- 845 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ŞERİAT ÜLKESİNDE KADIN OLMAK
ŞERİAT ÜLKESİNDE KADIN OLMAK Dr. Sadık Özen
Değerli Eğitimci-Öğretmen ve Yazar Sayın Zekiye Yüksel’in bu yapıtı; onun kişilikli ve ilkeli bir cumhuriyet kadını olarak geçen yaşamından 3,5 yıllık bir kesitin öyküsü. Özenle tutulmuş bir günlüğe yazılmış anılardan oluşuyor. Çok akıcı ve Türkçe’ye özen gösterilerek yazılmış. Okunmaya ilk başlandığı andan itibaren su gibi akıp geçiyor. Son derecede yalın ve bir o kadar da sürükleyici.
Okuruna, kendisini büyük bir istekle ve zevk duyarak okutturan bir yapıt. Üstelik basımında belli yaş üstü okurları zorlayabilen çok küçük yazı karakteri kullanılmasına karşın.
Kitapta, şeriat ülkesinde yaşayan kadınların iç acısı durumları çok çarpıcı bir şekilde vurgulanıyor. Yazılanları okuyunca; ister erkek, ister kadın olsunlar, ülkemiz insanlarından birilerinin, bu tür bir yaşamı nasıl kabullendiklerini, bu zulme neden karşı çıkmadıklarını ve hatta özendiklerini anlamak mümkün değil. Bu zavallılar, Büyük Atatürk’ün kendilerine kazandırdıklarının değerini nasıl anlayamıyorlar. İşte bunu çözmek ise hiç mümkün değil.
Sözü edilen yaşamın; dinsel, sosyal, kültürel, ekonomik değerlerle, akıl, mantık, sağduyu ve tüm insani niteliklerle açıklanması olanağı yok.
Eğer Sayın Yüksel’in tartışılmaz kimliği söz konusu olmasa, anlatılanların doğruluğuna inanılması da zor olurdu. Hatta inanılamazdı. Çünkü nereden bakılırsa bakılsın, yaşananlar akıl ve insanlık dışıdır. Ama, yazar öyle somut şeyler yazmış ve örnekler vermiş bulunuyor ki, inandırıcılığından asla kuşku duyulmuyor.
Kitabı bitirdiğimce içimde acı dolu büyük bir boşluk oluştuğunu, duygularımın iyice törpülendiğini, acıma duygumun doruğa ulaştığını, bu arada; para gücünden, emperyalizmden, sömürü düzeninden, insanlar arasındaki ayırımcılıktan ve cehaletten daha çok nefret etmeye başladığımı anladım.
Yazılanların aynı ortam ve koşullarda geçmesi ve bu nedenle, zaman zaman yazılanların “Aynı şeyi daha önce de okumuş muydum” kuşkusunun uyanmasına karşılık; yazılanlar o kadar çekici ve sürükleyici ki, geriye doğru sayfa çevirmeye gerek kalmaksızın aynı heyecan sürdürülüyor. Ve ileri sayfalarda daha neler okunacağının merakı sarıyor insanın içini.
Sayın Zekiye Yüksel’in böyle bir yaşama 3,5 yıl dayanabilmesini öğrencilerine karşı gösterdiği özverinin ve onlarla arasında kurulan sevgi köprüsünün büyüklüğüne bağlıyorum.
Bu konuda yazılmış bir kitap ancak bu kadar güzel olabilirdi. Sayın yazarı gönülden kutluyorum.
Bana, bu değerli kitabı okumamı; Antalya Ekin-Yazın Dostları Grup Başkanı Sayın Meryem EKİCİ KAYA önermişti. Bu nedenle ona teşekkür borçluyum. Değerlendirme toplantısında değerli yazarımızla birlikte; Sayın Meryem Ekici Kaya, grup arkadaşlarımız Sayın Hasan Tahsin BATMAZ, Sayın İdil KABLAN, Sayın Tümay TORUN, Sayın Sevim CEYHAN, Sayın Sibel ÖZGÜN, Saın Cumhur USTAÖMER, Sayın Memed Mustafa AGDOĞAN ve Sayın Ayşe DERELİ ile birlikte olmak benim için büyük bir mutluluk olacaktı. Ne yazık ki Antalya dışında olacağım için bu toplantıya katılamıyorum.
Bir sonraki toplantıda, grup üyelerimiz arasında Sayın Zekiye Yüksel’i de görmek umudu ve dileğiyle tüm arkadaşlarıma en derin sevgi ve saygılarımı sunuyor, sağlık, başarı ve mutluluklar diliyorum.
24 Mayıs 2015
YORUMLAR
eyvallah medeni bilgiler kitabından öğrendiklerini mi yazdı acaba bu kitapta yoksa nutuk palavralarını mı?
sadikozen
sadikozen
Acizadam1998
sadikozen
şeriat ülkesinde kadın olmak tecavüzden kadın korunmaktır haramdan korunmaktır rahatça dininin yaşayabilmektir
şeriat ülkesinde kadın olmak fatihleri yavuzları yetiştirmektir
şeriat ülkesinde kadın olmak çanakkalede şehit olacak evlat yetiştirmektir evladını savaşa cenge gönderirken git oğul ölürsen şehit dönersen gazi olursun sen ölde ezan susmasın diyebilmektir
laik ülkedeyse kimliğinin ne olduğu belirsiz ,kimin torunu olduğundan habersiz ,sanki ümmeti Muhammed değilde ümmeti kemal gibi davranmak mıdır laik ülkede kadın olarak yaşamaktır-tabiki bütün kadınlar değil olanlar için söylüyorum sair ekseriyette olanlar için-
şeriat ülkesinde kadın olmak şereftir ,onurdur
laik ülkede kadın olamak çarşafını yırttırmaktır