- 635 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALİM AMCA...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
1 TEMMUZ 1922 TARİHİNDE ÖZBEKİSTAN’DA DÜNYAYA GELEN, 03 MAYIS 2015 PAZAR GÜNÜ SAAT.15.00 SIRALARINDA VEFAT EDEN BABAMIN ARKADAŞI ALİM RABATLI’YI BİRAZ ÖNCE ÖĞLE NAMAZINA MÜTEAKİP AYDIN’IN NAZİLLİ İLÇESİ’NDE BULUNAN EĞRİBOYUN MEZARLIĞI’NA GÖMDÜK GELDİK. RAHMETLİ ÇOK ŞAKACI BİRİSİ İDİ, BAZEN BANA SIK SIK ’’BU TABUTTA GİTMEK NASIL BİR ŞEY ACABA, BİR DEFA CANLI CANLI BİNİP DENEMEK LAZIM.’’ DERDİ. BEN DE KENDİSİNE ’’ALİM AMCA, İNSANLARA ARKADAŞLAR BEN ŞU TABUTUN İÇİNE GİREYİM DE, BENİ 100-150 METRE TAŞIYIN DESEN HİÇ KİMSE TABUTUN UCUNDAN TUTMAZ Kİ.’’ DERDİM. BU GÜN, O TABUTA CANLI OLARAK BİNEMEDİ AMA VEFAT EDEREK BİNDİ GİTTİ. BUNLAR 2.DÜNYA SAVAŞINA GİRMİŞ. 17 TÜRKİSTAN’LI İDİ, SON TEMSİLCİ BU GÜN VEFAT ETTİ. HEPSİNİN HANIMLARI DA VEFAT ETTİ, SAĞ OLARAK 1 TEK BENİM ANNEM HAYATTA KALDI. O DA 88 YAŞINDA, ALİM AMCA ELİ AÇIK BİRİSİ İDİ. 25 YIL ÖNCE BABAM VEFAT ETTİĞİNDEN 1 AY SONRA BİR BAKTIK, MEZAR YAPILMIŞ. MEZARTAŞI DİKİLMİŞ, ŞAŞIRDIK. OYSA BİZE MEZARIN YAPILMASI İÇİN 1 YIL GEÇMESİ, TOPRAK OTURDUKTAN SONRA BUNUN YAPILABİLECEĞİNİ SÖYLEMİŞLERDİ. KİM YAPTIRABİLİR ? DİYE GÜNLERCE ARAŞTIRMA YAPTIK, SORDUĞUMUZ HERKES ’’BEN YAPTIRMADIM.’’ DEYİNCE ÇOK SONRALARI ALİM AMCA’NIN YAPTIRDIĞINI ÖĞRENDİK. MAHALLEMİZDE ONUN ÇAYINI KAHVESİNİ İÇMEYEN, YEMEĞİNİ YEMİYEN İNSAN YOKTUR. KENDİSİNE ALLAH RAHMET EYLESİN DİYORUM, MEKANI CENNET OLSUN. ALİM AMCA RUSYA’NIN HİMAYESİ’NDE KALAN ÖZBEKİSTAN’DA YAŞADIĞI İÇİN RUSLARI ÇOK İYİ TANIRDI, TÜRKİYE’DE ORTAYA ÇIKIP RUS BAYRAKLARI İLE GÖSTERİ YAPAN KOMÜNİSTLERE ÇOK KIZARDI. ’’RUSYA’DA OLSA BÖYLE ŞEYLERE RUS HÜKÜMETİ BİR SANİYE BİLE MÜSAADE ETMEZ, HEPSİNİ KURŞUNA DİZER.’’ DERDİ. RUSLARIN TÜRKLERE SÜREKLİ İŞKENCE EDEN BİR MİLLET OLDUĞUNDAN SÖZ EDER, TÜRKİYE’DE Kİ POLİTİKACILARA BUNLARA VERDİĞİ TAVİZLER NEDENİ İLE ÇOK KIZARDI. 2.DÜNYA SAVAŞINDAN SONRA TÜRKİYE’YE YERLEŞEN ÖZBEKİSTAN’LILARDAN BİRİSİ İDİ, 2.DÜNYA SAVAŞI’NA RUS ASKERİ OLARAK GİRMİŞ. ALMANLARA ESİR OLUNCA, BİR MÜDDET SONRA ALMAN ASKERİ OLARAK RUSLARA KARŞI SAVAŞMIŞTI. YILLAR SONRA ALMANYA’YA İŞÇİ OLARAK GİTTİĞİNDE, ÇALIŞTIĞI İŞ YERİNDEN ALMAN CUMHURBAŞKANINA MEKTUP YAZMIŞ. BU OLAYI BANA, BAKIN NASIL ANLATTI. ’’ÇALIŞTIĞIM YERDEN BİR GÜN ALMAN CUMHURBAŞKANINA MEKTUP YAZARAK ALMAN ASKERİ OLARAK SAVAŞTIĞIMI, AİLEMİ ALMANYA’YA GETİRMEK İSTEDİĞİMİ BİLDİRDİM. ARADAN BİR-İKİ AY GEÇTİ, BİR GÜN ÇALIŞTIĞIM İŞ YERİNDE Kİ MÜDÜR BENİ ÇAĞIRARAK. BANA MEKTUP GELDİĞİNİ, ALMAN CUMHURBAŞKANLIĞINA GİTMEM GEREKTİĞİNİ BELİRTEREK 3 GÜN İZİNLİ OLDUĞUMU AÇIKLADI. O ZAMANLAR PARASI OLUP OLMADIĞINI SORMADAN, VEZNEYE UĞRAYIP 200 MARK ALMAMI SÖYLEDİ. PARAYI ALIP YOLA ÇIKTIM, BAŞKENTTE GİTTİĞİMDE GÖREVLİLER BENİ İÇERİYE ALDI. NE İSTEDİĞİMİ SORDULAR, MAAŞ BAĞLANMASINI VE AİLEMİ TÜRKİYE’DEN ALMANYA’YA GETİRMEK İSTEDİĞİMİ SÖYLEDİM. HER İKİSİNİ DE KABUL ETTİLER.’’ DEDİ. ALİM AMCA’NIN ALMANYA’DA İŞ DEĞİŞTİRMESİ OLAYI DA BANA ÇOK İLGİNÇ GELDİ, BUNU BANA ŞU ŞEKİLDE ANLATTI. ’’ÇUVAL FABRİKASI’NDA ÇALIŞIYORDUM, İŞİMDEN MEMNUN DEĞİLDİM. BİR GÜN ALMAN İŞ VE İŞÇİ BULMA KURUMUNA GİTTİM, ÖNÜMDE 15-20 KİŞİ VARDI. HEMEN ÖNÜMDE DE BILDIRCIN GİBİ BİR ALMAN KADINI SIRADA İDİ. KADIN BİR ARA ARKASINA DÖNÜNCE, ONUNDA İŞ ARAYIP ARAMADIĞINI SORDUM. BAŞKA BİR İŞ İÇİN SIRADA OLDUĞUNU İZAH EDİP, BENİM İŞ İÇİN SIRADA OLDUĞUMU ÖĞRENİNCE. BENİM KOCAM, FALANCA YERDE FABRİKA MÜDÜRÜ, İSTERSEN ORAYA BİR GİT DEDİ, BANA KOCASININ KARTVİZİTİNİ UZATTI. BEN DE SIRADAN ÇIKIP, O FABRİKAYA GİTTİM. BİR BAKTIM, KAPISI 5 METRE UZUNLUKTA. 5 METRE YÜKSEKLİKTE YEŞİL BOYALI BİR YER, ZİLE BASINIZ DİYE BİR NOT VAR. ZİLE BASTIM, KÜÇÜK BİR PENCERE AÇILDI. FABRİKA BEKÇİSİ KAFASINI UZATIP NE İSTEDİĞİMİ SORDU, BEN DE ELİMDE Kİ KARTVİZİTİ UZATIP BEKÇİYE GÖSTERDİM. BEKÇİ BENİ İÇERİYE ALDI, SÖZÜ EDİLEN KİŞİNİN KARŞINA GÖTÜRDÜ. DURUMU İZAH ETTİM, ADAM ŞAŞIRDI. BURASININ SIRADAN BİR İŞ YERİ OLMADIĞINI, ELEKTRİK FABRİKASI OLDUĞUNU. EN BASİT İŞİN TRAFO SARMAK OLDUĞUNU BELİRTEREK, BU İŞİ YAPIP YAPAMIYACAĞIMI SORDU. BEN HER İŞİ YAPABİLECEĞİMİ BELİRTİNCE, ZİLE BASIP BİR USTABAŞI ÇAĞIRDI, ONA BU ADAMA BİZİM TRAFOLARDAN BİRİSİ VER VE 1 DEFA NASIL SARDIĞIMIZI GÖSTER. BİZİM İŞÇİLER GİBİ 40 DAKİKA’DA BUNU YAPABİLİRSE BUNU İŞE ALALIM DEDİ, USTABAŞI BENİ ÇALIŞMA ALANINA GÖTÜRÜP 1 DEFA YAPILAN İŞİ GÖSTERDİ. BEN TRAFOYU 25 DAKİKA İÇİNDE SARINCA USTABAŞI BENİ TEKRAR YAPTIĞIM İŞ İLE BİRLİKTE FABRİKA MÜDÜRÜNÜN YANINA GÖTÜREREK 25 DAKİKA’DA İŞİ BİTİRDİĞİMİ SÖYLEDİ. ADAM TRAFOYU İYİCE İNCELEDİ, BANA DÖNEREK HAYRET HİÇ HATASIZ SARMIŞSIN DİYEREK ERTESİ GÜN BENİM İŞE BAŞLAMAMI İSTEDİ.’’ DEDİ. ALİM AMCA, 2.DÜNYA SAVAŞI SIRASINDA YAHUDİLER YÜZÜNDEN ÇOK SAYIDA TÜRKÜN ÖLDÜRÜLDÜĞÜNÜ DE SÖYLEDİ. BEN ÇOK ŞAŞIRDIM, BU OLAYI BANA ANLATMASINI İSTEDİM. ’’ALMAN ASKERLERİ YAKALADIKLARI YAHUDİLERİ HEMEN ÖLDÜRÜYORLARDI, BUNUN İÇİN YAKALADIKLARI YAHUDİLERİN PANTALONUNU ÇIKARTIYOR. SÜNNETLİ İSE VURUP GEÇİYORLARDI, YAHUDİLER DE TÜRKLER GİBİ ESMER-BEYAZ TENLİ OLDUĞU İÇİN KİM YAHUDİ KİM DEĞİL. TAM KESTİREMİYORLARDI, SONUNDA İŞ ANLAŞILDI. TÜRK VE MÜSLÜMAN OLANLARIN DA YAHUDİ DİYE ÖLDÜRÜLDÜĞÜ ORTAYA ÇIKTI, SONRA ALMAN ASKERLERİ YAHUDİLERİ TESBİT İÇİN BAŞKA YÖNTEMLER KULLANDILAR AMA BU ARADA ÇOK SAYIDA TÜRKÜ DE YAHUDİ DİYE ÖLDÜRDÜLER.’’ DEDİ. ALİM AMCA, BU KONUDA Kİ GÖRÜŞLERİNİ AFYONKARAHİSAR’DA Kİ BİR ÜNİVERSİTE HOCASINA DA ANLATMIŞ. O DOÇENT BUNLARI KİTAPLAŞTIRIP 2 NÜSHASINI ALİM AMCA’YA İLETMİŞTİ. ALİM AMCA’DA BU ESERİN 1 NÜSHASINI BANA HEDİYE ETMİŞTİ VEYA ELİNDEN BEN ALMIŞTIM. ALİM AMCA İLE İLGİLİ O KADAR ÇOK ANI VAR Kİ, HANGİSİNİ ANLATACAĞIMI BİLEMİYORUM.(04 MAYIS 2015.PAZARTESİ)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.