- 1261 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAYGI DUYARIM AMMA....
SAYGI DUYARIM AMMA....
"Yaratılanı sevmek ve saygı duymaktır İNSANLIK...İnsan olmak içinde yine insanı sevmek gerekir..." İnsan bir bedende iki can değildir...Ancak gönüllerini ve güzel duygularını bir araya getirebilenler bir bedende iki can olmayı başarabiliyorlar..."Her bedende ayrı bir can ve dolaysıyla ayrı bir insan vardır...Yüce Rabbim böyle istemiş ve yaratmıştır...Biz kullarına da Allah’ın isteği doğrultusunda davranışlar edinmek ve bu davranışları yaşantısına uygulamak düşer...Başka başka canlar ve insanlar olduğumuzdan dolayı başka başka düşünmek ve davranmak olağan bir durumdur...Herkes bizim gibi düşünmek ve yaşamak mecburiyetinde değildir.Ama ortak paydaları çoğaltarak birlikte yaşamayı kolaylaştırmak bizim elimizde olan bir durumdur...Ayrılıklar veya aykırı düşünceleri içeren paydaları büyüterek birlikte yaşamaya katkı sağlamak asla ve kata mümkün değildir...Hele hele aynı mekanı günün büyük çoğunluğunda bir arada paylaşanlar birlikte yaşamanın şartlarını iyileştirerek ve karşılıklı hoşgörü göstererek yaşamlarını güzelleştirme çabasında olmalılar...Ayrılıkları körükleyerek ve uyumsuzluk göstererek birlikte yaşam kurmak çok çetindir...Hatta uzun vadede imkansızdır... Diyebilirim...
Hepimiz insanız ve doğal olarak duygu sahibiyiz...Ama duygular ne zaman ki aklın önüne geçerse o zaman hayat tesadüflere mahkumdur...Hayat duyguların rüzgarına kapılır ve rüzgar nereye giderse hayatta oraya gider... Eğer insanları duyguları yönetecekse akıl niye var...Akıl gereksiz olsaydı yaşamımızda hep önde olamazdı... Akıllarına güvenmeyenler duygularını doğru yönlendiremezler... Herkese zarar verir.Duygularınız söze dönüşmeden önce size aittir...Ama ağız denilen yuvadan çıkınca muhatabı herkestir...Acı ise zehir saçar,tatlı ise tadından yenmez...Ben bir düşüncemi ve duygumu söylemeden, yazmadan veya paylaşmadan önce sevdiklerimi, akrabalarımı, komşularımı,mesai arkadaşlarımı ve o an duyacak veya okuyabilecek insanları düşünür ve öyle söyler,yazar veya paylaşırım...İnsanın gönlünü kırmamak lazım diye düşünürüm...Çünkü gönül insanın KABE’sidir... Kırılırsa yama tutmaz...
İnsan yaradılışı gereği kendisini YARADAN’a ve Yaradan’ının yarattıklarına sevdirmek ister...Bunu yapar iken de doğru ve ilkeli davranarak hem Allah’a hem de kendisine karşı dürüst olur...Sevgi dolu ve sevimli davranmak kolay bir şey değil...İyi ve güzel olan her şey zordur...Kolay olsa iyi olamaz...Misal olsun diye söylüyorum...Belki çok doğru bir misal değildir...Küfretmek kolay, güzel sözler bulup söylemek biraz zor... Küfürleşmeyi herkes yapabilir ancak doğru ve güzel davranışı herkes gösteremez...Sokakta elinde sigara olan bir erkekle bir hanımefendiye istesem de aynı bakamıyorum...O yolda elinde sigara olan hanımefendinin efendiliği gidiyor sadece benim gözümde erkeklere benzemeye çalışan bir hanım kalıyor...Küfür etmede de böyledir.Evet davranışlarında herkes özgürdür...Ya insanlık,ya saygı,ya değerler nerede diye haykırmak isterim...
Bence Hanımefendiler ve Beyefendiler davranışlarını,ağızlarını,düzgünlüklerini ve yaşam kalitelerini bozduklarında (pahalı kaliteden bahsetmiyorum),kendilerine,sevdiklerine ve dolaysıyla tüm insanlığa yazık ediyorlar diye düşünüyorum...Hanımefendiler duygu,düşünce ve meramlarını dile getirirken erkeklere göre daha dikkatli olmak durumundalar...Erkekler kusura bakmasınlar...Kabalık erkeklere yaraştığı kadar hanımlara yaraşmıyor...Çünkü hanımlar;Kibar,nazik,ince ruhlu ve merhametlidirler...Çünkü Onlar ANNEDİRLER...Ben kaba saba, küfürbaz ve merhametsiz anne hayal edemiyorum...Herhalde yoktur...İnşallah olmaz...Güzel Ülkem İnsanları birbirini boğazlamaya çalışmadan önce düşünmeli...Bu düşünceye de onları ancak ve ancak anneler veya anne adayları sevk edebilir...
"Hadis-i şerifte Efendimiz (s.a.s) şöyle buyuruyor: “Sizden biriniz, kendisi için istediğini mümin kardeşi için de istemedikçe gerçek anlamda iman etmiş olamaz."
Hayat, acısı ve tatlısıyla bir imtihandır, mücadeledir. Acımızı, kederimizi birbirimize fedakârlığımızla hafifletebiliriz. Neşe ve sevincimizi birileriyle paylaşmakla çoğaltabiliriz. Unutmayalım ki, insanlık demek birlikte yaşamak, birlikte yaşamak da fedakârlık demektir.
HER DÜŞÜNCEYE SAYGI DUYARIM AMMA...Ateşe körükle yaklaşanına ve rüzgar ekip fırtına biçenine asla saygı duyamam... Hatta hiç bir şey duyamam...BAŞKALARININ(Yani kötü emelleri olanların)DEĞİRMENİNE SU TAŞIMAK güzel düşünen insanlara göre bir iş değildir... Yanlışı yapan kadar yanlışı teşvik edende bizatihi yanlıştadır...Cehenneme giden yoldaki iyi niyet taşları hiç birimizi yanıltmasın..Bizim kavgamız bizlere yaramıyor... Müslüman’ın kavgası tarih boyunca sadece Müslüman’a zarar vermiştir...Yaramızın hekimi de ilacı da bizdedir... BAŞKALARI BU ÜLKENİN DERDİNE ASLA DEVA OLAMAZ...
Nurettin GÜLBEY
14 / 08 / 2015 (Cuma Saat 12.30)
YALOVA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.