- 981 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Duydunuz mu "Edebiyat Defteri halka inmiş"..))
Edebiyat defterinin ana sayfasında Anadolumun henüz yıldızı parlamamış illerinden "Çankırı Rüzgarı" ın İstanbulumda estiğini öğrenince soluğu orada aldım.
Rüzgar bir türkü getiriyordu kulağıma, Çankırı tv’nin yayın yaptığı araçtan.
Çankırı türküsü ile kapıldım rüzgara.
"Eldivanın kirazı dosta gider birazı
Artık çekemez oldum bana ettiğin nazı
Haremi de yar yar haremi
Sen açtın sinemdeki yaremi
Ne güzel, ne kadar anlam dolu Anadolumun türküleri. Özel istek yapmış gibi beni tanıyor bana çalıyordu türkülerini.
Hemen söyliyeyim Çankırı’ nın neyi meşhur olduğunu."Tozu, tuzu ve kızı"
Kıraçtır,çoraktır Orta Anadolumun toprağı.Tozuyla, toprağıyla gelmişler İstanbul’a, Yarenlerimi tanıtmaya.
Şimdi Çankırımın mutluluk istatistiği vereyim size. TUIK’ in 2014 verilerine göre Türkiye’ min en mutlu 3 cü ili Çankırı. Burda yaşayan yaşayan yaşlı bireylerin %78,2 si mutlu. 3 cüyü verince ilk ikiyi vermemek olmaz.Tahmin etme fırsatı vereyim mi size biraz.
..........
..........
Daha fazla bekletmeyeyim sizi, sevmem ben bilgiyi gizlemeyi.
%82,1 ile Afyonum (mutluluğumun sebebi toprağımdan geliyormuş demek ki, 1950 öncesi benim özüm Afyon’ a bağlıymış.Atalarımın bir kısmı Sandıklıdan)Neyse devam edelim mutluluk verilerini vermeye. %79 Kütahyam, ardından Çankırı, Sinop,Kastamonu geliyor. Sakın üzülmeyin biz buralı değiliz diye, bunlar sadece yaşlı bireylerin yaşadığı yerler üzerinde yapılmış.
Çankırı diyince, Yaşar Kemal gelir aklıma.İstanbul’ daki Çankırılıların yaşam mücadelesini"Denizsiz köyün denizci çocukları Alpsarılı kayıkçılar" diye ne güzel anlatmış.16 Şubat 1960.
Sloganları"köyde tarlamız, kapımızda sığırımız ve İstanbul’ da kayıklarımız var".
Merak ettinizse, artık standlarımızı gezmeye başlayalım.
Tozunu öğrendik.
Şimdi sıra tuzunu öğrenmeye geldi.
Tuz mağaraları varmış Çankırımda.Osmanlı döneminde en büyük gelirletden biriymiş.Astıma iyi geldiği için tuz mağarakarı, tuz odaları kurmayı planlıyorlar.
Aslında Çankırı bir derya keşfedilmeyi bekleyen.
Ilgaz standını görünce çocukluğum geldi aklıma.
Dur bakıyım nasıldı o şarkı. "Ilgaz anadolumun sen yüce bir dağısın"
Aa bakın ilerde kıl çadırda kurmuşlar. Hadi gidelim. İsterseniz menengiç. Dibek kahvesi, isterseniz de nargile içelim.
Kahve 6 TL. Yalniz çay 3 TL ..(....hemde birde pet bardakta.
Anadolum bitkileride burada. Dağ kekikleri,kurutulmuş sarımsak, kalıç, meyve ve sebze kurutulmuş, bazlama (2 adet 5 TL).
Köylerinden gelen özel peynirler. Diken keçisi peyniri, hımmm çok güzel..)ekşi mayalı tam buğday çankırı ekmeği.Balcımızda var. Bir kavanoz polen 80 TL.
Çankırımı yalnız bırakmamış komşu iller. Afyon kaymağı, ekmek kadayıfı, kaymaklı şeker. Çakma ürünlet değil asla.
Ankara beypazarı doğal ürünleri ve dev somun ekmekleri.
Antep fıstığı taze 18 TL, kurusu 35 TL.
erik pestili, dağ inciri aydınımdan 15 TL.
İnce kabuklu ceviz 25 TL.
Pişmaniye yapımını görmeyenler için akşam saatletinde, izmit pişmaniye gösteri şov.
Zamanın değerini ve kıymetini biler için, kolunda saati olmayanlar saat dünyasıda burda bugüne özel %50 indirim.
Standları gezerken leblebi,çekirdek ve su iyi gider. çankırılı derya kuruyemişten ama lütfen çevreyi kirletmeyelim.
Ben acıktım ya siz.
Çağ kebabta kuzu çevirme yada meşhur köfteci hasan usta.
Ya da yaren tava tarifi;cücük soğan,dana etli patlıcan yanında da yayık ayran buz gibi.
Üstünede çankırı kızılırmak sarı kavunları ya da kaya tuzu ile yapılmış özel tatlılar.
Tuz bol ya tatlılarda da çok güzel kullanmışlar.
Artuz lambaları var. Yatak odanıza alıp takıyorsunuz.mışıl mışıl uyuyorsunuz.Başta da söylediğim gibi, astım, bronşite,radyasyona iyi karşı bir önlem. Benimde size özel tavsiyem; kaya tuzu ile yıkayın kendinizi. Negatif enerjiyi iter.
Kadın istahdam merkezi standına uğramadan olmaz. Dokuma tezgahından el işi dokumalar, minicik örtüler 65 TL:(
Aaa ortada bir çeşme yanında da bir bardak. Al sende karadut şurubunun tadına bak. Mmmm nefis 1 TL:)
Gitmediğim bir stand kaldı onu sona sakladım.
Tahta oyuncaklar standı. Çankırıdan Efeoğlu Oyuncak.Eşek arabası,kağnı,traktör,arabalar ve daha nelet neler...
Fotoğraf çektim izin isteyerek. Abla nerede çıkacağız diye seslenen bir ses.Cengiz Dahi, efeoğlu oyuncak çalışanlarından. Edebiyat defteri dedim. Abla biz takip ediyoruz siteyi. Ben kahırlı günlerimde giriyorum siteye deyince, sitem ettim biraz.Hiç olur mu insan acılarını paylaştığı mutlu anlarınıda yazmalı, mutlulukları ünlemeli evrene deyince haklısınız der gibi boynunu büktü. Haydi durmayın mutlulukları ünleyelim evrene.Sonra sitede yazan Ankara Haymanalı Cömert Yılmaz arkadaşının olduğunu aktardı.
Vedalaşarak ayrıldık standttan.
Ne güzel bir tesadüf. Edebiyat defterinin adını Çankırı rüzgarında söylemek ve evrenden de hemen karşılığını almak.Edebiyat defterinin adının halktan birilerinden, bizkerden duymak.
Son olarak gezimi noktalamadan önce, memnun müşteri memnuniyetini 10 kişiye. 10 kişi, yüzlere. Yüzler binlere.binler milyonlara.Milyonlar Anadoluma.Anadolum tüm evrene duyurur sesini, edebiyat defteri ile...Sevgiyle kalın, iyi pazarlar ve unutmayalım mutlulukları ünlemeyi evrene..))
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.