- 891 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
MEKTUBUNU ALDIM YAR
‘’Yine yakmış yar mektubun ucunu,
Buralarda sevda çekmek zor diyor.
Yükleyip bana kendi suçunu,
Hatırımı düşlerine sor diyor !...’’
Ah yar !...
Mektubun ucu değildi ki yanan,benim o kocaman deryada bir zerre su damlasıydı daha havadan düşmeden toğrağa,buhar olup uçan, can veren sevincimdi !
Bana bir damla su zerresini bile çok mu görüyorsun,eni boyu bir damla su zerresi konu olan.Yeticekti yüreğimde ki tek bir gülü sulamaya.Ama olmuyor,yazlar sıcak,mevsimler kurak geçiyor buralar da,benim gözyaşım yetmiyor birlikte diktiğimiz gülü sulamaya…
Söylediğin her şey,daha dün gibi aklımda,söylemediklerin hatta söyleyemediklerin de.Seni anlıyorum,haklısın demeyi çok isterdim ama diyemiyorum ve seni anlayamıyorum.
Gerçekten de seni, an-la-mı-yo-rum !...Bunu benden bekleme, çok zor.
Yaşamdan bıkkın bir boşverişlik,kelimelerin yarım, yırtık ve flu,derin bir sessizlik ,son hızla giderken ölümüne, aniden geriye dönüşlerin…Neden bana bir cam kadar şeffaf değilsin,renkli vitraylar arkasından gülümsemen hoşuna mı gidiyor ?Çözmeye çalıştıkça,iyice dolaşan seni.
Biliyorum ve inanıyorum senin beni sevdiğini.Yağmur esintilerinin nemi var üzerimde,günde iki pakete çıkardığım sigara dumanının kokusu burnumda benimde içime çektiğim.
Bazen bir ıslık sesi duyuyorum gecenin en karalık yerinde taa uzaklardan,Mozart’ın beşinci senfonisi gibi uzayıp gidiyor geceye, notasız ağıtlara dönüşüyor sonra.O zaman içime garip bir duygu çöküyor sakin ve sessizce duran,taşlaşmış bir ruh gibi,kalbimin ayarlarını bozsada,sıkıştırsa da yüreğimi bu hep burada duruyor.
Şimdilerde susuyorsun !..
Gönderdiğin zarfın içerisinden ucu yanık bir mektuba,sadece başlık atmış,d……. diye başlamış gerisini sen devam et,ne istersen yaz gönlünce demişsin.
Ne söyleyeceğimi bilemeyen benin tek bildiği,sevgiye olan inancıdır.Ucundan deli,içinden çocuk,elinden çok sevdiği dondurması alınınca çılgına dönen,deli çocuk ben !
Her güzel başlayan aşklar gibi şendik.Bu gün anlamını yitiren bir çok şey üzerinde saatlerce konuşup gülen.İlk adımı attan sen.Hatırlıyormusun ‘’SENİ SEVİYORUM HANDEEEE ‘’ diye bağıran seni ?...Sesindeki bu haykırıştan,tüm bedenim deprem misali sarsılmış ve içimdeki yıllardır sönmüş volkan nasılda patlamıştı.Yüreğimi tahrip ettin,sonrada beynimi bedenimden önce tahrik ettin.Senin dilinden düşen şarkılar,gazete haberleri dinledim,bu yüzden seninle ilk karşılaşmamız,tedirğin iki insanın kaşılaşması gibi değildi,kırk yıllık arkadaş gibi o kadar konuşacağımız şey oldu ki,satır aralarında gizemli imgelerle yavaş yavaş yüreğime yerleştin.Şimdi yüreğim sensin ve ben sana ait ne varsa her gece alıp koynuma uyutuyorum.
Şimdi yine susuyorsun,içine çekildin iyice anla beni,sorma bana der gibi!...Yazmadığın,yazamadığın,kuramadığın her cümle,söyleyemediğin her kelime harf harf düşüyor gecelerime, bunları tek tek toplarken,üzüm karası gözlerinin nemli sürmesi bulaşıyor ellerime,ağlıyormusun,sakın ağlama !
Ne kadar kara şeylerle uğraşıyorsun,ellerim neden simsiyah diye sana tadavülden kalkmış cevabı olmayan sorular sormayacağım,zaten cevaplarıda sana ait olacak kısıtlı ve üstü örtülü…Öfkeyle ve kırgınlıkla konuşmamak için, acıyla susuyorum oysa o kadar söylenecek söz varken,sadece sen üzülme diye….
Susmaya devam et dersen susarım,git dersen giderim teşekkür ederek çok sevdiğim özğürlüğüme…
Ancak çok merak ettğim şey ;
İçindeki hangi ‘’ SEN ‘’gerçekte beni seven?
Hangi ‘’ SEN ‘’ haykırdı ‘’SENİ SEVİYORUM ‘’ diye,gökyüzünü ve kulaklarımı yırtarcasına,yüreğimdeki sönmüş volkanı patlatan !...
Ve hangi ‘’ SEN ‘’ yüreğini korkusuzca ortaya atan kadını,kör kuyularda merdivesiz bırakan ?...
Hangi ‘’ SEN ‘’ her şeye futursuzca meydan okuyan,duruşuyla boyun eğmez,hayata eyvallahı olmayan,rus ruleti oynayacak kadar da yürekli ve kararlı…
(ama ‘’ SEN ‘’ demiyorum)
Hangi ‘’ SEN ‘’ bir ucubenin gölgesinden korkup,susacak kadar,korkusuz !
Ve…..gözümdeki ‘’SEN’’
KİMSİN, ‘’ SEN ‘’ HANGİ ‘’ SEN ‘’ SEN’sin ?
…………………………….. Susuyorsun !
hande HAGHGOUİ
08.07.2008,salı
YORUMLAR
Ne kadar kara şeylerle uğraşıyorsun,ellerim neden simsiyah diye sana tadavülden kalkmış cevabı olmayan sorular sormayacağım,zaten cevaplarıda sana ait olacak kısıtlı ve üstü örtülü…Öfkeyle ve kırgınlıkla konuşmamak için, acıyla susuyorum oysa o kadar söylenecek söz varken,sadece sen üzülme diye….
hüzünlü bir rüya gibi yazı
kutlarım
sevgimle
Hangi ‘’ SEN ‘’ her şeye futursuzca meydan okuyan,duruşuyla boyun eğmez,hayata eyvallahı olmayan,rus ruleti oynayacak kadar da yürekli ve kararlı…
(ama ‘’ SEN ‘’ demiyorum)
Hangi ‘’ SEN ‘’ bir ucubenin gölgesinden korkup,susacak kadar,korkusuz !
Ve…..gözümdeki ‘’SEN’’
KİMSİN, ‘’ SEN ‘’ HANGİ ‘’ SEN ‘’ SEN’sin ?
…………………………….. Susuyorsun !
KABULLENMEKTİR SUSMAK..
Yazarı kutlarım.