- 7257 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
HAYVAN SEVGİSİ
Dün akşam pencereden gözlerim dışarıya baktığında kedi ve yavrularını gördü. Ekmek almıştım. Ekmekte yeni çıkmış sıcacıktı. Yolda gelirken ekmeğin içini yemiştim. Ekmeğin birazını koparıp kedi ve yavrularına pencereden attım. Dolapta süt vardı. Bir plastik tabağa koyup kedi ve yavruların önüne koydum. Bir de su koydum. Güzelce yiyip içtiler.
Kedinin altı tane yavrusu vardı. Birisi ölmüş. Anası ağzıyla ağacın dibine götürdü. Biraz başında bekledi. Ben üzüldüğünü düşündüm. Sonra bir baktım ki ölü yavrusunu parçalayıp yedi. Tabi bütün bu anları fotoğrafladım.
Sadece kedileri değil bütün canlıları seviyorum. Bir gün akşam kapının önünde bir köpek yavrusu vıyıklayıp duruyordu. Hayvan sevimliydi. İçeri alıp boynuna bir ip takıp büyük tüpe bağladım. Sanırım yiyecek olarak ekmek vermiştim. Sabah oldu. Bunu dışarıya saldım. Köpek yavrusunun gitmeye niyeti yok. Biraz vıyıkladı. Sonra gitti. Keşke salmasaydım baksaydım diyeceğim de evin önünden çalarlardı. Benim evin önünden fare tuzağını çaldılar.
Ben Allah’ın yarattığı normal hayvanları seviyorum. Ben insanların hayvanını sevmiyorum.
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Allah Rızası İçin
Değerli dostlar Allah rızası için sokaklar da gördüğümüz özellikle iki üç aylık yavru kedilere bir tabakta yada temiz bir şey üzerinde peynir sosis yoğurt mama verelim. Tavuk eti de yerler. Tabi bir kapta suda verelim. Büyük kediler karnını gezerek biraz kolay doyurur. Ama küçük yavru kediler yiyecek bulmakta çok zorlanır.
Değerli dostlar benim mahallede insanların hayvanları var, gecenin bu saatinde kikirdik çekip korkma deyip köpek gibi hırlayıp ürüp duruyorlar. Gidip sokak hayvanlarına yiyecek vereyim demiyorlar mahallede kudurmuş köpek gibi gece gündüz konuşarak benim davranışlarımı etkileyip değiştirmeye çalışıyorlar. Bunlar paralı havlayan köpek. Bunlara bi de siz hoşt deyin değerli dostlar.
Papağan Bahtiyar
Vatandaşın birisi adı Bahtiyar olan bir papağanı işkence yapıp öldürmüş. İnternet gazetesinden öğrendim. Amacı neydi bilmiyorum. Belki de reklam için yaptı. Şimdi birde tutuklanır cezaevinde yatar. Değer mi tabi ki değmez. Bu tür reklamlar gelip geçicidir üç gün sonra unutulur. Bende şu anda dört tane kedi bakıyorum. Ama reklam için bakmıyorum. Onları sevdiğim için bakıyorum. Tabi onlar da beni seviyor.
Yakuphan Kılınç
Bizim evin alt katında kediler dolu köpekler de var...kız kardeşim bakıyor onlara ,biz de yardımcı oluyoruz.
yakuphan kılınç
Papağan Bahtiyar
Bre Allahtan korkmaz!
Bahtiyarın ümüğü! seni bırakmaz.
Yırtılmış boğazı! nazik sesi çıkmaz.
Ne desem hesabın Mahşere, içimden geçenleri aktarıyorum sana! Bak az!
………………. …….anladın mı? buda sana yeter yarına da kalmaz!
Masum canlılara zulüm edenler sizde duyun, sizde alın bunu! Allah sizinde yanınıza bırakmaz!...19/11/2018, Yusuf Mansız
yakuphan kılınç
yakuphan kılınç
Yahu yazıyı okuyanda yok. Kedileri seven yok mu? Sokaklar da kediler kışın zorlu şartlarında aç kalmasınlar diye çırpınıyorum. Kapılarınızın önüne evinizin önüne birer parça yiyecek koyup gel pisi pisi deyin. Kediler gelip karnını doyursun. Hem sevap kazanırsınız hem size Allah daha çok verir.
Yakuphan Kılınç
Hayvanları sevelim
Hayvanları sevelim onlar da bizim gibi canlılar. Ve onlar da birer can taşıyor. Tabi sadece kuru kuru sevmekle olmaz. Onlar bu kış aylarında yağmurlu günlerde yağmur suyu olduğu için susuz kalmazlar. Ama bu yağmurlu günlerde yiyecek bulamazlar açlık sıkıntısı çekerler. Bu nedenle Allah rızası için onlara temiz tabaklarda yiyecek verelim. Plastik tabak olur başka türlü tabak olur fark etmez. Tabak yeter ki temiz olsun. Onları aç koymayalım. Müslüman insan olduğumuz belli olsun. Bu arada benim iki büyük dişi kedim var. Bunların birer de oğlu var. Yani toplamda dört kedim var. İmkanım olsa sokak hayvanlarına da yiyecek veririm ama imkanım yok.
Yakuphan Kılınç