/Bir karakterin analizi/
Duygusal ve kırılgan bir yapısı vardı.hayatı ve insanları seviyordu.
Hani biri eksik olsaydı bir baş ağrısı onu dumura uğratırdı.
Kim bilir belkide kendine gelmesi mümkün değildi artık.Ama o yine de hayata nasıl dimdik durulabileceğini çok iyi biliyordu. ve bu dengenin içinde yer edinebilirim endişesini de hiç taşımıyordu.
Onun hayatla sımsıkı bağları vardı.İpler gergin olsa bile bu gerginlikten nasıl kurtulacağını, bunu nasıl aşabileceğini,kendini bu hayatın içinde nereye koyabileceğini pekala biliyordu.Bunu bilmek,bu felsefe ile yaşamak çok önemliydi.
Bunu her insanın yapabileceğini de düşünürdü çoğu zaman.
ve bazen de intiharların hep bunu gerçekleştirememekten kaynaklandığını düşünür,
bakışlarına hüzün karışırdı.Gören darmadağın olduğunu hissedebilirdi.neden bu kadar düşünüyor ve neden bu kadar etki altında kendini bırakıyor diye hayıflanırdı.
Oysa o, toplumun bu yarasına parmak basardı kendi yaralarının içinde.Çünkü insanların birbirine benzediğini her defasında söyler,Yaşanmışlıkların çok aykırı değilse benzerlik gösterdiğini biliyordu.Bu yüzden yaşanan durum ne olursa olsun sükunetti ve soğukkanlılığı elden bırakmamayı hep telkin ederdi.
Telkin ederdi ama yanı başındaki intiharları da görüyordu.elbette bunun bir çözümü vardır diyordu’
Zihinsel bir sürecin tamamlanması ve toplumun bilişsel anlamda değişim ve dönüşümü bunu önleyebilirdi.onun için sorunun çözümü zor değildi yani.sadece insanların birbirini incitmeden,birbirine baskı uygulamadan,kim nasıl yaşamak istiyorsa yaşasın anlayışına, saygı ve sevgi ekseninde yaklaşım gösterebiliyorsa bu sorunların da üstesinden gelinebileceğini söylüyordu.
Doğrusu da buydu bence.kendini her anlamda gerçekleştirmenin,
hayatla barışık olmanın temel felsefesi buydu.
Bütün insanlara aynı sıcaklıkla ve aynı duyarlılıkla yaklaşabilmeyi bilmek,
kendini baskı altından ve bütün badirelerden kotarabilmeyi öğrenmekti aynı zamanda.
Peki hepimiz bunu başarabiliyor muyuz?Bunu önce kendimize sormamız lazım.sorarken aynaya bakıp diğer yüzünüzle hesaplaşın.Tabi hesaplaşabiliyorsan.
6 temmuz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.