İyi ki Üç Tarafımız da Deniz ile Çevrili…
Üç tarafımız da denizlerle çevrili,
Cennet gibi bir ülkede yaşıyoruz.
Güzel yurt tüm insanlık için serili.
İnsanlık dışı saldırılara şaşıyoruz.
Şehit haberleri sarsa da dört yanı.
Şimdi birlik ve beraberlik zamanı.
Söndürmek gerekir çıkan dumanı.
İnanın Yaratan koruyor bu vatanı.
Baksana her tarafın düşman dolu.
Seksenli yıllarda çıkardılar sağı solu.
Siz deneseniz de kalleşçe olan yolu.
Size geçit vermez vatanın her kulu.
Kimi zaman Alevi- Sünni çatışması.
Hoşlarına gidiyor ülkenin karışması.
İnan çok kolay halkların barışması.
Dış güçlere düşer bunlara şaşırması.
….
….
….
Sabahleyin duyduğum o şehit haberi ile söyledim bu sözü:
-İyi ki üç tarafımız deniz ile çevrili…
Ya üç tarafımızı deniz değil de; kara sınırı,dağlar,ovalar…kaplamış olsaydı nasıl ederdik?
……
Evet…Evet… Evet.
Sabahleyin arkadaşlar ile otururken duydum bu şehit haberini:
-Suriye’den açılan ateş sonucu bir askerimiz şehit oldu haberinden sonra da arkadaşlara şu sözü söyledim:
-İyi ki üç tarafımız deniz ile çevrili…
Hemen hangi ilde bu şehit haberi yaşandı diye sormaya araştırmaya başladım.
Araştırmaz olur muyum? Kilis’te mi Hatay’da mı şehit oldu diye meraklanmaya ve sormaya başladım.
Daha önce de Suriye’den açılan ateş sonucu Kilis ilinde vatan görevini yapan gencecik yaştaki vatan evlatları şehit olmuştu.
…
Yaşadığımız il Hatay Suriye’ye tam sınır… Hele yaşadığımız yer Hassa…Oturduğumuz yerden Suriye’nin dağları görülüyor.Sabahleyin Güneş ilk ışıklarını bu dağların arkasından bizlere sunarak hayırlı sabahlar, günaydın diyor.Yine aşarken de son ışıklarını bu dağlara vurarak kendi evine doğru giderek iyi akşamlar, diyor.
….
Dedim ya…Suriye dağları 10-15 km ötede…Kim bilir belki de bölücü terör örgütü elemanları bu dağlardan geçerek batı tarafımızda olan Amanos dağlarına doğru geçiyorlar.İşte burada bizlere bu terör örgütü elemanı olan azılı düşmanları ve bu örgüte yardım yataklık yapanları gördüğümüz, duyduğumuz zaman en yakın güvenlik güçlerine haber vermek sorumluluğu düşmektedir.
Dış güçler ülkemizi karıştırmak için dört bir yandan saldırıyorlar.Çok şükür ki dört yanımız kara toprakları ile çevrili değil.Üç tarafımız denizlerle çevrili.Deniz ile su ile çevrili olduğu için denizi geçemeyip saldırı hedeflerine ulaşamıyorlar.
….
Geçen gün Hakkari Dağlıca saldırısını gözyaşları ile dinleyip bağrımıza taş bastık.Her yıl ırak tarafından denizin olmadığı taraftan saldırılar geliyor,genç yaştaki vatan evlatlarımızı şehit ediyorlar.
Bugün de yine suyun olmadığı taraftan,güney tarafımızdan Suriye’den açılan ateş sonucu gencecik yiğidimiz şehit oldu.
-Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde Suriye sınırında görev yapan Piyade Er, karşı taraftan gelen bir mermi ile şehit oldu.
Allah yakınlarına sabır versin;ailesinin ve milletimizin başı sağ olsun.
Dış güçlerin baskısı,kıskançlığı ülkemizi karıştırmak için uğraşmaları bir türlü bitmiyor.Son günlerde bu baskı ve saldırılar daha çok arttı.Tarih kitaplarına baktığımız zaman bu aziz milleti yok etmek için çok uğraşmışlar ama bu yüce millet böyle kalleşçe saldırılara boyun eğmemiştir.
….
Yine ağacın içine kurdun girerek çürütmesi gibi koca Türkiye ağacının içine girmiş bu solmaz solmayacak ağacı kemirmeye başlamışlar.Ama hiç ümitlenmesinler aziz milletimde bu sabır birlik ve beraberlik olduktan sonra böyle sinsi planlara asla boyun eğmeyecek dış güçler kendi kendini yiyecektir.Şimdi birlik, beraberlik,sabır ve dik olma zamanı…Milletimize de bu yakışır…
Şöyle Türkiye haritasına baktığınız zaman ülkemizin karalarla çevrili tarafları ülkemizi karıştırmak isteyen maşa ülkelerle dolu.Bu maşa ülkelerin oyununa gelmeyecek bu güzel yurt; tüm Dünya’da barışın,hoşgörünün,birlikteliğin,bütünlüğün… sembolü olacaktır.
10.09.2015
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.