ERKEK HEGEMONYASI SORUNSALI
Erkek egemen toplum yapısı Türk adetlerine islamlaşma ile birlikte girmiştir. İslam öncesi Türk devletlerinde kadın her zaman söz sahibidir. Toplumda ve devlet yönetiminde söz hakkı vardır. Örneğin Hatun’un onaylamadığı Kurultay kararları geçersiz sayılırdı. Sonrasında islamlaştık , iyi de ettik kuşkusuz. Derdim islamla değil ve olamaz da . Bizimkiler ünlü Türk üşengeçliği ile islamlaşmasaydı iyiydi sadece. İslamı Arap geleneklerinden değil de ana kaynağı Kur’an’dan öğrenseydiler yani. O zaman kadını geri plana iterken bilirlerdi ki kadın islamda geri plana itilmemiştir. Arap geleneklerinde yeri ve değeri yoktur. Türklerin islamı kabulü de sanıldığı gibi ya da lise müfredatlarında benim de anlatmak zorunda olduğum gibi ‘’ onlar da tek tanrıya inanıyordu, bizde de Gök Tanrı vardı. Hadi islamı seçelim. ‘’ filan değil. Devletler tamamen siyasi çıkarları doğrultusunda davranır ki davranmak zorundadır da. Satuk Buğra o dönemde islam dünyası ile sıkı ticari ve siyasi ilişkiler içinde olduğu için islamı seçmiş ve devletin resmi dini haline getirmiştir. Ancak halk arasında kabul görmesi bir hayli zor olmuş ve uzun zaman almıştır. Türk kadını geri plana itilmeye alışık olmadığı için de genellikle haremler Rus cariyelerle doldurulmuştur. Zira Türk bir hanımın köle yapılması kanunlara da aykırıdır. (Gerçi bizim padişahlar işine gelir fetva vermeyen şeyhü’l-islamı indirip işine gelen fetvayı vereni göreve getirmek gibi üstün fikirlere de sahiplerdi.) velhası’l-kelam kadın Arap geleneklerinin kabulü ile kaybettiği değeri ulu önderimiz M.Kemal sayesinde Cumhuriyet Döneminde tekrar elde etmiştir. 3 Mart 1924 ‘te Türk Medeni Kanunu ile çağdaş yaşamın gerektirdiği tüm hakları elde etmiştir. Şimdi çağ gerisinde kalan erkekler ; aydın, çağdaş, ayakları üstünde duran, özgüven sahibi, kariyerli , düşünebile, sorgulayan kadınlardan korkuyrlar. Korkunun sebebi kendi yetersizlikleri ile yüzleşmek istememeleri. Bence korkmamlılar da . kadının fendi , erkeği yendi : )
NOT: BEYEFENDİLER RİCA EDERİM ANLAMSIZ ALINGANLIK GÖSTERMEYİNİZ. SÖZLERİM KADINA FİZİKSEL, PSİKOLOJİK ŞİDDET UYGULAYAN; KENDİNE GÜVENİ OLMAYAN, KADININ ANA, BACI VE KIZ EVLAT OLDUĞUNU UNUTAN TEK HÜCRELİ CANLILARADIR.
YORUMLAR
ben her zaman eşitlikten yana oldum. kuvvet ve yapı olarak erkek daha üstün olsada bunu kadını ezme,yıpratma olarak kullanmamalı aksine yardım etmeyi amaç edinmelidir. ama kadınında fazla savununulması bazı durumlarda erkeği ezen, sömüren ve haksızlıklara sebep olan olaylara sebep olmaktadır.kadın erkek olarak değil insan hatta canlılar olarak olaya bakmakta sevgi. saygı. anlayış. güven ve iletişim olarak değerlendirmekte fayda vardır. enpati yapmak bile birçok olayı çözecektir diye düşünüyorum. kaleminiz daim olsun saygılarımla..