- 366 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşçi Aranıyor
Ne kadar göze battı değil mi başlığım. Biliyordum böyle olacağını, herkes iş arıyor şimdilerde.
İletişimde etkili bir yöntem olan soru-cevap kuralını uygulayacağım sizlere.
Soruyorum: Eğer bayansanız yüzde kaç işe alınma ihtimaliniz vardır, erkekseniz yüzde kaç?
Etrafınızdaki hangi iş yerine gitseniz çalışanların yüzde kaçı bayan, kaçı erkek. Siz patron olsanız bayan olmasına mı, güzelliğine mi, erkek olmasına mı, yakışıklı olmasına mı, eğitimine mi yoksa performansına mı bakardınız. Unutmadan şunu da söyleyeyim yoksa dayısına mı bakardınız.
Liyakat ve kariyerin anlamlarını bile bilmiyor bazıları.
Kendi gözlemimi söylemek istiyorum, okulun kantininde çalışanların hepsi bayan, karşı kafedekiler de. Gittiğim eczanedeki beş çalışanın tümü bayan, özel bir hastaneye girdim güvenlik görevlisinden tutun giriş kattaki tüm çalışanlar bayan, ayakkabıcı patron erkek ama çalışan dört kişide bayan, beyaz eşya dükkânının üç çalışanı da bayan, simitçide altı çalışanın dördü bayan, şarküterideki yedi çalışanın yedisi de bayan, markette ki altı kasiyerin beşi bayan.
Allah’ım bu erkekler nerde, topuna benzin döküp yaktılar mı yoksa.
Yok, arkadaş yakmadılar, kahveye, sokaklara ve şans oyunları bayilerine hapsettiler onları.
Bayanın çalışmasına asla karşı değilim, hatta kadın elinin deydiği yerde tertip, düzen olduğunu savunan biriyim. Benim sitemim neden bu kadar bayan ağırlıklı çalışıyoruz. Üniversite mezunu o kadar erkek varken, mezuniyetine bakılmaksızın bir kişinin yapabileceği işe 300 ya da 500 liraya iki ya da üç bayan neden alınıyor.
Evlatlarımız açısından ele alıyorum, baba geziniyor anne 500 liraya sabah yediden akşam yediye kadar çalışıyor. Balık tutma, kahveye gitme, top oynama potansiyelinin olduğu bir erkek ne kadar verimli olur aile kavramının içinde. Bu verimle evlat yetiştiriyoruz Vatana.
Mahallenizdeki kahvede ya da gördüğünüz çay ocağı tıka basa erkek, işyerlerinde tıka basa bayan.
Söylemimi cinsiyet ayrımı yapıyor diye algılamadan düşünün.
Bu bir tezat değil mi?
Bunu gören çocuklarımız ne hayaliyle büyüyecek. Kızlarımız bitirsem okulu 500 liraya çalışacağım diyecek. Erkek çocuklarımız ise okulu bitirsem nasılsa ganyan bayisinde oturacağım, ders çalışmaya ne gerek var diyecek.
Boş, boş oturanlara duyuru: bütün iş yerlerinde İŞÇİ ARANIYOR, pardon erkek aranıyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.