- 598 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANIZ BİZ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsanız biz
“ Aklın süsü dildir, dilin süsü söz.
İnsanın süsü yüzdür, yüzün süsü de göz” Yusuf Has Hacip
Sevgili okuyucularım yukarıdaki ifadeyi Yusuf Has Hacib’in ‘Kutadgu Bilg’ isimli meşhur eserini okuduğum lise yıllarımdan bu yana dilimden hiç düşürmedim. Her fırsatta, yazılarımda okuyucularımla, konferans ve seminerlerimde dinleyicilerimle paylaştım, bundan sonrada yeri geldikçe paylaşacağım inşallah.
Biz insanları diğer canlılardan ayıran birçok hasletimiz olduğu hepinizce bilinmektedir. Bu hasletlerin en belirgini akla sahip olmamızdır. İnsanoğlu ne kadar çok akıllıysa dilini o kadar güzel kullanır. Çevresindekileri kırmadan, üzmeden meramını anlatır. Aklını, kullandığı dili ve sözleriyle öyle ortaya koyar ki dinleyenleri mest eder. Yüzündeki tebessüm, gözlerindeki ışıltı; dilini ve söylediklerini daha etkili kılar. Işıldayan gözlere sahip olmayan bir yüz ve akıl süzgecinden geçmemiş hiçbir söz, sahibinde muhataplarına da bir şey kazandıramaz.
Günlük hayatımızda gülen yüzle, ışıldayan gözlerle, akılımızı ortaya koyan sözlerle etrafımızı selamlamalı, muamelelerimiz de aynı güzelliklerde olmalıdır. Zorlaştıran ve korkutan olmamalıyız. Toplumda emin bilinmeli, gerektiğinde emanet bırakılan biri olabilmeliyiz.
Adımız geçtiğinde “o beyden yada o bayandan zarar gelmez” dedirtebilmeliyiz. İnandığımız gibi yaşamalıyız. İnancımızın gereği olan ibadetler kadar; günlük hayatımızda insanlarla olan ilişkilerimizin de bize sevap yada günah kazandırdığını unutmamalıyız. Biz sadece kendimizi temsil etmekle kalmıyor; mesleğimizi, meşrebimizi mensubu olduğumuz camiayı hatta milletimizi temsil ettiğimizi aklımızdan çıkarmadan yaşamalıyız. En büyük projemiz olan Hayat projemizi gerçekleştirirken, her zaman örnek ve önder almaya gayret etmeliyiz. Hayatımıza gün katamayız ama elimizi hayatlara katabilirz. İyi niyet en büyük sermayemiz olmalı, ön yargılarımızdan kurtulurak sevgi kahramanları olmaya gayret etmeliyiz. Maharet; tahammül etmek değil birlikte yaşamakır. Bu kültürümüzü geleştirmeli bizden sonraki nesillerede bu anlayışı aktarmalıyız. Mozaik değilde ebru olabilmenin farkını yaşamalı ve yaşatmalıyız.
Bize nasıl davranılmasını istiyorsak öyle davranmalı, nezaketi alışkanlık haline getirmeliyiz. Dedikodudan uzak, sevgi ve saygı dolu günler geçirmenizi dilerim efendim. Her şey gönlünüzce olsun, Eyvallah..
Hidayet ŞİŞKİN
YORUMLAR
Hidayet ŞİŞKİN
Hayat en büyük kültürdür... Onu anlamak ,yaşamak ve içini güzel şeylerle doldurmak ,kendimizce katkıyı hayata sunmak için geçerli bir eğitim-öğretimle tamamlanacağına inanıyorum. Bu eğitim ve öğretimin içini dolduracak olan geçmiş (gelenek-görenek ve kültür) sayesinde,gelecek nesillerin her alanda büyümesine katkı sağlayacaktır.
İnsanı tamamlayan,insani duyguları topraklarında eken geçmiştir birazda. Aksi halde toplumu giydirecek kültür, eğitim ve öğretimin dışında tutulursa ,toplumun büyük bir bölümü çıplak kalacaktır. Böylece uyumsuzluk- ahlaki çöküşü de ardına takarak yozlaşmaya doğru gidecektir.
Güzel niyetleriniz,güzel insanların hayatlarını doldurmasını,onlara ayna olmasını dilerim...Aynalar çoğaldıkça kendimizi ayna karşısında daha çok göreceğiz ve öz eleştiriyi önce kendimize yapacağız. Böylece kendimizi görmek istediğimiz şekilde karşımızdakini daha iyi anlıyacağımıza inanıyorum.
Güzel yazınızdan dolayı tebriklerimi sunuyorum. EdebiyatDefterine hoşgeldiniz.
saygılar..