- 570 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Mektup Yazmak
MEKTUP YAZMAK
Hepimizin bu konuda mutlaka bir anısı vardır
Benim de çocukluğumda böyle bir anım var
Keşke büyüdüğümde de böyle bir anım olsaydı
Aslında yalnızca benim değil ,ben ve kardeşlerimin ortak bir anısıdır
Denizli’li Musa Amca’ya yazdığımız mektuplar
Musa amca ,rahmetli babacığımın asker arkadaşıydı .
Bizim hiç tanıyamadığımız sadece mektuplarını okuyarak yada yazarak tanıdığımız biriydi .
Bir de Baba,cığımın askerlik anılarından dinlediğimiz
Hepimizin okumayı öğrendiğimizde ilk yaptığımız babam için bu mektupları yazmamızdı bende kalan ve en güzel anıdır.
Ve
MEKTUBUMA BAŞLARKEN HAL HATIR SUAL EDERİM Diye başlayan
SELAM EDER BÜYÜKLERİN ELLERİNDEN ,KÜÇÜKLERİN GÖZLERİNDEN ÖPERİM .
Diye biten ve gönderilen zarfada .....BAKKAL RIZA eliyle, Musa UMUT
Tabii ki heyecanla yazdığımız mektup bittikten sonra ,ptt ye gidilip zarf yapıştırılıp sonra da postalamaktı ,nedense iadeli taahhütlü yollardık her zaman.
Babamı kaybettikten sonra bir daha ,Musa amca’danda hiç mektup almadık.
Ben çok merak etmiştim bir müddet sonra aynı adrese aynı şekilde mektup yazdım ve aldığımız cevap çok üzücüydü .
Musa amca,yıda kaybetmişlerdi ve babacığımla 48 gün arayla
Düşününki ; tam 48 yıl sadece mektupla haberleşmişlerdi hiç kopmadan ve hiç ara vermeden,bir de bayramlar da horozlu Denizli kartpostalları .
Şimdi düşünüyorumda aslında babacığım ,burada iki önemli şey yapıyordu
Birincisi, bize kendimizi çok önemli hissettirmek babamız için onu mutlu edecek bir konuyu yapmamızı sağlamak için en yakın arkadaşına mektubu bize yazdırıyordu.
İkincisi ise ,bize mektup yazma alışkanlığını ve dahada önemlisi dostlukların ne kadar önemli olduğunu ve dostlarınız için bu vakitleri ayırıp onları mutlu etmeyide bir şekilde öğretiyordu.
Sizce , artık dostlarımıza veya sevdiklerimize böyle bir vefa yapabiliyormuyuz ? üstelikte şimdi teknoloji çok ilerledi ve hayatı çok kolaylaştırdı ama aynı tadı veriyormu ?
Sevdiklerimizden bir haber alabilmek için yolunu beklediğimiz bir postacı ne heyecan verici değilmi .
Çocuklarımıza böyle bir şeyi anlatabiliriz aslında
Anneanne, Babaanne ,Hala ,Dayı, Teyze, ye mektup yazmak ve göndermek konusunu birazda olsa yaşatabiliriz değilmi
Ne dersiniz ?
Önümüz Bayram tam da zamanı , en azından bu duyguyu tadabilirler.
Eminim ki Çocuklarınız da benim gibi unutamayacağı bir anıya sahip olacaklardır .
Kokulu, Özlem ,Hasret Kokan
Mektup Tadında Sevgiler Diliyorum
YORUMLAR
Ne güzel bir hatırlatma. Yazıyı okuyunca anında geçmiş canlandı gözümde. Okul yıllarımda ailemden gelecek olan mektupları nasıl sabırsızlıkla beklerdim anlatamam.
Rahmetli babam her mektubunun arasına kurutulmuş kır çiçekleri koyardı ve ben de onları günlüğümün sayfalarına bantla yapıştırır,her akşam uyumadan önce her birine tek tek bakar ve çoğunlukla sessiz sessiz ağlardım.
Kendi yazdığım bir mektubu dün gibi hatırlıyorum.Akşam yemeğinde yine bulgur pilavı vardı diye yazmıştım:)) Çocukluk işte.
Mektup değil de... Ben hala özel günlerde yakınlarıma kart göndererek bi nevi o güzellikleri tekrar yaşamak ve yaşatmak maksatlı.
Güzel bir yazı ve yüreğinize sağlık.