- 1437 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ÜLKEM NEDEN BU HALDE?
Sevgili dostlar bilindiği gibi ülkemiz zor ve kirli bir süreçten geçiyor, hergün yeni şehit haberleriyle yıkılıyoruz.
Dilerseniz bugünlere nasıl gelindi şöyle bir gözden geçirelim.
Her şey cumhuriyeti yıkma planları yapan akp nin şimdi paralel diye her suçu onun üstüne yıktığı cemaatle işbirliği yapması ile başladı.
Kpss sınav soruları ve cevapları cemaate servis edilerek, istedikleri kişilerin sınavları kazanması ve devletin önemli yerlerine yerleştirilmeleri sağlandı.
Bu süreçten sonra akp cemaatin savcılarını kullanarak önünde engel olarak gördüğü ordu yargı ve emniyeti dağıttı ve oralara da kendilerine biat eden insanları yerleştirdi.
Balyoz ve ergenekon diye iki uyduruk darbe planıyla genelkurmay başkanımız başta olmak üzere pek çok şerefli subayımız terörist damgası ile içeri atıldı.
Ama köpeklerin dostluğu aralarına kemik atılana kadardır.
Hangi rantı paylaşamadılarsa cemaatle akp nin arası açıldı, ve devlete sızdırılan cemaat adamları bu kez kendilerini o kademelere yerleştirenlerin karşısına dikildi nefes alışverişlerinin bile kaydını tutarak bu tapeleri sanal alemde paylaştılar.
Bunun üzerine akp ortak işledikleri bütün suçu cemaate yıkmak için paralel diye bir yapı uydurup cemaati terörist ilan ederek kendisi işin içinden sıyrıldı.
Bir de kürt açılımı diye başlayan, sonra yumuşatılıp halka kabul ettirebilmek için adı önce barış süreci sonra açılım süreci olarak değiştirilen bir sürecimiz var.
Bu süreçte neler yaşandı?
Önce birkaç sevilen sanatçı ve sözde aydından oluşan akiller diye bir grup kurulup halk bu sürece alıştırılmaya çalışıldı.
Sonra bir baktık ki imralı’yla görüşen de görüştüğümüzü iddaa edip de ispatlayamayan da şerefsizdir diyenler oslo görüşmeleri basına sızdıktan sonra imralı ile görüşüldüğünü itiraf etmek zorunda kaldılar.
Dağdan teröristleri davul zurna eşliğinde indirip şehirde zafer turu attırarak ayaklarına götürdükleri seyyar mahkemelerde aklayarak halkın arasına salıverdiler .
Ve nasıl olsa artık herkes öğrendi diye imralı’yla açık bir pazarlık yapılmaya başlandı.
Bu pazarlıklar sonucu pkk’ya pek çok taviz ve söz verildi.
Basın açıklamasına takım elbiseyle çıkan şivan perver ve barzani başbakanın makam odasında gerilla kıyafetleri ile kabul edildi Diyarbakır’da gerilla kıyafetli barzani ile elele pkk türkücüsü ve gerilla kıyafetli şivan perwer dinleyip megri megri ağlaşıldı.
Tüm bunların yapılmasının nedeni arka arkaya gelen genel yerel cumhurbaşkanlığı ve tekrar genel seçimleri kanı durdurduk havasıyla rahat atlatılması ve diğer taraftan kürt halkından da oy alınmasıydı.
Akp bunu ilk seçimlerde başardı genel yerel ve cumhurbaşkanlığı seçiminde başarılı oldu.
Ama en tehlikelisi son genel seçimdi, ya 400 vekil alıp başkanlık sistemine geçerek pkk’ya verdiği sözleri yerine getirecek, apoyu ev hapsine çıkarıp zaten kurulmuş olan kürdistanı ilan edecek ya da başarısız olup sözünü tutamayacaktı.
Akp nin dini kullanıp havuz medya aracılığıyla uyuttuğu halk artık uyanmıştı ve son seçimde akp ye büyük bir darbe vurdu.
Işte ne olduysa bundan sonra oldu seçimde umduğunu bulamayan akp yaptığı pazarlıklar sonucu pkk’ya verdiği sözleri yerine getiremedi.
Bunun üzerine oyalandığını ve kandırıldığını düşünen pkk seçimden sonra harekete geçti akp li siyasilerin de itiraf ettiği gibi açılım sürecinde toparlanan ve silah yığınağı yapan hainler mehmetçiklerimizi birer birer katletmeye başladı.
Siz gezi olaylarında küçücük çocukları öldürürken doğuda ve güneydoğu’da asker taşlayanları, askeri konvoyları durdurup subayımıza askerimize kimlik soranları, kışlanın ortasından bayrak indirenleri seyrederseniz şimdi hiç kimseye bahane bulamazsınız terörü siz besleyip büyüttünüz.
Teröristle mücadele değil müzakere yapanların siyasi çıkarları uğruna hainlerle yaptıkları
pazarlıkların sonucudur bugün yaşananlar.
Şehitlerimize Allah’tan rahmet, gerçekleri göremeyen halkımıza göz ve gönül açıklığı diliyorum.
YORUMLAR
Ülkem neden bu halde oyunu kuralına göre oynuyorlar şu andaki terör mücadelesi de oyunlarının bir parçası terörün bu kadar güçleneceği akıllarına gelmemiş olabilir.Terörist güvenmediği için çözüm sürecine bu denli güçlendi..Bir zaman sonra bu yazım burada kayıtlı kalacaktır paralel dediği örgütle tekrar daha temkinli olarak işbirliği içine girecekler. daha ilerisini görmeden olayları durdurmanın imkanı yoktur.Sığınacağı sadece paralel örgüttür çünkü PKK BİR TERÖR ÖRGÜTÜDÜR hiç bir barış silah kullanarak gerçekleşmez Barış için kalem kullanılır.yazınızı TEBRİK EDERİM
-Yavaşım Birle tarafından 9/11/2015 8:32:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Nu sebeple bu iktidar bunları yaşamak için herkesle her türlü pazarlığı yapacak kadar panik halinde.
Teşekkürler, selam ve sevgimle
(Mustafa Çetiner)
Sevgili Serhat Bingöl.
Ben bu kırk yılı yaşadım ve gördüm ama hiçbir dönemde pkk ile pazarlık yapıp hainleri dağdan indiren, sözde kürdistan lideri ve bir pkk türkücüsünü dağ kıyafetleriyle makamına kabul edip Diyarbakırfa kolkola pozlar verdiğini görmedim.
Şivan perver denen vatan haini yurt dışında pkk terörist değildir asıl terörist türk devletidir diyor ve 37 yıldır bu ülkeye giremiyordu ama bu iktidar onu şeref konuğu yaptı biliyorsun değil mi ben şimdi kimi suçlayacam bu haini 37 yıldır ülkeme sokmayan diger tüm liderleri mi yoksa Diyarbakıra getirip onun türküleri eşliğinde ağlaşan hainleri mi:))))
Hiçbir siyasinin seçimden önce 400 vekil verin bu iş huzur içinde hallolsun diye halkını tehdit ettiğini seçim sonrası elim olaylar başlayıp şehitler verdiğimizde 400 ü verseniz böyle olmazdı dediğini duymadım.
2002 deki istatistiklere bir bakın akp iktidara geldiğinde pkk bitme aşamasındaydı, dünya lideri diye şişirilen erdoğanın yapamadığını tansu çiller yapmış mecliste pkk lehine slogan atan bdp li vekilleri başlarım onların dokunulmazlığına diyerek meclisten alıp kodese yollamıştı.
Akp siyasi çıkarları ugruna, iktidardan düşerlerse veremeyecekleri hesaplar olduğundan ne olusa olsun iktidarda kalmalıydı, bu yüzden de kanı durdurdum diye hem kürt hem türk halkından oy alabilmek için pkk ile pazarlık yapıp pek çok vaatte bulunarak ateşkes ilan ettiler ve halkı pkk silah bırakıp ülkeyi terkedecek diye uyuttular, oysa çatışmaların olmadığı bu açılım sürecinde pkk terörist ve silah topladı ve sonuç ortada.
Ne diyeyim şimdi kimi suçlayayım rahmetli omuş eceviti mi, demireli mi, türkeşi mi, özalı m erbakanı mı ne dersin:))))))
(Mustafa Çetiner) tarafından 9/10/2015 8:54:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner) tarafından 9/10/2015 9:04:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Bir yazı kaleme almak üzereydim dolayısıyla yorumuma cevabını cep’ten tesadüfen gördüm sayfana girmeden anonim olarak cevabını okudum yazıyı bırakıp bu yorumu yazmaya başladım gecikme için kusura bakma
Önce mevcut hükümetin barış sürecide dâhil eleştirilecek yığınla icraatı olabilir. Buna bir itirazım yok. Benim itirazım pkk terör örgütünün nasıl şekillendiğinin ve kimlerin bu eli kanlı terör örgütünü oluşturup her türlü lojistik desteği verdiği ve yüce Türk milletinin başına bela ettiğinin üstünün örtülmesinedir. Yani partizanca yaklaşılıp akp hükümetine ve üç yılık barış sürecine faturanın kesilmesinedir itirazım.
Sözünü ettiği 2000-2001 yılları arasında terör eylemleri ‘’insan ölümleri’’ bazında çifli hanelere yani en düşük seviyeye düşmüştür doğrudur ancak bu terörle mücadelede başarılı olunduğundan değil terörist başının ABD’ nin uzun vadeli hesapları gereği Türkiye’ye teslim edilmesi ve korkudan barış mesajları vermesi sayesinde olmuştur. Kendimizi kandırmaya gerek yok. 96-97 dönemlerinde işim gereği o yıllar da doğu ve güneydoğuya gittiğimi de sınır bölgelerinde ve çatışmaların yaşandığı iç kısımlarda ki karakolların durumu nasıldı biliyor musun? Gözlerimle görmesem başkası söylese inanmam emin ol resmen derme çatma tenekeden karakollardı. Güvenlik anlamında yapılan tek şey kum torbaları dizmek o kadar. Hani karikatürlerde gece kondu evler çizilir ya tenekeden evler çatısı rüzgardan uçmasın diye araba lastiği koyarlar falan abartmıyorum ona benzer kara kollardı. Sözde betonarme olanlar varsa da duvarları piri ketten terörist karakolu taradığında çocuklar yataklarında şehit oluyordu. Benim bir akrabam bu şekilde şehit oldu. Bu durum şanlı ordumuz edebiyatı yapmayan insanların sayesinde kamuoyunun ve hükumetlerin dikkatine sunuldu. Üç yılık barış sürecinde pkk silahlansa da sınır kara kollarımız ‘’kale karakol’’adıyla modernize edildi. Yani bizde boş durmamışız.
Gelelim yeniden şehit sayısına gerçi böyle bir mukayese yapmak ayıp doğru değil. Çünkü bir insanımız bile şehit olsa önemlidir. Fakat senin dediğin gibi yaptım İnternet'ten yıl yıl şehit sayılarını üzülerek öğrendim.
Terörle mücadelenin ölçüsü ilde sayıysa terörün ilk başladığı 1984 yılı 2002 arası şehit sayısı 15.157 kişi 2002 yılı 2015 arası 1038 kişi şimdi bu hesaba göre otuz yıllık terör sürecini yirmi yıllık dilimi onar yılık periyotlara bölersek 7578 kişi düşer on yıllık bu hesaba göre akp’nin on yılını başarılı mı sayacağız?
Sana daha önceki bir yazımda da söylemiştim adamlar obama ile görüşürken de putinle görüşürken de aynı kıyafetleri giyiyorlar.
Sonuç olarak asıl mesele sorunun kaynağına inmektir. Terör üzerinden iktidara yüklenmek değil. Hani o terör üzerinden hükumete yüklenen siyasetçiler var ya onların amacı bu işlerin derinliğine inilmesine mani olmak. Çünkü inildiğinde o vatan millet edebiyatı yapanların nasıl Siyonist ve kapitalist güçlerden emir aldıkları apo ile nasıl kol kola oldukları ortaya çıkacak ama senin gibi iyi niyetli olduğuna şüphem olmayan insanların vatan millet edebiyatından bir fırsat bulunsa birçok şey gün yüzüne çıkacak ama sizlere dert anlatmaktan onlar fırsat kalmıyor ki))))))
Eğer kısmet olur da bir gün misafirim olursan sana bu işlerin iç yüzünü anlatacak gerçek ülkücülerin ağzından apo’nun kim olduğunu dinletmek isterim. Sol kesimlerden de dinletirim ama senin düşüncene yakın insanlar olsun ki belki o zaman neyin ne olduğunu daha iyi anlarsın.
Bu sözünü ettiğim ülkücüler bu konuyla ilgili apoyla aynı okulda okumuş ve bu işlere itiraz ettiği için içeri girmiş işkence görmüş kamuoyunun da tanıdığı ülkücülerdir. Sen bakma yeni yetme ülkücülerin hiçbir şeyi bilmeden atıp tutmalarına.
O saydığın liderlere gelince, onlarda bu işleri iç yüzünü bal gibi biliyorlardı ama ses çıkaramıyorlardı. Onları ancak pasif kaldıkları için suçlaya bilirsin. Organizasyonla ilgili değil.
Selamlarımla.
(Mustafa Çetiner)
Akp apo ve pkk ile pazarlık yapıp onlara taviz üstüne taviz, söz üstüne söz vererek kanı geçici olarak durdurup hem Türk hem Kürt halkının oyunu alıp arka arkaya gelen genel, yerel ve cumhurbaşkanlığı seçimlerini rahat atlatmanın peşindeydi bunu da başardı.
Eğer 7 haziran seçiminde de bu oyunları tutar da başkanlığı getirecek 400 vekili alırlarsa pkk ya verdikleri sözleri yerine getirebilirler belki kan yine durur ama ülke bölünmüş doğu ve güneydoğunun adı Kürdistan olmuş olur.
Ama akp hedefi tutturamaz, 400 vekil alıp başkanlık sistemine geçemez ve dolayısiyle pkk ya verdiği sözleri yerine getiremezse siz kanı o zaman görün.
İlk defa bir konuda haklı çıktığım için bu kadar üzgünüm, bu sefer haksız çıkmayı çok isterdim.
Bu gün ülkede yaşananların tek sebebi:
İktidardan düşersek halimiz yaman, hesabını veremeyeceğimiz hırsızlık ve yolsuzluklar var iktidarda kalırsak hesap sormak isteyen savcıları paralel diye içeri tıkar yerlerine adamlarımızı atar suçlarımızı bastırabiliriz diye kendilerini kurtarmak için vatanını ateşe atarak açılım masalıyla halkını uyutup pkk ile sarmaş dolaş olan akpli siyasilerdir.
Karakollara gelince akp pkk ile yaptığı anlaşma geregi yenilerini yapacağız nahanesiyle sınıt karakollarını boşaltarak bölgenin kontrolünü pkk ya bıraktı o karakolları pkk çaputları, apo posterleri süsledi.
Adamlar sözümona şehitlik kurarken, kendi mahkemelerini kurarken, emniyet birimlerini kurarken aman açılım zarar görmesin oyumuz düşmesin diye sadece seyrederek bu vatana ihanet etmiştir.
Geçici olarak durdurulan kan buğün birikmiş olarak oluk oluk akıyor bu hainler bir yıl önce bu yolların yapımında tonlarca patlayıcı gömerken bu Ulkenin miti nerdeydi ben söyliyeyim erdoğanın sır küpü mit müsteşarı akp nin pusliklerini örymekle suriyeye silah taşımakla meşguldü.
Şu son bir aya yakın verilen şehit sayısı 104 ve ülkenin hali ortada bu durumda hâlâ akp yi savunmaya çalışmak ihanete ortak olmak olur.
Tek soru:
Bugüne kadar hangi iktidar aponun emriyle tc yi ve içinde geçen ne mutlu türküm diyene lafı zoruna gidiyor diye andımızı kaldırma ihanetini gösterdi?
Bu ülkede terör iki aşamada incelenmelidir. Birisi 2002 yılına kadar olanı, diğeri 2002 yılından sonraki... Yani gelmiş geçmiş en büyük Türk düşmanının siyasete lider olarak katıldığı tarih. Bence Türk dünyasının gelmiş geçmiş en kara günü...
Artık geri zekalılar bile biliyor ki, 2000 ve 2001 yıllarında sıfıra inen şehit sayısının gittikçe tırmanarak bugün ki noktaya ulaşmasının bir numaralı sebebi önce kürt açılımı adıyla başlanan, çeşitli isimler kullanılarak en son barış süreci denen, en can alıcı sloganı "analar ağlamasın" olan yalancı bahar ve onun mucitleri ve de destekçileri bir numaralı sorumlulardır. Onlar ki hırsız 4 yüzü vermeyen ama ısrarla 400 vekil isteyen, yoksa daha çok kan akacak diye aba altından sopa gösterecek kadar gözleri dönük iktidar ve saltanat düşkünü sapıklardır. Acılı bir şehit babasının tepkisini karakter bozukluğu diye isimlendirirken, kendi çocuklarının sahte raporla askerlikten yırttığını unutup gerçek karakter bozukluğu örneği olduğu gerçeğini göremeyecek kadar körler.
Kalemin saygıyı her zaman hak ediyor dostum. Bu sefer saygının gerekçesi ikiye katlanmış. Kocaman tebriklerimle...
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler, selam ve sevgimle.
Sevgili Mustafa
Yazının başlığını okuyunca tamam dedim. Herhalde Mustafa kapsamlı ve genel bir tanımlamayla pkk terörünün 1974 ler den günümüze gel siyasal sürecini irdelediği bir araştırma yazısı kaleme almış. Okumaya başladım ama gördüm ki fiilen otuz yıl, şeklen de kırk yılık pkk terör örgütünün varlığını getirip üç yıllık barış sürecine dayamış.
Tebessüm etim ve dedim ki herhalde Mustafa'nın siyasi algısı barış süreciyle sınırlı. Birde şehitlerimize rahmet okuyarak bağlamış ve kendince terörün siyasi sürecini analiz etmiş ve bu günlere nasıl gelmiş olduğumuzu ve ülkemizin neden bu halede olduğunu kaleminden öğrenmiş olduk öğle mi? Ne diyelim eline kalemine sağlık.