- 500 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İçimizde Büyüttüğümüz Sevgiler
İnsanın içini ısıtan sözcüklerden biri de sevgidir. Kişi sevdiğine muhabbet duyar ve o muhabbet ölçüsünde sevdiğine bağlanır. Sevmek bazen uykusuz bırakır insanı, bazen de takatsiz bırakır. Sevginin bir de iyileştirici özelliği vardır ki, kalplere aşkla yerleştiğinde insan dağları delmeye, mecnun olup çölleri aşmaya ve hatta Leyla’sından Mevla’sına doğru hicret etmeye bir yol bulur. Bu yoldan ancak sevgilinin boyasıyla boyanan âşıklar geçer.
Her kim neyi seviyor ise gönlünü sevdiğine çevirir ve ona benzemeye çalışır. Gönlü futbol sevdasıyla dolu olan birinin kalbinde tutkunu olduğu takımın rengi ve kokusu vardır. Velhasıl herkes sevdiği ile meşgul olur, düşünde bile sevdiğini görür.
Sevmek, kuru bir sözden ibaret değildir.
Birini sevdiğimizi söylediğimizde bunun ispatına da hazır olmalıyız,
Çünkü sevmek ispat ister.
Allah ve peygamber sevgisi, sevgilerin en yücesidir. Bu ulvi sevgilerden birisi de nesiller boyu dillerden düşmeyen, bu ümmete destanlar yazdıran vatan sevgisidir. Bu sevgiyle birleşen gönüller Çanakkale’de Allah (C.C.) için savaşmış ve canlarından vazgeçmişlerdir. Onların fedakârlık ve kahramanlıkları sayesinde düşman Çanakkale’yi geçememiştir.
Tarihimiz vatan-millet sevgisiyle yoğrulmuş şahsiyetlerle ve onların kazanmış oldukları zaferlerle doludur. Dün olduğu gibi bugün de bağrında iman ve vatan sevgisini taşıyan sevdalılar vardır ve inşallah bu sevginin aşısı yeni nesillere de yapılacaktır. Aksi halde gençlerimizin kumar, uyuşturucu gibi insana sahte mutluluk ve haz veren yalancı sevdaların peşinden gitmesi kaçınılmaz olacaktır.
Sonuç olarak herkesin içinde büyüttüğü bir sevgisi-sevgilisi mutlaka vardır. Sevmek ve sevildiğini bilmek insana güven, huzur ve mutluluk verir. Yeter ki biz kimi, nasıl ve niçin sevdiğimizin, ayrıca kimler tarafından sevildiğimizin farkında olalım.
Şunu da unutmayalım ki “ Kişi sevdiği ile beraberdir.”
Rabbim bizi her iki cihanda Hakk dostlarıyla beraber etsin.(âmin)
Aynalardaki Suretimiz-Mat Yay. /Deneme kitabımızdan alıntı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.