- 1111 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Aydınlığın10Dostu(felsefi yazı)
Aydınlığın 10 Dostu
Aydınlık doğdu önce nurlu yüzüyle. başlangıc yaratıldı böylelikle. dosttu ilk önce yaşam, ve ilk onunla tanıştı.
kader ödevine başladı böylelikle. içinde bir oyun yaratıldı ve bir doğum gerçekleşti tebessümü sayesinde.
bu ışık daha büyüktü ve nice evrenler kazanabilirdi, nice yıldızlar çıkarabilirdi gökyüzlerinde.
bu mutluluktu ve aydınlık ilk bunun farkındalığıyla afalladı. tatlılığının içinde oluşturdu iştah dansıyla balesini yaptı. günlerin adı onun için vardı, ve günlerin adı yol göstermekti.
dosttu büyüklük ikinci olarak ta o belirdi. ölüm makalesini yazabilirdi böylelikle. ama şuan o vardı ve ilkti. ikinci birileri olmadan veda edemezdi. çünkü tarih böyle karalamadı hikayesini tozlu sayfalarında.
dosttu düşünce üçüncü olarak onunla tanıştı. doğa hayal katmaya yeltenebilirdi böylelikle. sınırlar aşkındı aydınlığın devrinde. ufuklar belirgin. her şey onun içindi sanki. her yer onun adımlarına muhtaç bekliyor topraklarından geçsin diye. her bir şey adı olsun istiyor ve asırlarsa bu kehanet için beklemişçesine umut dolu gözlerle.
dosttu hüzün ve dördüncü olarak onunla tanıştı. yüreğinin bir kösesine tedirginlik, olgunluk kattı. kayıp duygusu yarattı. anlam değerini çoğalttı. destansı duygunun zirvesine çıkardı.
dosttu erdem beşinci olarak onunla tanıştı. kültür yeşerebilecekti bereketli arazisinden böylelikle, ve bedeninin farkına varmasıyla aşk çağardı teninin kokusunu. aydınlığının daim olabilmesi için. tabiatta ruhundan kardeşlik kurabilmesi için.
dosttu heyecan altıncı olarak onunla tanıştı ve dost olan zamanın hızlı akmasını sağladı. dost olan hayale renk katmasını böylelikle. ilk bekleyişler yaşandı. ilk dualar edildi ve aydınlığın meşalesi indi yeryüzüne.bir eşi, bir benzeri indi nefesi indi. yaşam sesi indi ve büyüklüğüne yine şahit oldu yüceliğin, aydınlığın gözleri.
dosttu sözcükler ve yedinci olarak onunla tanıştı. izini bırakabilecekti aydınlığına gölge düşürmeden aydınlık. böylelikle ilk dertler yaşandı. sıkıntılar yaşandı. yaşam anlamıyla yaşandı. bu dökülen sözlerin kazandırdığı.çözüm adeta onlar için yaratılmıştı.
dosttu arzu ve sekizinci olarak onunla tanıştı. tebessümünü esirgemediği yaşama sıkı sıkı tutulmasını başaracaktı böylelikle. kısmet perdesini aralayacaktı. hisler yoğunlaştı. istek doruklara ulaştı. kalbin ilk ritimsiz atışıydı. aşkın ilk filizlenişiydi ve ilk sahne oluşuydu böylecesine.
dosttu tecrübe ve dokuzuncu olarak onunla tanıştı. yaşanmışlık derinlerine inebilecekti böylelikle. tarih o efsanevi hikayesini tamamlayabilecekti. zaman ilk elvedasına hazırlanaktı. neler geçti ömürden. ne özlemler doğurdu. ne evlatlar aydınlığın alevini aydınlattı ve adını insanlık olarak yazdı.
dosttu ölüm ve onuncu olarak onunla tanıştı. başlangıcı yarattı aydınlığa. asıl aydınlık oradaydı. bu fanilikte cıkıs kapısı oydu.
böylelikle
yaşam değerini yaşatabilecekti.
büyüklük nicelerine yaşatabilecekti.
düşünce varlığını yaşatabilecekti.
hüzün güzelliği yaşatabilecekti.
erdem saygınlığını yaşatabilecekti.
heyecan coşkunluğunu yaşatabilecekti.
sözcükler anlamını yaşatabilecekti.
arzu benliğiyle yaşatabilecekti.
tecrübe esrarını yaşatabilecekti.
ölümse amacına ulaştı böylelikle
ve zaman elvadasıyla uğurladı…