- 418 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Çan'daki sağduyulu sese kulak verme zamanıdır!
Yunus Emre,bir dörtlüğünde,
"Bu dünyada bir nesneye,
Yanar içim,göynür gözüm:
Yiğit iken ölenlere,
Gök ekini biçmiş gibi." der ya...
Ülkemizde son iki günde otuzu aşkın gencecik kamu görevlisinin toprağa düşüp,şehit olmaları en çok aklıma bu satırları getirdi/getirir ve her gencin ölümünde de hatırlarım bu dörtlüğü.
"Gök ekin gibi biçildiler...."
Çoğu yirmili yaşlarda olan bu gencecik insanlarımız daha boya gidecekti,ürün vereceklerdi...Ama hiçbiri olmadı.
Üzülmemek mümkün mü?
Burada ateş,sadece düştüğü yeri değil,insanım/duygularım var diyen herkesi de yakıyor!
...................
1992 yılının Eylül ayıydı sanırım.
Okullar yeni açılmış,öğretmen Engin Eker de hemen ertesi günü Doğuda bir köyde şehit edilmişti.
Cenazesi Çanakkale-Çan ilçesinde defnedilecekti.O gün orada bulunuyorduk biz de.Cenazeye katılmak da görevimiz olmuştu.Bürokratik bir emirden ziyade,insani bir görevdi öncelikle.
Cami avlusunda gerekli işlemler yapılmış,tam cenaze musalla taşından omuzlara alınıyordu ki arka taraftan "tartışmalar" başlamıştı.
-Slogan atalım,mezarlığa kadar ’Kahrolsun PKK" diye yürüyelim.
-Buna gerek yok,çünkü mezarlığa giden yolda buradaki madene çalışmaya gelmiş Doğulular var,onlar sadece Kürt,PKK’lı değil.Ya kalabalık galeyana gelir de bu vatandaşların evlerine saldırırsa ne olur/olacak?
-Olmaz!
-Olmaz olur mu,kitlelerin hangi ruh haliyle harekete geçtiğini bilemeyiz.Bir kıvılcımın bir ormanı yakması gibi,bir slogan da burada bir talana fırsat verebilir!
Baktım tartışma usulca ama çok kaliteli yapılıyordu.
Kısa sürede sağduyu galip geldi ve mezarlığa kadar hiç slogan atılmadan gidilmişti.
......................
Aradan yıllar geçmesine rağmen,o cenazede yapılan tartışmayı hiç unutmadım ve törenlerde hep aklıma gelir.
Oradaki sağduyulu sesi hatırlarım ve keşke herkes kulak verse diye de düşünürüm.
Kaldı ki dilimizde,öfkenin kontrol edilmesini emir gibi anlatan güzel bir söz de vardır:
-Öfke gelir göz kızarır,öfke gider yüz kızarır.
YORUMLAR
Paylaşmanız vesilesiyle yazınızı okumak imkanım olduğu için mutluyum...Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...
sabri ayçiçek
Kemnur
Evet Sabri Bey, yaşadığınız o cenazenin cemaati insan olmayı başarmış, çağdaşlığın giyimde değil yürekte taşınan bir erdem olduğunu bilen muhteremlerden mürekkepmiş.
Oysa şimdilerde ve maalesef ki sürü psikolojisiyle, vicdanını ve tüm insani değerlerini topluluktaki provakatörlere teslim ediyor, cinayetler konusunda hiçbir günahı olmayanlardan masumlardan çıkarıyorlar hınçlarını.
Ellerinde kalan şey ise tatmin etmeye çalıştıkları tükenmez hınçları ve kendilerine düşman ettikleri günahsızlar. Yüz kızarması mı? O artık onlara çok uzak.
sabri ayçiçek
Evet, Sabri Bey, gök ekinleri kör tırpanla biçiyorlR durmadan ve bizler vatan sağ olsun diyerek şehit cenazelerinde gözyaşı döküyoruz.
Milletçe bir şeyin farkındayız, Kürt ayrı pkk apayrı bir şey.
Bugün şehidimiz vardı ve hiç kimse hiçbir slogan atmadan dualarla uğurladık.
Bu, olayları kabullenip göz yumduğumuz anlamına gelmiyor. O canileri Allah'a havale ettik.
Yakin bir zamanda bir Avrupa ülkesinde terör olayı oldu diye bizim liderimiz de dahil, dünya liderleri oradaydı.
Biz her gün veriyoruz ama gelen giden yok, bu da anlatıyor ki, Türk'ün Türk'ten başka dostu yok :(
Saygılar.
sabri ayçiçek
Yazarak belki bir katkımız olur mu acaba diye düşünüp yazmak da şu an elimizden gelen...