- 573 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nerede O Eski Bayramlar...
Bir bayramı daha geride bıraktık. 9 Nisan 2015 tarihinden itibaren her hafta Perşembe günleri yazdığım köşe yazım bu hafta Kurban Bayramının birinci gününe denk gelmesi nedeniyle ancak bugün sizlerle birlikte olabildik.
Yıllar önce küçüklüğümde yaşadığım bayramları düşünüyorum. O zamanlar yürüdüğüm, koştuğum ve oynadığım zamanlardı.
Bayramdan birkaç gün önce tatlı bir heyecan kaplardı biz çocukları. Arefe günü akşam erken yatacak ve bayram sabahı erken kalkacaktık.
Elimizi yüzümüzü yıkadıktan sonra yeni alınan ve gece yastığımızın altında ya da yanında bulundurduğumuz elbiselerimizi ve ayakkabılarımızı giyerdik.
Daha sonra tüm aile büyükleriyle birlikte kahvaltımızı yaptıktan sonra başta dedemizin, ninemizin, babamızın, annemizin ve diğer aile büyüklerimizin ellerini öperdik. Onlarda bizleri tek tek öper ve daha sonra bayram harçlıklarımızı verirlerdi.
Sırf bu bayram harçlıkları ve yeni alınan elbiselerin verdiği mutluluktan dolayı bayramların hiç bitmemesini isterdim.
Aile içi bayramlaşmadan sonra birkaç gün önce yine özenle hazırladığımız naylon torbalarımızı alır mahallemizdeki komşularımıza bayramlaşmaya giderdik. Bayramlarını kutladığımız ve ellerini öptüğümüz komşu büyüklerimizden ailemize kan bağı olanlar harçlık verir diğer komşular ise şeker ve çikolata verirlerdi.
Verilen o renk renk şekerleri, çikolataları torbalarımızda biriktirir ve daha sonra kardeşlerimizle veya arkadaşlarımızla bir araya gelerek beğendiklerimizi değiş tokuş yaparak bir güzel yemeye başlardık.
Yıllar önce yaşadığım bu tatlı heyecanı ve mutluluğu üzülerek belirteyim ki Deniz ve Ege adındaki ikiz yeğenlerim başta olmak üzere hiçbir çocuğun yaşadığını göremiyorum artık. Bayramları bayram gibi yaşayanlar küçük çocuklardı aslında…
Sorulduğu zaman genelde hepimizde geçmişi hatırlar ve içimizi bir hüzün kaplayarak “Nerede o eski bayramlar.” deriz. Evet, “Nerede o eski bayramlar...”
Peki, dini bayramlarımız olan ramazan ve kurban bayramları başta olmak üzere diğer milli bayramlarımız ne ifade ediyor bizlere…
Bana göre bayramlar kimimiz için, sevgi demek, mutluluk demek, birlik beraberlik demek, özlem çeken yüreklerin kavuşması demek, barış demektir…
Bayramlar kimimiz için, aile büyüklerine vefa demek, mutlu kalabalık sofralar demek, bereket demek, sabah erkenden uyanmak demek, hoş sohbetler demek, heyecanla misafirler beklemek demektir…
Bayramlar kimimiz için, güzel pastalar, baklavalar, börekler demek, kolonya kokusu, çikolata ve şeker tadı demektir…
Bayramlar kimimiz için, iyilik, sağlık ve huzur için dua demek, ihtiyaç sahipleriyle yardımlaşmak, dayanışmak, hediyeleşmek demek, küçük çocuklara harçlık demektir…
Bayramlar kimimiz için, sevip saydıklarımızı hatırlamak, hatırlanmak demek, büyükleri, yaşlıları ziyaret edip gönül alıp sevindirmek demek, büyüklerin kanatları altında tüm ailenin toplanması demek, kabir ziyaretleri demek, küslüklerin son bularak barışma olması demektir…
Bayramlar kimimiz için, yorucu işten uzaklaşıp tatile gitmek demek, yorulan bedeni dinlendirmek demek, ister yeni olsun isterse eski olsun özenle hazırlanan kıyafetler demektir…
Sözün özü olarak;
Savaşların, terör olaylarının, akan kan ve gözyaşlarının, trafik ve iş kazalarının, doğal afetlerin, yoksulluğun, engelli sorunlarının, açlığın ve önyargıların olmadığı barışın, kardeşliğin, dostluğun, birlik ve beraberliğin, hoşgörünün ve sevginin olduğu bir dünya ve Türkiye dileğiyle geçmiş kurban bayramınızı en içten sevgi ve saygılarımla kutlar sağlık, mutluluk ve başarı dolu günler yaşamanızı dilerim.
Ali Haydar KOYUN
Engelli Aktivist/Disabled Activists
Kaynak: Malatya Söz Gazetesi
www.malatyasoz.com/yazar-nerede-o-eski-bayramlar...-45.html
www.gunestv.com/?islem=yzr&ID=25704&isim=engelli-dusmani-banka.html
solbakis.com/yazar-227-utaniyorum_ben_aynaya_bakamiyorum%E2%80%A6.html
www.halamer.com/yazarlar/ali-haydar-koyun/her-zaman-otekilestirilen-insanlar/70/
www.malatyahabermerkezi.com/yazar-171-her-zaman-otekilestirilen-insanlar.html
www.yasadikca.com/nurlar-icerisinde-yat-baba-26873
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.