- 864 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KİRAZ ZAMANI DOĞMAK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
KİRAZ ZAMANI DOĞMAK
Başkadır Mayıs ayı , bambaşka .Doğanın doğurduğu ,hayvanların yavruladığı ,ağaçların çiçeklerinin meyveye döndüğü ,ruhun taptaze mutluluklarla dolduğu , taze yeşil ,mis gibi bir ay ,bahardan .
Bende önce iki erkek çocuğunu doğum sırasında kaybeden annemin üçüncü ve sağ doğan ilk çocuğuyum .Babamın görev yeri Denizli o zamanlar. Kiremitçi Mahallesi`n de ,Darıverenler Sokağının hemen başındaki avlu içinde ki, eski ve köhne evde kiracı olarak oturuyormuşuz .Avluda bir kiraz ağacı varmış ,dalları kirazlardan doygun, yerlere değerken gelmişim dünyaya .Günlerden 22.Mayıs Pazartesi ve saat 16. 00 da, anam bütün gün çektiği ağrılardan nihayet kurtulmuş ,dünya mutlusu .
Ben , ağlamamışım doğduğumda .Zaten ondan sonra da hiç ağlayamadım hayatım boyunca .Ebe beni kucağına alıp , biraz geri çekilince ,annem suskun bakışlarla sormuş, ``Bu da mı ölü doğdu?``
Oysa ebe gülüyormuş , kucağındaki 5.600 gr lık iri güzel bebekle .
``Ay kaldıramıyorum oğlanı . Korkma ölü değil ,şaşkın şaşkın bakıyor sadece ``
Annem bebeğinin sesini duymak istiyormuş .Ebe kıçına hafifçe vurunca biraz sesim çıkabilmiş .Hemen ,Eyüp Sultan Hazretlerinin sandukası üzerinde dua’larla bir hafta bıraktıkları kundağa sararak anamın kucağına vermişler beni ..Babam bu şamata sırasında dışarıda beklerken topladığı, koca bir kase ,ilk olgun kirazlarla, sevinç naraları atarak girmiş odaya . Hemen adımı Eyüp ,iki çocuktan sonra sağ doğduğum için de, Yaşar koymuşlar ,yaşasın diye. Babam kulağıma ezan okuyarak, ismimi de üç defa söylemiş .
Sonra birlikte kiraz yemişler , yatağa oturup . Ben aralarında, tam mutluluk üçgeni ...... O kiraz nektarı, anamın kanına ve sütüne karışmış olmalı ki , bahar geldiğinde , kiraz gelir aklıma .Kiraz zamanı olan, 22 Mayısı beklerim içimde kiraz çiçeklerinin mutluluğuyla .
Canım anam , kiraz zamanı yavrulayan anam .Bana seni , ana olarak veren Tanrıya şükürler olsun .Seni kadını olarak seçip ,Erzincan `a posta koyan, zorba aşık, Kara Hayri`ye de helal olsun .
Kiraz zamanı doğduğum için çok mutluyum . Beni bu mevsimde doğuran canım anamın ellerinden öper , onu kiraz dalları ,kiraz çiçekleri arasında doğurtacak en güzel zamanı seçen babama da rahmetler diler, dualar ederim.
Bu gün anneler günü , güzel kadın . Senin annem olmanla hep öğündüm .Yıllardır verdiğin emeğe ,sevgiye çok teşekkür ederim .
Anneler günün kutlu olsun .
Tanrım her dişiye anne olmayı , yavrusunu kucaklamayı ve onunla yaşamayı nasip etsin .
Not:
Hey ,koca zampara ,sık sık rüyalarımda benimle olduğun ,yıllardır gösterdiğin şefkati hala devam ettirdiğin için ,çok teşekkürler . Sakın gitme rüyalarımdan, seni çok özlüyor ,çok seviyorum .Canım Babam .
E. YAŞAR OVALI 10 .MAYIS.2015
YORUMLAR
bahar geldiğinde , kiraz gelir aklıma .Kiraz zamanı olan, 22 Mayısı beklerim içimde kiraz çiçeklerinin mutluluğuyla .
Kiraz mevsimi kiraz bahçerinde yasanıp yarım kalan sevdaları anımsattı bu bahar kokulu yazınız efendim...
kiraz çiçeklerinin mutluluğunu yasamak yasatmak güzel, güzel bir kirazlı sabahtı benim için...
Tebriğimle...
Saygılarımı bıraktım...
kukurikuu
Sayfamda olduğunuz için çok teşekkür ederim.
Kiraz çiçeklerinin sevdalı kokusu üzerinizden hiç eksilmesin,baharlar upuzun olsun efendim.
Saygılarımla
kukurikuu
Anne çok güzel bir güvence, bir moral , bir nimet.Annesiz çocuklara, çocuksuz annelere çok üzülürüm.
Nasılsınız? Yeni anne olan kızınızın ve eşiniz Hanımefendinin anneler gününü kutlar saygılar sunarım.