- 2296 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
BARIŞ KAZANACAK
Haydi, bir şeyler yapalım, ayrıştırıp, ötekileştirip biribirimize düşürenlere inat.
Esnafı, memuru, işçisi ev hanımına kadar, bu vatanı sevmiş, bu toprakları benimsemiş,Türk, Kürt, Alevi,Sunni, Laz, Çerkez, Ermeni,Yahudi, Hiristiyan demeden.
"Yaradılanı sevelim, Yaradandan ötürü"
Savaşa inat, barış için hepimiz elimizi taşın altına koyalım, bizler başlatalım, çocuklarımız devam ettirsin, torunlarımız kardeşçe yaşasınlar.
Bir ev hanımı olarak günaydın demeliyiz balkonunda çarşafına sarılıp oturan komşumuza, bir kahve içimi çağırıp sohbet etmeliyiz hal hatrını sormalıyız, değişmeli bakış açımız birbirlerimize, yıkmalıyız! insana olan sevgimizle önyargılarımızı, başı açıklara, inançsız dememeliler, perdesiz ev gözüyle bakmamalılar, insana yakışan, insani yanlarımızı önce bizler ortaya koyalım karşıdan beklemeden. ( Unutmayalım ki, "sevgi, verdikçe çoğalan bir olgudur" )
Esnafı, memuru işçisi, kahve de oturan emekli beyleri,yani toplumun her kesimi kadını, erkeğiyle,
koltuk kavgaları yüzünden birbirlerini yiyen, kirlenmiş siyasetçilerin, kirli ellerini değil, bu ayrıştırılan mozaik bütünlüğümüzün tabanındaki barışı nasıl sağlayacağımızı konuşmalıyız.
Çünkü tepedekiler kavgadan beslenirler...
Onlar, halkın birbiriyle kavgaları üzerinden siyaset yaptıkça, ülkemde ne savaşın sonu gelecek, ne şehitlerin..
Karınca kararınca omuz vermeliyiz güneşini, havasını suyunu paylaştığımız ülkenin günü geldiğinde ekmeğini de paylaşmasını öğrenmeye...
Yurtta barışı saylayan ülkelerin, Cihan da sözü sayılır..
"Ya hep birlikte kardeşçe yaşamayı öğreneceğiz, ya da birlikte yok olacağız.".
ALİYE UYANIK /BOZOK KIZI
20.08.2015 /GEBZE
YORUMLAR
GÖRMEMİZ GEREK.
Şimdi kavga deyil barış zamanı,
Milletçe el ele vermemiz gerek,
Hep birlikte kurduğumuz vatanı,
Sevgi ağı ile örmemiz gerek.
Aziz bilip yaratılan her canı,
Dostluklarla kuşatarak her yanı,
Sevgi ile kucaklayıp insanı,
Gönülden gönüle girmemiz gerek.
Aklı selim ile bulup arayı,
Birbirinden seçip akla karayı,
Daha fazla kanatmadan yarayı,
Kangren olmadan sarmamız gerek.
Mabetlere kirli eller değmeden,
Haktan başkasına boyun eğmeden,
Ecel gelip kefenimiz giymeden,
Hak ile batılı görmemiz gerek.
Öfke ile galeyana gelmeden,
Siyonistler bu vatanı bölmeden,
Yazık daha fazla insan ölmeden,
Düşmanı vatandan sürmemiz gerek.
Al bayrağımızı göklere çekip,
Kutsal değerlere hep sahip çıkıp,
Zalime okkalı bir sille çakıp,
Dünya ya karşı dik durmamız gerek.
Özden der ikilikten hayır gelmez,
İkilik yapanlar ebedi gülmez,
Hakk'ı bilmeyenler bunu hiç bilmez,
Artık bir karara varmamız gerek.
Murat ÖZDEN
murat özden tarafından 8/27/2015 10:24:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Merak ediyorum; Neden şimdi barış???
Pkk bir yılan gibi bu ülkenin üstüne çöreklenip, onca masum kürt çocuklarını dağa kaldırırken... Onca askere sırtlanlar gibi sinsice pusu kurup şehit ederken...Sivil memurları öğretmenleri polisleri katlederken...Daha kundaktaki bebeleri öldürürken... Doğuda güneydoğuda çıngıraklı yılan gibi bu ülkeyi zehirlerken değilde...
NEDEN ŞİMDİ BARIŞ???
BOZOK KIZI
BOZOK KIZI
BOZOK KIZI
gülkurusu
Barış diye bir şey asla olmayacak. Çünkü PKK barış istemiyor. Toprak istiyor. İki ucu ... değnek. Vermesek (ki vermeyeceğiz) şerefsizliklerine devam edecekler. Versek; binlerce şehit vererek kazandığımız vatan topraklarını o kalleş ideolojiye hediye etsek, neyin barışı kalacak? Kardeş saydığımız halkı bile düşman görmeyecek miyiz? Ve dahası; aldıklarıyla yetinecekler mi?
Barış asla olmayacak. Olamaz... Tek çare PKK ve türevlerini yok etmek!..
Çakır--Bey
buna rağmen birileri biz özgürlük istiyoruz eşitlik istiyoruz naraları atıyor ve bu söylemleri için bu ülkeyi kana buluyorlarsa...
yanlışı bu ülke yönetiminde veya devlette değil okyanus ötesinin veya yanı başımızda komşu ülkelerin kandırdığı cahil takımında aramak gerekir...
bu ülke dünya ekonomisi sıralanırken gelişmekte olan ülke diye anılır elbette eksikler hatalar olacaktır...
halka yansımayan gelir, düşük emekli maaşı, düşük asgari ücret pahalı benzin dururken...
alakasız şeyler için bu ülkede eylem yapılıp ülkem kan gölüne çeviriliyorsa, demek ki birileri bu eylem yapanları kendi çıkarları için kullanıyor... bu durumda devleti suçlamak yerine.... ikide bir bu eylemcileri kim ayağa kaldırıyor kim bir robot gibi bunların düğmesine basıyor
bunları deşifre etmek gerekir...
elbette kimse ölmesin ama, birileri onun bunun gazına gelip bu ata yadiğarı ülkeyi bölmeye parçalamaya kalkıyorsa da bırakın hak ettiklerini alsınlar
Kardeşçe yaşamaya razı olanlar zaten kardeşçe yaşayan kesim. Zaten içimizden, bizden onlar. Zaten ülkelerine, ülkesinin insanına zararı dokunmayanlar. Yaşadıkları toprağı, atalarının savaşlarda bizimle birlikte can verdiği kan döktüğü her karışı vatan belleyenler...
Asıl sorun; delikte, kovukta, cehennem çukurlarında yaşayanlar. Kolaysa onlara da yapın bu Polyannamsı çağrıyı.
Her yolcu hedefine göre yol alırmış. Onların hedefi ve emir aldıkları yerler belli.
Yine de kutluyorum iyimser ve güzel yazınızı... Saygımla...
Çakır--Bey
Pkk bir yılan gibi bu ülkenin üstüne çöreklenip, onca masum kürt çocuklarını dağa kaldırırken... Onca askere sırtlanlar gibi sinsice pusu kurup şehit ederken...Sivil memurları öğretmenleri polisleri katlederken...Daha kundaktaki bebeleri öldürürken... Doğuda güneydoğuda çıngıraklı yılan gibi bu ülkeyi zehirlerken değilde...
NEDEN ŞİMDİ BARIŞ???
BOZOK KIZI
Efendim bu sizin söylediğinizi terör örgütlerini kınayarak başarıya ulaştırırız birileri gibi arkamızı terör ürgütlerine dayarsak bunuda kınamazsak bu süreç böyle sürer gider sözden ötede geçemeyiz saygılarımla
BOZOK KIZI
Herkes barışı seviyorsa barış diyorsa bu savaş neyin nesi kim ortalığı karıştırıyor batı da sayısız ırkçı saldırı oldu iktidar destekli neden kimse buna dur demiyor neden anneler bir birini anlamıyor asker gerilla polis sivil anneleri neden barış için birlikte sokaklara dökülmüyor da sokakta dağda ovada evlatlarimizin kardeşlerimiz in kani dökülüyor neden neden neden haydi barış zamanı barış diyelim ki savaş kayp olsun
BOZOK KIZI
Beşeri Aşkların Şairi
Çok anlamlı harika temenniler içeren gerçeğin tam kendisini izah eden müthiş bir yazı
Kim savaştan nasıl beslenirse beslensin ne menfaat elde ediyorsa etsin. Eninde sonun da sizinde dediğiniz gibi BARIŞ kazanacak, kardeşlik kazanacak, huzur kazanacak, bunun başka yolu yok. Evet, yok çünkü bu toprakların ‘’kültürel’’ zenginliği savaşı isteyenleri de savaşanları da ayıplar.
Savaş kültürsüz cahil toplumların işidir.
Kaleminize emeğinize sağlık
Saygı selamlarımla
BOZOK KIZI
Ayrım yapanlara şaşıyorum kim türk köküne bakılsa neler çıkar hepimiz melez dünya insanı olmalıyız.
güzel bir yazı kutlarım