- 879 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
OKUMAK SESSİZ DÜŞÜNMEK, YAZMAK SESSİZ KONUŞMAKTIR..
İki eylemden bir yeni büyük eyleme varmak arayışıdır okumak.
Varılacak olan nokta, düşünce/fikirsizlik eğlencesine isyanın getireceği değişimdir.
Emperyalizmin büyük gericiliğine karşı, düşünce üretiminin ilerletme malzemesi olarak bakıyorum kitaplara.
Dünyayı algılama derinliğinin, kütüphanemizdeki okuduğumuz kitap ve sayfa sayısıyla doğrusal bir orantı içerdiğine inanıyorum.
Okumalarımızda ve özel anlamlar da; ’Best Seller’ övgülerle nitelenen ve tavsiye edilmiş kitapları okumakla bir yere varılamayacağını düşünüyorum. Bu tür okumaların, ’The System’in istediği tipte bir birey/kitle değişimsizlik sürgitliğinden başka bir yeni(lik) getireceğini de hiç sanmıyorum !
Temel olan, temelden başladığı ve insan düşün/duygu ağırlığını taşıyacak asal yapıyı oluşturduğu için "temel"dir gibi basit bir akıl yürütmeyle, temelsizliğe isyan ederek yapılmalıdır diyorum "okumak" eylemi...
Neden ülkemiz ve birey/halk toplumsalımız bu kadar tepkisiz ve bu kadar olan bitene hayretsiz sorusunun cevabınında burada olduğuna kesinlikle inanıyorum.
Okumak; sessiz ama sizi yeniye götürecek düşüncelerle, derinden sarsılmaktır ! Yazmak; sessiz düşüncelerin girdabından yeniye dönüşmüş düşüncelere ilerle(t)mek !
Neden yazılarımız hep ağlamaksıdır? Neden metinlerimiz şiirlerimiz, çokluk olarak Sadizm ve Mazoşizm sentezini zorlar nitel/nicel akılsızlığındadır peki ?
Neden herşeyimiz akıldan beride ve duygudan ötelerdedir ? Ve neden vicdansızlık bu kadar dengesiz geneldir ?
Neden bir bölümde takılı kalmıştır, bütüne varmak yerine nazım ve manzum okuya/yazdıklarımız ?
Neden olana bitene isyan değildir ?! Neden reddiye okuma değildir ya da neden reddiye okuduklarımız olan, bireysel ve toplumsal bu kötü oluş halimize, çözümler üreten değildir yazdıklarımız ?
Niye bu kadar -aşk-çıyız, sevgiyi/saygıyı bilmeden ? Niye bunca kolaycıyız -aşk- gibi... Ve niçin zor olandan kaçıyoruz ? Ki, zor; ilke, bilgi, sevgi ve saygı tutarlılığıdır.
Niye bu kadar ’saman’a sayılmış karakterimiz ? Niye kalbimiz ’tezek’leşmiş ve beynimiz bunca ’kaka’laşmış ? Bunlar olurken biz neden fakına dahi var(a)mamışız!?
Ve neden bu kadar sadece cinsel yoğun aşk, popüler ve de topüler(!) kültüre zaafı önermektedir ’The System’ ?
Ve bizlerin okuduklarından yazdıklarına yansıyanlar, neden bu önerdiklerinin tıpkısının aynılığını arz etmektedir büyük sistemin ?
Niye bunca basit, üstyapısalcı ve işlevselciyiz ?
Niye okumak, aydın olma iddasıyla(!) birilerinin okuduğu -bilinçli sahte- olanı, yine aydın sorumluluğuna -bilinçli ihanet- ederek ve sizden daha az okumuşa "okutmak" olarak gerçekleşir genellikle ?
Öyleyse okumak; çoğunlukla başkasına okutmaktır ! Ve düşünmek, yazmak eyleminin dağarcığı, okuduklarınızla birilerini anlamsızlık ’düş’lerine düşürmektir !
Biz her ne kadar -okumak sessiz düşünmek, yazmak sessiz konuşmaktır- desekte üstelik !
Göktürkmen
Ahmet Kutlu Ayyüce
05 Temmuz 2008
YORUMLAR
"Öyleyse okumak; çoğunlukla başkasına okutmaktır !.. Ve düşünmek, yazanlardan okuduklarınızla birilerini anlamsızlık ’düş’lerine düşürmektir !
Biz her ne kadar -okumak sessiz düşünmek, yazmak sessiz konuşmaktır- desekte !.."
...
yasayan ve yasatan kelimlerin gücü mü acaba ? :)
kelimeler mi insani imgeledi, insanlar mi kelimeleri imgeledi ?
okumak sessiz düsünmek
yazmak sessiz konusmak
yeterli mi anlamak için ?
anladigim kadariyla okumaninda farkli boyutlari var...
neyse okumaya devam :))
tesekkür ediyorum.
saygilar yüreginize...
gönlünüze bereket
........
YAŞAYANKELİME tarafından 11/13/2009 1:15:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Neden sessiziz,neden tepkisiziz,yorumsuzuz ,ve daha bir sürüsü okumadığımız için.TEPKİ VERMEK İÇİN;BİLGİ SAHİBİ OLMAK,VUKU BULAN OLAYIN BİLDİKLERİNİZLE ÇATIŞMASI YADA ÇELİŞMESİ LAZIM Kİ TEPKİ VEREBİLESİNİZ.KELİME DAĞARCIĞININ GELİŞMESİ ,SUSKUNLUKTAN KONUŞMAYA ANLATIMA, AKTARIMA VE ANLAMAYA GEÇEBİLMEK İÇİN MEVCUT BİR KELİME DAĞARCIĞI VE YİNE BİLGİ LAZIM.
TABİ Kİ BUNLAR BİZİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİL. ÖNEMLİ OLAN,BODRUM A TATİLE KİM GİTMİŞ, NE NERDE NE ZAMAN İNDİRİME GİRMİŞ,TUTKULU CİNSELLİK İÇİN GEREKENLER,SEDA SAYAN YİNE KİMİNLE EVLENMİŞ,FENERBAHÇE YİNE KİMLERİ ALMIŞ ????
SIRADAN Bİ HAYATIM OLACAK OLSA BİLE,BENİ KİMSE GÜDDĞÜ SÜRÜSÜNE DAHİL EDEMEYECEK ,BUNUN İÇİN OKUYORUM VE OKUYACAĞIM. YAZINIZ ÇOK YERİNDEYDİ.
kaybedecek zaman yok tarafından 7/13/2008 2:54:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Niye bu kadar ’saman’a çevrilmiş beynimiz, niye kalbimiz ’tezek’leşmiş ve beynimiz bunca ’kaka’laşmış? Bunlar olurken biz neden fakına dahi var(a)mamışız!?
Sorgulamalar çok yerinde ve adam olmak için gerekli ! Kutlarım gerçekçi acımasız kaleminizi !Saygımla !
10 puan.
Şaban Aktaş tarafından 7/6/2008 6:37:44 PM zamanında düzenlenmiştir.