- 355 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren sözler-72
*Evrende tekrar yoktur. Her şey sadece bir defa gerçekleşir.
*Kartal yüzyıllarca en yüksekten uçmakla övündü. Ta ki uçaklar gökyüzünde görünene kadar...
*Kimin ahde vefa göstermeyeceğini bilmezsen, daha çok “kandırıldım” diye feryeat edersin.
*Parayı hırsıza, terbiyeyi arsıza, huzuru huysuza, malı yolsuza, ırzı namussuza, özeni kaygısıza, inceliği görgüsüze, kızı ipsiz sapsıza, bilimi akılsıza, sırrı boşboğaza verme.
*Yanlışı düzeltmek, doğruyu yapmaktan daha fazla zaman ve emek ister.
*Her sırtını yere getirdiğini yendim, her sırtın yere geldiğinde de yenildim zannetme.
*Diktatörler, çaresiz insanlara çare bulacakları vaadiyle gelirler; çaresizliklerine çaresizlik ekleyerek varlıklarını sürdürürler.
*Halkın efendisini seçme hakkının bulunması, özgür olduğunun kanıtı değildir.
*Aklını duygularına karıştırma; nasıl olsa duyguların aklına karışacak.
*Her insanın bilgi sofrası, aynı zenginlikte değildir.
*Kötülükle, tembellikle, kinle, nefretle çağırmazsan şeytan kendiliğinden gelmez.
*Önyargılar, objectif ve özgür düşüncelerin önüne çekilmiş setlerdir.
*Her insan öğretir; ama öğrenmesini bilene.
*Dinleyicilere bir şey anlatmak istemiyorsan, ya da onların bir şey öğrenmesini istemiyorsan uzun uzun konuş.
*Suçtan kurtulmanın iki yolu vardır. Biri suçu başkasının üzerine atmak; diğeri ise suç işlememektir.
*Çok kafa çok akıl demek olsaydı, akıllı bir insan onca insanı etkisi altına alamazdı.
*Geri kalmış ülkelerin en büyük hatası, cehalet ile mücadele edecek elemanlarını cahiller arasından seçmesidir.
*Hangi fikrin, hangi düşüncenin büyük olduğuna zaman karar verir. Milyonları etkileyen öyle fikirler, düşünceler vardır ki birkaç yıl içinde unutulup gitmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.