- 1160 Okunma
- 7 Yorum
- 3 Beğeni
Sevmek,Değer vermek...
Sonbahar yavaş yavaş yerini kışa bırakmaya hazırlanırken buğulu penceremden deli gibi yağan yağmuru ve yürüyen şemsiyeleri izlemeye koyulurum. Sanki o an yağmur gözyaşımla yarış yapıyor.
Yorucu bir yazdan üzücü bir sonbahara üzücü sonbahardan akıbeti bilinmez kış mevsimine hızla akarken zaman, avuçlarımda birikmiş özlemlerime dalar gözlerim; tıpkı yağmura daldığı gibi…
Ormanlar yoruldu, her yaprak kendi ağacına veda ederek toprağa karışırken yağmurun şen kahkahası artıyor. Ceviz ağaçları, kestane ağaçları mutlu bugünlerde; uzun zaman gebe kaldığı mutluluğa kavuşuyor…
Bense her zamanki gibi kulaklığımı takıp tozpembe hayallere dalıyorum
Hayal dünyamda 5 mevsim vardır ve ben hep 5. Mevsimde yaşıyorum. Diğer 4 mevsimi zaten gerçek dünyada görüyorum.
Özlemlerim biriktikçe yükümün ağırlaştığını hissediyorum. Özlediğim kişiyi arayıp sesini duyabilmek için elimi telefona atıp numarasını tuşluyorum tam arama tuşuna basacakken bir ses engel oluyor bana: “Aradın söyledin ne olacak? Seni anlayacak mı? umurunda olacak mısın? Sana değer verecek mi? hattın diğer ucundaki insan ‘ne saçmalıyor bu?’ demeyecek mi?” son derece haklı…
Sanırım verdiğim değerin karşılığı olmadığını fark ettim ya da yavaş yavaş depresyona giriyorum. İnternette gezinirken bir bilgi sayfasında paylaşılan bir bilgiye takılıyor gözlerim: “Sevdiğiniz insanların sizi sevmediğini düşünmeye başlamanız depresyona giriş yaptığınıza işarettir.” Sanırım beni anlatıyor. Biliyorum da bu deli hallerimi ağır travmalar geçirmiş bir insanım bu konu yüzünden. Yine aynı sayfada başka bir yazı dikkatimi çekiyor: “İnsanlar sevmekten değil, geri sevilmemekten korkar.” Bu yazı da beni özetliyor. (beni özetlediği gibi birçok insanı da özetlediğinden adım gibi eminim.) evet artık sevmeye, değer vermeye korkuyorum. Korkumun nedeni geri sevilmemek, geri değer görmemek. Bunu düşünmek beni çok ürpertiyor. Oysaki sevmek dünyanın en güzel duygularından biri değil midir? Belki de güzel olan her şeyin ağır bedeli olduğu için böyle acı çekeriz.
Sevmek kalbe şifa veriyor, yüzü güzelleştiriyor. Mutluluk kaynağının ta kendisidir.
Ama gelgelelim sevginin nefrete dönüşmesi her şeyi altüst eder. Kalp artık yavaş yavaş solmaya, o güzel duygulardan mahrum kalmaya başlar.
Nefret etmek zehirli sarmaşıktır, yüzleri, ve tavırları çirkinleştirir kalbi süründürerek öldürür. Sonucu ne olursa olsun sevmek gerekir.
İnsanlar birbirini sevmediği İçin dünyamız ağır travmalar geçiriyor. Dünyamızın güzelleşmesi için kendimizden başlamalıyız önce. Çünkü dünyayı güzelleştirecek olan tek şey sevgidir.
Nice sevmelere…
YORUMLAR
selam bu yazı bence yer yüzündeki insanların yarısının sorunu olan bir bütünün açık bir dille ifade ediyor. yalnızlık ve sevgiden uzak yaşamların hep bir mutlu olma arayışı ömür boyunca suren bir süreç kanaatimce bende bu arayış içinde olan insanlar bölümüne giriyorum yalnızlık ve mutsuzluktan kurtulmanın yolunu bir başkasının bizi sevmesini sağlayarak aranan mutluluğu ve içimizdeki o derin yalnızlığı biraz olsun ortadan kaldırmak çabasındayız Bunu ne kadar başarabiliyoruz tabii olarak bilemiyoruz karsı tarafın bize olumlu yaklaşması sonucuna bağlı olarak deişkenlik gösterebilir şu yalan misafır olduğumuz dünyada ne kalbimiz boş kalsın nede paylaşılacak bir hayat varsa paylaşmalıyız mutluluk her insanın hakkıdır diyorum saygılar sevgiler...
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
çok teşekkür ederim kıymet verdiğiniz için Cemal Bey
saygı ve selamlarımla
Çok naif bir anlatım. Sakin adımlarla ilerlerken hissetmek gibi dünyayı. Ne kadar gölgesiz!Üstelik geceye rağmen...
Tebrikler
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Çok tesekkürler 😊😊
Umut Kaygısız
Rica ederim...
Geriye dönüşleri olmayan olmayacak sevgilerde dahil , sevmeliyiz diyorum ben yine de.
Nedenleri, niçinleri olmayan sevgilerimiz olmalı.
Var oluşa neden ve evrensel en güzel o duyguyu, yürekte bir çiçek gibi sulamak ve yeşertmek, onunla güzelleşmek var.
Mesafeleri ayarlamalı, gerektiğinden uzaktan da sevebilmeli ;sevginin sağlığı ve güzelliğini korumak adına.
Sevgilerden, sevmelerden kaynaklanmıyor sevgisizlikler, geri dönüşsüzlükler. Sevmeyi bilememelerden , sev-
gilere nedenleri, niçinleri eklemelerden kaynaklanıyor çünkü.
Düşündüren çok güzel bir yazıydı değerli arkadaşım. Yüreğinize sağlık.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Çok teşekkür ederim
Sevgiyle kalın
🙏
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
güzel yüreğinize dokunan kalemime ne mutlu :)
İnsanlıın başına ne geliyorsa sevgi eksikliğinden geliyor..bu güzel konuyu harika şekilde kaleme alan yazarı kutluyorum...
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
çok teşekkür ederim ziyaretiniz için :)
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
çok teşekkür ederim ziyaretiniz için :)
Sevmek, şüphesiz ki en kutsal duygudur.. Ve sevilmek, tâcıdır kâlbin.
Kimseler sevmek ya da sevilmekle ilgili sorun yaşamıyor, inanmıyorum buna. Yalnızca neyi, kimi ve nasıl sevebileceğini tam olarak idrâk edebilmiş değil..
Ne demeli, daha çok anlamaya kendimizi.. Tanımaya kâlbimizi..
Sevgiyle..
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
KIymet verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
Saygımla ve sevgimle,
Hem de çok güzel anlatmışsın. Sevmekten değil geri sevilmemek korkusu...
Sevmek ve sevilmek insanı güzel yapan.
Yüreğine sağlık.
ırmak yosunkent tarafından 10/15/2015 3:18:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Irmak Hanım, kıymet verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
sevginizin karşılık bulması dileklerimle,