yüreğin hakiki kurtuluşu
YÜREKLİLİK nedir nasıldır anlat dedim de bir candost şöyle özetleyerek anlattı kendince...!
"..Kuluz hata yaparız; her daim yaprak gibi titreyen yüreğimizin tüm gayretine rağmen. Önemli olan bir başka yüreğe ve bir başka yüreğin hayat yoluna kasten ya da tamamı ile bencillik veya nadanlıkla zarar verdik mi/ verir miyiz/ veriyor muyuz? Hassas yürek taşımak; yine bu noktada idrak içinde; kırmamız muhtemel yüreğe affa, gönlünü huzura taşımaya, duruşunuzun nedenini açık yüreklilikle anlatmaya ( ya da size böylesi samimi yaklaşan yüreği, tüm kalbinizle dinlemeye ve ona hakkını teslim etmeye ) yüreğinizle cesaret, metanet ve samimiyet göstermek budur.Bu erdeme sahip olmamız gerekir.İşte böylesi kula insan, daha ötesi yürekli insan denir. Ve ancak yürekli insanlar iki cihan muhabbetini tanır.
Kendinize yaptığınız yanlışı iddak ettiğiniz anda tövbeye sarılırsınız. Rabbim affedicidir.
Ama bir diğer yüreğe ya da hayatına (istemediği bir şeyi hala ondan bekleyerek veya onun çok istediği bir şeyi ondan neden ve hangi mecburiyetle men ettiğinizi onun rızasını arzulayarak ona anlatmayarak ) gereken hakkı ve özeni teslim etmeyerek, bilerek veya bilmeden, sessizce, açıkça ve zann üzere zulmederseniz. Bu, büyük hatadır.Vebali büyüktür.Bana göre kul hakkı denen şey de budur. Bir fiilde, yüreklerin ve gönüllerin karşılıklı rıza ve hoşrutluğunu birinci sırada arzulayın. Yani daha gözümüz açıkken hakkı sahibine teslim edin. Kulluk, hakka riayettir;Hakk’a teslimiyettir. Hakiki kul, sevginin ve yüreğin bu derecesini idrak edendir. Öteki dünyaya kul hakkını vermeden/ ödemeden gitmeyin ki; sizin yüreğiniz de iki cihanda hakettigi değeri ve huzuru bulsun. Hakkı teslim etmek, hem sizin yüreğinizin hem de değer verdiğiniz yüreğin hakiki kurtuluşudur..."
sevdim..beğendim..hoşuma gitti...yargısız infazlara uğramadan anlattığı için..çok sevdim taraflı konuşmadığı için..çok beğendim doğruya doğru tarzıyla açıklamaya çalıştığından dolayı...harikaydı işte...!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.