- 426 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Masal Değil Gerçek
MASAL DEĞİL GERÇEK
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İktisat Bölümü ve Atatürk Öğrenci Yurdu’nda 1987-1991 yılları arasında arkadaş olduğumuz Erzincanlı Hasan Akgül,yıllardır Maliye Müfettişi olarak memlekete hizmet veren bir arkadaşımız.
Geçtiğimiz günlerde “ Masal Değil Gerçek” adını verdiği 45 yaşında yazdığı ilk kitabını bana yollamış. Kitabı merak ve dikkatle okudum.
Üniversite yıllarından beri dindar bir insan olarak bildiğimiz, tanıdığımız ve sevdiğimiz Hasan Akgül’ün kitabı da tabii ki dini konuda olacaktı.
Kitap ölüm ve ölüm sonrası hayatı anlatan bir çalışma.
Kitapta ölüm ve ahret üzerine ayetler ve hadisler geniş şekilde ele alınarak, insanların bir gün mutlaka öleceği ve ölüm sonrası hayata kendilerini hazırlamaları isteniyor.Bu konuda ayet ve hadislerin kesin ölüm sonrası hayatın var olduğunu belirttiklerini anlattıktan sonra yabancı bilim adamlarının Müslümanlığa olan hayranlıkları anlatılarak Müslümanlığın yabancıların da dikkatini çekerek eserlerinde bahsetmelerinin önemini anlatıyor eser.
Sonrasında Salih insanların rüyalarının da gerçek olduğunu yazar kendi başından geçenler ve arkadaşlarının başından geçenler ile anlattıktan sonra ayet ve hadislerden sonra Salih insanların rüyalarının da bizlerin dikkate almamız gerektiğine vurgu yapıyor.Bu konuda geniş örnekler veriyor.
Ölüme herkesin her an yakalanabileceklerini de belirten yazar bu konuda trafik kazalarından her gün gazetelerde okuduklarımızdan örnekler veriyor.
Kitapta bir okur olarak en dikkatimi çeken ve etkilenerek okuduğum ve en yakın arkadaşımın kendi ölümünü hayal ederek sanki canlı yaşıyormuş gibi anlatması ve hayatta yaşadığı pişmanlıkları, dost zannettiğimiz insanların biz ölünce neler yaşadıklarını da hayal ederek anlatmış.
Nal sahibi, mülk sahibi,
Nerde Bunun ilk sahibi?
Malda yalan mülk de yalan,
Gel biraz da sen oyalan
Diyen Yunus Emre’nin bu sözünü en güzel örneklerini gösteriyor ve bizleri mutlaka yaşayacağımız ölüm sonrası hayat ölüm sonrası hayat için hazırlanmamızı gerçek bir dost olarak anlatıyor. Bunu da samimiyetle yazıyor eserinde.
Hasan Akgül, 45 yaşında ilk kitabı yazdığını ve edebi bir dil kullanma iddiasında olmadığını da anlatarak sadece ölüm sonrası hayatta yaşayacaklarımıza dikkat çekmek için bu kitabı yazdığını da anlatıyor.
Artıkel yayıncılıktan yayınlanan bu kitabı okurların üzerine düşünerek okumalarını tavsiye eden Akgül, bir dost olarak “Masal değil Gerçek”ile insanları uyarmak istediğini söylüyor. Kitabı okuyunca bu dostlukta çok samimi olduğunu anlıyor ve Hasan Akgül’e bu çabasından dolayı teşekkür ediyoruz tüm insanlık adına
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.