ilk denemem
İyi şeyler yapan kötü bir kızdı belki de kötü şeyler yapan iyi bir kız. Laneti miydi bu. İki tane yüzü olacaktı hep belki üç dört beş. Bu sonucu değiştirir miydi? İnsanların yüzüne bakarken kendisi olamayacaktı hiç. Ama biliyordu ki bu evrende tek değil milyonlarca var onun gibi.
Hangi günahımızı söyleriz ki göğsümüzü gere gere. Böyle öğrenmedik böyle yapılmadı hiç. İnsanlar ancak iyi şeyler yaptığında alkışlanır iyi şeyler yaptığında övülürdü. Dünyayı anlayamadan büyük olmuş bu kızın suçumuydu iki yüzlü olmak, günahkar olmak bile sadece ona mal edilemezken. Vardı günah, binlerce milyonlarca insan önce de vardı yine milyonlarca insan sonra da var olacaktı. O dünyaya gelmiş ve günah denen o şeyin kurbanlarından sadece biri olmuştu.
Ne kadar yüzü varsa o kadar dünya kurdu kendine. Peki hangisine sığacaktı bu karmaşanın içinde. Hangisinde tam olabilecekti ki. İnsanları yoruyordu ama en çok da kendini. Sahi günah mıydı bir şeyleri saklamak, suçmuydu. Sanki söylemek zorunda mıydı,
…kimi ilgilendirirdi ki bunlar.
Boşver içi küçücük kız oyun oynadığını sanıyorsun ya devam et böyle. Kimse anlayamaz seni çünkü kimse sen değil. Zaten aynı olamaz da kimse birbirin. Dünyaya ayrı ayrı gelme sebebimiz de bu değil mi zaten. Biri daha varsa senin gibi; aynı küçük ellere, aynı çekingen gözlere, içini görmesinler diye insanlara kendini sevdirmeye çalıştığın o gülüşe, hak etmediğini bile bile birilerine bağlanmaya çalışan şimdiden yorgun kalbine, bazen bomboş olsaydı dediğin her şeyi alt üst eden o karmakarışık aklına sahip neden dünyaya gelecektin ki sen. Bir sebebi olmalı doğmuş olmanın, bir de böyle denenmeli dünya.
Ne sevmeyi biliyorsun ne yaşamayı değil mi. Ama öyle güzel oynuyorsun ki bu insanlık oyununu. Kimseye belli etmeden yaşadığın onlarca çelişliki hayatı öyle güzel örtüyorsun ki aklı başında tavrınla. Aklın nerede ki senin, sen biliyor musun ki.
Yoruluyorsun belki ama birini seçemezsin işte, hiç birini beceremezsin ki. Hadi o evin akıllı kızı ol. Sadece o olman mümkün mü. Yada onu bırak sadece o tutkulu aşık ol. Olamazsın. Bak aklının biryerinde neler neler dönüyor, sadık da olamazsın sen. Şimdi kimsenin bilmediği o kız ol ve bırak her şeyi. Hayır, onu da olmazsın. Orada çok yalnızsın çünkü. Dahasını söylememe gerek varmı? Diğerlerini de çok iyi biliyorsun zaten..
YORUMLAR
Sefil insan ,şerefli insan, o ki insan dediğinde söz ölür,başka bir şey olur... Bütün suçlar şeytana, Hani diyorduk ya olmasaydı,doğmasaydı,gelmeseydi insan ne güzel insan olurdu !
Şimdi şeytan var ya..Bütün hayatlarımızın içine kendisini büyük bir zevkle sokarak, bizi baştan çıkarır..ee bu da bizim için güzel nedenler..Köşe başlarını dönerken suçlayacağımız şeytan bizim için en güzel neden..Nedenlerimiz yaşadıkça şeytanlarımız büyüyecek büyüyecek ....
Hadi küçük kız bir şeytan seç !
Hoş geldiniz ..Güzel yazılarınızda başarılar...
saygılar