya çağıranlar, yürüyenler nasıl olsa bir süre sonra yorulup, bıkıp gideceklerdi evlerine yada dağılacaklardı kendiliğinden.
Kendileri gibi düşünmeyenleri hep düşman gibi görerek en ağır küfürleri etmeyi yeğlediler ağızları dolu, dolu televizyonlarda her gün.
Ondan sonrada yandaş olmayanlara neredeyse ekmek bile vermemeye başladılar bizden değil diye.
Hep düşünmüş durmuşumdur işte.
Keşke o kültür insana da saygıyı öğretebilseydi.
İnsan tanrının yarattığı en değerli şeye saygı duymuyorsa ölçüp biçmeli önce kendisini hem de birkaç kez.
Hatta kendisini sorgulamalı.
İşte o zaman ekmeğe duyduğumuz saygı kültürünü insana da uygularız sanıyorum.
Sanıyorum sadece!!!
Ne dersiniz?
Bekleyelim mi bilmem?
Belkiii !!!!
Kimbilirrr!!!
Hüsnü Sönmezer 27.mayıs.2013
www.izmirbodrumzeushaber.com
gazetesinde yayınlanmıştır.
YORUMLAR
Son aylarda sitede okuduğum en anlamlı makale sizden geldi. Değerli dost.
Her konuda çok haklısınız.
Garip bir toplum olduk.
Ekmeği kaldırır öper başımıza koyarızi ama tonlarcasını da çöpe atarız.
En güzel cenaze merasimlerini yaparken diriye saygımız zerresi kadar olsa olsa.
Sevgi ve kardeşlikten en çok bahseden toplumuz, yarım asırdan buyana huzur nedir görmedik.
Dindarlığı elden bırakmayız, suç oranları her geçen gün daha da artmakta.
Allah'ın her günü siyasetçilerin kavgası ....
.....
Demokrasinin 'D' si bile gelmedi bizde. Ancak dayıcılık var.
...
Karamsar olmayı sevmem, ama bu gidişle bizi ne hacı ne hoca ne de bir siyasetçi kurtarır bu rezillikten kolay kolay.
Hele bir cumhurumuz var ki; herşeyin en iyisini bilir de tek bir yabancı dil bilmez. Dört kelimedir İngilizcesi. Ama ona muhalif oldun mu, yandın demektir.
En ufak bir eleştiride, hemen mahkemeliksin. Ama farkında bile değil ki; ardından milyonlarca insan canını beddualarla cehenneme gödermekte...
Kafası baş değil taş olmuş.
Eee, ne dem,i atalar:
Hoca yellenirse,cemaat def-i hacet eder.. Bu halka çok görmüyorum.
Önümüzdeki 40-50 yıl Türkiye'ye bizdeki bu kafayla ne huzur ne barış ne kardeşlik ne de refah gelir.
İşimiz kaldı Allh'a.
Korkarım ''da yüzümüze bakmıyor bu durumda.
.....
Saygı ve selamlar