KESİN ATIN MUTSUZLUKLARI
Her kimi görsem mutsuz ve hüzünlü bir yüzle bakıyor hayata. Her yüzün bir hikâyesi, her yüzün bir sıkıntısı var. Kimi evlatlarının gelecek kaygısını sırtlanmış, kimi anne- babasının bakımını üstlenmiş, kimi geçim derdinde, kimi doktor doktor şifa arıyor… Hareketin azalması, lüks hayatın rövanşta olması, doyumsuzluğun farkında bile olmadan ruhu ele geçirmesi gibi nedenlerle mutsuzluklara itilmiş insan.
Şöyle bir düşünüldüğünde; teknoloji almış başını gitmiş, insan hayatı tek düğme ile rahata ermiş, yaz, kış sebze ve meyveleri her mevsim sofralara açılmış, bir günde dünya turu mümkün hale gelmiş. Hayat öyle bir kolaylaşmış ki, az enerji ile çok iş yapılır olmuş. Tüm bu kolaylıklar, yanında daha vahim zorlukları da beraberinde getirmiş.
Elektrik, su evlere taşınmış, bunlara birer fatura kesilmiş. Telefon ve internet ile dünya, eve getirilmiş, bunlara da birer fatura kesilmiş. Evlatların üniversitede okuyup kariyer ve iş sahibi olması için ekstra giderler eklenmiş. Ev, araba, iş sahibi olabilmek adına şahıslara, bankalara borçlanılmış. Kısa süreli de olsa anlık mutlulukları yaşayabilmek niyeti ile eğlence merkezlerindeki 2–3 saatin adisyonu masaya getirilmiş. Kısacası her rahatlığın bedeli mutlaka kişiye yüklenmiş. Tüm bunlar çağımızın maddesel kolaylıklarının bedelleri. Bir de manevi bedelleri var ki, onun yarası şah damarın kesilmesi kadar vahimdir.
Öylesine iş temposuna, geçim derdine, bireysel durumlara kapatıp kalmışız ki kendimizi, yanı başımızdakini göremez olmuşuz. Ne bir dost sohbeti, ne bir akraba ziyareti, ne bir komşuluk ilişlisi… Diyalogların azaldığı böyle bir çağda sağlık sorunları da beraberinde getirmektedir. Gençler depresyonda, yaşlılar bunalımda, çocuklar agresif, kimse kimseye güvenmiyor, kimse kimsenin yarasını sarmıyor.
Bu mudur hayat?
Karnımız istediğimiz gibi doyarken ruhumuz açlıktan ölmüş. Ruhumuz ölünce, elde ettiğimiz maddenin de hiçbir hayrını göremez olmuşuz.
Mutsuzluk illeti ile kendini bilmez yaşayıp gidiyoruz.
Kesin atın mutsuzlukları ve maneviyata sarılın. Hem öyle bir sarılın ki, hem elde etmek istediğiniz maddeyi elde edin hem de hayrını görün.
Sağlıklı ve mutlu yaşamlar dileğiyle…
Temmuz 2008
Elvan USUL
Sonnokta gazetesi
[email protected]