AĞUSTOS MOLASINDA!!
Yağmur başlamak üzere..
Nihai değil. Hiç bir yaşam.
Ne gök ne yer ne ağaçlar baki ne insan belki de bundandır. İşte Kim bilebilir benzerliği..
İdam sehpasında düşünceler.. Bir yerlerde unuttuk! Gülümsemeyi, bak şimdi yağmur bile kaçmak ister. Bulutlardan, ağaçların dallarına konmak istiyor. Belkide kuşlar gibi.. Yıllar yolcu göz çukurunda, perdeli güneşin önü kumlar sırılsıklam. Dağları gri bir hüzün kapladı. Paramparça bulutlar.. Akşama daha çok var. Güneş yok oldu bugün balkon keyfim uzun sürdü. Patlıcan oturması yaptım. Şiir yazdım. Çamaşırları astım kurudu. Yağmur başlamadan kaldırdım.. Çocuklar dışarda güneşsiz günün tadını çıkarıyor.
Basket potasında top sesi çocuk sesi birbirine karışıyor. Arada bir gülme sesleri geliyor. Gök gürlüyor..
Ama henüz yağmur nazik sanki tavşan tüyü gibi dokunuyor. Yer yüzünü, delik çoraptan baş parmağın çıkmasının çıkması çıkar gibi geldi bu serinlik, sanki başarısına iyi gelen, kahveyle, çikolata, bir nevi ağrı kesici, aspirin.. Aman ha! Sık kullanmayın. Yaz günlerinde zaten kanlar sıvı aspirin se kan çözündürücü çocuklardan uzak tutun! Çocukların nazik derilerini okşuyor yağmur, daldan dala atlıyorum.
Balkon biraz karıştı rüzgarlı, daha akşama çok var. Saat onbeş, kokaolu puding istedi çocuklar amede yüreğim . Ocağın başında Ağustos sıcağı menülü kupların altına bisküvi ister misin? Beş on dakikalık sauna gibi mutfak ama ne edersin. Canından can yakışıyor onların yüzlerini güldürmek.. Sizde bir kup ister miydiniz?
D
Ağustos onbeş
Yağmurlar başlıyor
Eskiler yarısı yaz,
Yarısı kış derdi.
Şimşekler çakıyor
Karşı dağlardan
Ve bir sis perdesi kapladı
Vakit öğle olmasına rağmen
Ama ortalık karardı
Ortalığı kara bulutlar sardı
Hava serin mis kaymak
Bu mevsimde iyidir kaynamaktan
Ama durur mu?
Gönül gönlüne kaptırır
Hüzün seline usulca
Başlar içini tırmalamaya
Dırdırcı kaynana gibi
Başımın içini yer yersiz düşünce
Şimdi İzmir ’de olmak vardı
Anasını satayım paranın
Bodrum, Kuşadası, Çeşme
Geçtim.
Şöyle incir, üzümle kaplı
Yeşil bahçe olsa da yeterdi..
Tüm okurlara sevgilerle..
Nurten Ak Aygen
15.08.2015
YORUMLAR
Paylaşmanız vesilesiyle yazınızı okumak imkanım olduğu için mutluyum...Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...
NurtenAk
Saygı ve selamlar..