- 514 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Şair Bekir Akbulut ile...
Sivaslı Şair BEKİR AKBULUT” Şiirde en çok duygularım yaşadığım olaylar, ve çok kitap okurum bunlar benim kaynaklarım.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
BEKİR AKBULUT- 1966 yılında Sivas’ın Kangal ilçesine bağlı Yeşilkale köyünde doğdum. İlkokulu köyümde okudum. Sivas Cumhuriyet ortaokulu 2. sınıftan ayrılarak her Sivaslı gibi ben de geçim nedeni ile istanbul’a çalışmaya gittim.
SORU- Şiire başlama hikayenizi anlatır mısınız ? Şiire başlamadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
BAKİR AKBULUT- Dayımlara gittim. Malatya Hekimhan Karamahmut köyüne. Orada Kerem ile Aslı’nın bir kitabını gördüm . Şiirleri okudum. Yıl 1978. O zamandan sonra yazmaya başladım.
SORU- Küçük yaşta öksüz kalmışsınız. Bu sizin şiirinize de yansımış galiba.
BEKİR AKBULUT- Babam çok erken yaşta traktör kazasında öldü. Yetim kaldık. Çok zorluklar çektik. Akrabalarım tarafından hep ezildim. Haksızlığa uğradım. Bende karşı koydum , ama çileli bir köy hayatım var.
SORU-Yaşadıklarınız tabii şiirinize yansıyarak sizi olgunlaştırmış.
BEKİR AKBULUT- Tabi ben 1994 yılına kadar yazdığım tüm şiirlerimi yaktım 700 yakın şiirim vardı tabi şiir dersek daha doğrusu duygularım dı tabi gurur verici bir olay ve 1986 -87-88 yıllarında askerde yazdığım şiirlerim hatıra defterim de şuan mevcut duruyor. ve ilk kitabım olan Meyri’de bu yılarda yazdığım şiirler ( gelirim , Akan yaşımsın, bağrıma benim gibi) şiirler 1986 da yazdığım şiirler.
Daha sonraki şiirleri mi de Eyvallah isimli şiir kitabımda topladım ve Cumhuriyet üniversitesinde Doç Dr Doğan Kaya tarafından tez yapıldı ve için 24 şiirde Serhat Mecruh Yılmaz tarafından doktor tezi yapıldı. İnşallah daha iyilerini yazmaya çalışacağım ben bu yolda her zaman bir öğrenciyim.
SORU- Şiirde en çok nelerden ilham alırsınız.?
BEKİR AKBULUT- Şiirde en çok duygularım yaşadığım olaylar, ve çok kitap okurum bunlar benim kaynaklarım.
SORU-Hangi şairler sizi etkiler?
BEKİR AKBULUT- Beni aşık reyhani ve sefil semi etkiler.
SORU- Antolojiler sizce faydalı oluyor mu?
BEKİR AKBULUT- Antolojilerde yüze yakın şair katılıyor ama şiir kalitesi çok az ben çok şey alamadım açıkcası
SORU- Sizce şiir nedir?
BEKİR AKBULUT- Şiir nedir? Herkesin kendince bir tanımı olacaktır mutlaka.
Benim açımdan şiir ! duyguları düşünceleri kısa yoldan kelimeleri yan yana ya da alt alta getirerek bir bütünlük içinde teknik kurallı kaideli karşı tafra aktarmaktır
SORU- Bugüne kadar çıkardığınız eserler neler?
BEKİR AKBULUT- Bugüne kadar 2 eser çıkardım kumru dergisi başarı edebiyat dergilerinde Güneşli haber Arnavutköy haber gazetelerin de şiirlerim yayınladı bazı dönemler 3 cü eserimi de şiir türleri üzerine bir çalışma yaptım İnşallah o da Üniversitede olacak son aşamasında Çıktığında sizlerle de paylaşacağım göreceksiniz içinde bir gül değilde her çeşit bir gül bahçesi gibi şiir çeşitleri olacak.
SORU- Iyi şair olmak isteyenlere neler önereceksiniz?
BEKİR AKBULUT- İyi şair olmak isteyenlere önerim çok okumaları eleştiriye açık olmaları , eleştiren kişin kendilerine yardımcı olduğunu bilmeleri ve ben yazdım oldu dememeliler bin bilir isen bir bilene danış ata sözümüz hep rehber olmalı üstünü görmeyen üstat olmaz
Bana bu güzel imkanı verdiğiniz için size çok teşekkür ederim şahsım adına.