AYŞE TATİLE ÇIKSIN!!
Ayşe tatile çıksın!
Sene 1974 Temmuz yirmi henüz on yaşındaydım. İlkokul dördüncü sınıfı bitirmiş beşinci sınıfa geçmiştim.
Her yıl olduğu gibi o yılda tarlara taşınmıştık. Tütün kırım zamanı bizde tam on dönüm tütün var.
Henüz on yaşındaydık ama dünyanın yükü sanki bizim üstümüzde idi. Gece saat ikide üçte kalkıp lüx lambasını yakıp sabah tütün yapraklar sarkasıya kadar tütün kırar akşama kadarda kırılan tütünleri dizerdik.
Karkı iplemek sabah benim ve rahmetli abimin işiydi. Sabahtan her gün belki iki bağ en az elli karkı ipleyip hazır ederdik.
Kırmadan gelince tütün dizmeye başlamadan önce annem o arada yemek hazırlardı. Çoğu zaman baş edemezdik. Sürüyle leçber kullandığımız oldu. Yazın her anı çetin geçen yıllardı o yıllar çocuk olmadan büyüdük. Oyuncaklarımız testi kırıkları, boş bulduğumuz zamanlarda ablamlarla yaptığımız bez bebekler. Oda işte tütünler bittikten sonra. Tütünler son ellerde çok güzel çiçekler açar küçük parmaklarımıza çiçeklerini geçirir inanılmaz bir sevinç kaplardı. Çocuk kalbimiz.
Bir sabah yine kırmadan geldik. Her gün saat onda radyoda arkası yarın piyesleri olur. O anı iple geçerdik. Bir sonraki bölümü dinlemek için!
Yine o sabah koşarak gelip elimizin pasıyla baş örtümüzün ucuyla radyonun düğmesini çevirdim. Açmamla birlikte.
-hey hey hey hey hey hey !
Davullar Zurnalar her gün çalacak
bir kınalı kız kocacaya varacak..
Ardı ardına kahramanlık türküleri çaldı.
Bende çok şaşırmıştım abla arkası yarın bu gün kaçırdık. Kırmaya geç bıraktık. Herhalde diye üzülmüştüm.
Az sonra zamansız ajanslara girdi. Radyo yayını sayın dinleyiciler. Türk askeri Kıbrısta harekâtı girdi.
Deyince her kes ortalık sus pus oldu. Radyodaki yayın ordumuzu Allah muzaffer eylesin..
Diye kendi kendine devam ediyordu. Çocuktuk olan bizim arkası yarına olmuştu.
Biz toprak çocukları o zamanda bir kahraman bulmuştuk. kendimize.. Zamanın başbakanı mavi gömlekli üzerinde barış güvercini olan bir afiş getirmişti.
Babam eve onu biriketle örülü bahçe evimizin duvarına bile asmıştık. bir zamanlar.
Saygıdeğer,
Bülent Ecevit, nedense o adamı hep sevdim. Çocukken mavi gömlekli genç bir adama, büyüyünce fikirlerini, dürüstlüğünü en son başkakan olduğundada onu desteklemiştim. Keşke! Onun gibi adamlar çıksa insanın gözü kapalı yine destek veririm.
Ayşe tatile çıktı.
İkinci Kıbrıs barış harekâtı başladı. Bitti üzerinden tam 41 yıl geçti. Hâlâ Kıbrıs sorunu çözülmedi. Keşke! O yıllarda başından girip sonundan çıksalardı. Zamanında bu işi kökten çözmüş olsalardı.
Ordunun başında sanırım. Turan Güneş beyefendi var dı.
Tatile çıkan kızda onun kızı olacaktı. Emir geldiğinde bavul toplamaya zaman yoktu sanıyorum. Cenevre de barış anlaşmasında mutabakata varılamamıştı. Savaş başladı.
Sonra karartma geceleri biz o yıl o günden sonra tütünü akşamdan ve sabah erkenden kırmaya başladık. Işık yakmak yasaklandı.
1974 te Ayşe tatile çıktı.
Neticede hala sorunlar çözülmedi.
Bu gün se hala çözümsüzlük. Ülkemizin yakasını bırakmadı.
Pek siyasi konularla ilgili değilim. Her vatandaşta olması gerektiği kadar..
Bu gün yine bombalar patlamış insanlar pisi pisine ölüyor. Birileri kendi çıkarlarını düşünmekten donlarını toplayamıyor.. Allah cennet Türkiye’mizi korusun!!
Sevgilerimle.. Tüm okurlara iyi günlere..
Nurten Ak Aygen
20.07.2015
YORUMLAR
Ecevit'i hepimiz çok sevdik, ama bir o kadar da kolay terk ettik. Şimdilerde onun gibi adam yok mu dersiniz? Bir bakın bakalım parti başkanlarına. Sürekli karalanmaya çalışılan, ergenokoncu diye tutuklanan, apoya çiçek verdi diye pkk l ilan edilen bir Atatürkçü yurtsever vardır belki... Kıbrısın bugünkü hali içler acısı...Aptal bir halk takılmış vatan haini bir adamın peşine, rumlara teslim olmaya çalışıyorlar... bu Türk milleti gerçekten Aziz Nesinlik yahu... Güzel yazınızı tebrik ederim.SAYGILAR
NurtenAk
Bizler ege kıyılarında çimlenen Atatürkçü tohumların ağaçlarıyız.
Ve hep öyle kalacak.
Pes etmek yok.
İnönü ye benzeyen bir adam var
İzini süreceğimiz.
Kemal bey,Mustafa ve Kemal isimlerini çok severim. Hem Aramızdan hem Hemde peygamberimizden almışlardır
İsimlerini..
Tekrar yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Sağlıcakla kalın.
Ön ayak nereye giderse arka ayağı peşinden sürükler..
Saygılarımla.. Yorumlarınızı bekliyorum.
gün her zaman birlik günüdür. Anadolubher zamann fetret yaşamış bir yerdir. Hele birde müslüman olunca karıştırılması gereken en büyük kazan haline gelmiştir. Osmanlı dönemi huzur dönemi gibi görünse de o dönemde bile durulmamıştır. Uzatmadan Cumhuriyet döneminde de alevi Sünni sağ sol türk kürt gibi tutarsızlıklarla karıştırılıyor. Alet olmamak gerek. Daha çok var söylenecek te kısaca önce iman sonra eğitim şart. Saygılarımla
NurtenAk
Saygı ve selamlarımla.
yıllar içinden gelen düşünceler ve duyarlı yürekten güzel temenniler.
Turan Güneş dışişleri bakanı omalı o yıllarda.
Allah sabır metanet versin.
Yıllardır Kibir dolu burunlarını ve kulaklarını muhalefetin görüşlerine tıkayan iktidar sonunda duvara tosladı.
Daha çok çekeriz terörden
Başbakan kalkmış muhalefeti eleştiriyor neymiş niye iktidar eleştirildi gün birlik günüymüş.
Elbette gün birlik günü lakin on yıldır muhalefeti yerden yere vuranlar küçük görüp alay edenler muhalefetin hiç bir sözüne değer vermeden ülkeyi bildikleri gibi yönettiler.
şimdi muhalefet elbette eleştirir.
zor günlere gebeyiz saygılarımla
NurtenAk
Besle kargayı oysun gözünü demişler. Kendi açlarını doyuramayan hükümet el bağlanmaya kalktılar. Dünyanın gözü zaten Türkiye coğrafyasında kilit nokta Asya Avrupa ya bağlayan konumda. En basitinden siyasetten anlamayanlar bile bunu bilir. Bundan sonra daha akılcı davranmaları gerekir. Dünya kaynamaya başladı.
Bu konu bitmez..
Tabiki eleştireceğiz. Kimse alınmasın. Herkes ektiğini biçiyor.
Lakin kurunun yanında yaş ta yanıyor..
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim..
Bize Atatürk gibi bir lider lazım.. En çok bugünlerde..
Allah vatanımızı hainlerden korusun!!
Kalın sağlıcakla.. Yorumunuz tekrar teşekkür ederim..
Saygılarımla..
NurtenAk
Besle kargayı oysun gözünü demişler. Kendi açlarını doyuramayan hükümet el bağlanmaya kalktılar. Dünyanın gözü zaten Türkiye coğrafyasında kilit nokta Asya Avrupa ya bağlayan konumda. En basitinden siyasetten anlamayanlar bile bunu bilir. Bundan sonra daha akılcı davranmaları gerekir. Dünya kaynamaya başladı.
Bu konu bitmez..
Tabiki eleştireceğiz. Kimse alınmasın. Herkes ektiğini biçiyor.
Lakin kurunun yanında yaş ta yanıyor..
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim..
Bize Atatürk gibi bir lider lazım.. En çok bugünlerde..
Allah vatanımızı hainlerden korusun!!
Kalın sağlıcakla.. Yorumunuz tekrar teşekkür ederim..
Saygılarımla..