- 674 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
RADYOTERAPİ 9. GÜN
Değerli arkadaşlarım hepinize candan merhabalar;
Kemoterapi sürecinin ardından kemoterapi ile kombine radyoterapi süreci devam ediyor. Bugün Dokuzuncu gün ışın tedavimi aldım.
Dün hastanede radyoterapi sırasında ışın veren son derece modern TRİLOGY adlı cihaz ile tedavi sırasında vücudumda bazı değişikliklerin meydana geldiğini saptandı; şöyle ki Radyoterapi öncesinde bir planlama Tomografisi çekiliyor ve fotoğraflarda görüldüğü üzere silinmez mürekkeple vücuda ışın verilecek bölgenin işaretleri konuluyor.
İlk film sırasında bu koordinatlar aynı zamanda cilt altına yapılan iğneler ile de işaretleniyor. Fakat Radyoterapi süresince ortaya çıkabilecek belli başlı uyumsuz durumlar arasında mide bulantısı, şişkinlik, gaz, peklik, iştahsızlık gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor.
İşte dün nedense vücuduma 3 kez dönerek belirlenen parametrelerde ışın veren alet, 6 kez dönmek durumunda kaldı. Bu konuda teknik bilgi sahibi olmadığım için neden acaba uzun sürdü, sorularına yanıt ararken kendi kendime vesveselere kapıldım. Acaba fazla ışın mı aldım? Bu arada görevlilere sordum, bana verdikleri yanıt;’’ Sedye üstündeki daha önceki yatış biçiminiz ile şimdiki arsında fark var, alet bunu saptadığı an ışını kesiyor, ondan uzadı’’ dediler ve yatış pozisyonumu iki kez yeniden, arada gelerek düzelttiler. Ben de kendilerine, ’’ Yatış pozisyonum aynı fakat karnımda biraz gaz var!’’ deyince ’’ İşte o gaz bile önemli, ilk başta yandan uzanan ekranlar önce tomografinizi çekiyor ona göre alet ışın veriyor, fazla ışın verilmesi söz konusu değil, onu zaten kimse veremez!’’ dediler. Rahatladım.
Bugün yine tedavi sırasında benzeri sorun yaşandı ve yeniden bir ’’ PLANLAMA TOMOGRAFİSİ’’ ÇEKİLMESİ KARARLAŞTIRILDI, VE ÇEKİM YAPILDI. Uzman doktor bu filmi İnceleyerek yeniden bir planlama yapacak. Ve alet bu plan doğrultusunda yenİden programlanarak ışın verilmeye devam edecek. Tedavi 28 Eylül gününe kadar sürecek. HAFTA İÇİNDE 5 GÜN, HAFTA SONU DİNLENECEK BEDEN, BU ARADA SABAH AKŞAM AĞIZDAN KANSER HAPLARI ( KSELTABİN) GÜDE 4 ADET ALMAYA DEVAM EDECEĞİM.
Işın tedavisi deyip geçmeyelim ve çok çok önemli, önümüzdeki 5 yıl içinde bedende kalması muhtemel kanserli hücrelerin kendini yeniden üretip çoğalması riskine karşı mutlaka yapılması gereken bir tedavi biçimi. Işın aldıkça vücut elbette ışın adığı bölgede kanserli hücreler ile birlikte sağlam hücreler de de zarar görüyor. Daha sonra bu ölen hücrelerin yeniden canlanması bekleniyor. Şu ana kadar bu tedavi süreci de iyi gitti sayılır. Olan aksaklık bedenimin kilo alması ve ışın nedeni ile gaz oluşumundan kaynaklı olabilir.
Tedavi bitiminde daha iyi canlanacağım muhakkaktır. Şu an hayati fonksiyonlarım tümüyle sağlam ve yerinde. Yalnız denize girmem yasak, kalabalıktan uzak durmalıyım temiz ve havadar yerlerde gezip dolaşmalıyım. Bu nedenle beni dostlar düğüne eğlenceye davet ettkilerinde, ne yazık ki bu taleplerini karşılayamıyorum. O nedenle darılmasınlar ve akıllarına başka bir şey gelmesin lütfen.
Kanser tedavisi teknolojik olarak da çok ilerlemiş ve gelişmiş durumda. Bu alanda özel hastanelerde elebette bazı develet hasatanelerine göre çok yeni aletler ve imkanlar var. Örneğin söz konusu TRİLOGY adlı RADYOTERAPİ AYGITI Antalya’da SADECE Medstar Hastanesi’nde var.
Hastalığımın başlangıcından bu yana yaklaşık 4 aylık bir süreyi ardımızda bıraktık, 1 Mayıs 2015 günü ameliyat olmuştum. Gerçek doğum günüm 12 Nisan olmasına rağmen kimliğime Bir Mayıs yazılmıştı; bu tarihin de benim için yeniden doğmak gibi bir anlam kazanacağını, yaşamadan bilemezdim.
Bu vesile ile bana sağlığım konusunda destek ve yardımcı olan tüm dostlarıma, tüm Antalya Medstar Hastanesi doktorlarına, hastabakıcılarına, hemşirelerine ve bu süreçte sürekli yanımda olan eşim Mürüvet Atalay Aktaş’a candan teşekkürlerimi iletirim.
İyi ki varsınız güzel dostlar, sevgiyle esen kalınız...
Şaban Aktaş
28.08.2015