- 420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şemsiyenin Fendi Engelliyi Yendi
7 Haziran 2015 tarihinde yapılacak olan genel seçimler için siyasi partiler milletvekilleri adaylarını açıkladı.
Açıklanan milletvekili aday listelerinde engelli milletvekili adayı göstermede dört partide yine sınıfta kaldı.
Bianet haber sitesinden Nilay Vardar’ın 8 Nisan 2015 tarihinde yaptığı habere göre siyasi partiler tarafından açıklanan milletvekili aday listelerinde sadece üç engelli seçilebilecek yerden aday gösterildi.
Üç engelli milletvekili adayından iki tanesini AK Parti, birini ise CHP gösterdi.
AK Parti iki yerden kesin seçilebilecek aday göstererek mevcut durumundan geriye düşerken CHP bir adayla mevcut durumunu korudu.
HDP ve MHP ise hiç seçilebilecek yerden engelli milletvekili adayı göstermedi.
Şu anda mevcut TBMM’de toplam dört engelli milletvekili var. AK Parti’den üç (Gürsoy Erol, Mehmet Doğan Kubat ve Abdurrahim Akdağ), CHP’den ise bir (Şafak Pavey) engelli milletvekili olarak görev yapıyor.
CHP, 7 Haziran seçimlerinde her ne kadar üç engelli adayı gösterdiğini açıklasa da sadece mevcut milletvekili fiziksel engelli Şafak Pavey’i seçilecek yerden İstanbul 1. bölge 1. sıradan aday gösterdi.
AK Parti mevcut milletvekili fiziksel engelli Mehmet Doğan Kubat’ı İstanbul 3. bölge 5. sıradan yeniden aday gösterirken Bursa’dan fiziksel engelli Bennu Karaburun’u da 9. sıradan aday gösterdi. 2011 genel seçimlerinde AK Parti Bursa’dan 11 aday çıkardığı için Bennu Karaburun’un seçilme ihtimali yüksek olarak görülüyor.
Bu adaylar dışında görme engelli sanatçı Metin Şentürk’de İstanbul 2.bölgede bağımsız milletvekili adayı olarak başvurdu.
Başta AK Parti, CHP, HDP ve MHP olmak üzere diğer tüm partilerden değişik illerden engelli milletvekili aday adaylığı için başvuru yapan yüzlerce engelliden sadece üçünün seçilebilecek yerden aday gösterilmiş olması siyasi partilerin engellilere ne kadar değer verdiğini ortaya koyuyor.
Oysa tüm siyasi partiler en az beş engelli adayı seçilebilecek sıradan aday göstermeliydi…
Türkiye nüfusunun yüzde 12,29’unu engelliler oluşturuyor. Yani nüfusumuzun en az 9 milyonu engelli insanlardan oluşuyor.
Aileleriyle birlikte hesaplandığında neredeyse ülke nüfusunun yarısını teşkil eden engellilerin genel ve yerel seçimlerde yeteri kadar temsil edildikleri söylenemez.
Tüm siyasi parti yetkilileri seçim öncesi normal zamanlarda engellilerin sorunlarıyla ilgili çözüm önerileri olduğunu, proje hazırladıklarını belirterek vaatlerde bulunarak engellilere yerel ve genel seçimlerde seçilecek yerlerden aday göstereceklerini anlatır dururlar…
Seçim günü geldiğinde ise söyledikleri ve verdikleri sözleri unutur, engellileri görmezden ve duymazdan gelmeye devam ederler.
Bu seçimlerden sonra da TBMM’de yine biz olmadan bizim hakkımızda sağlamlar konuşacak ve sözde bizim sorunlarımıza çözüm getirmek amacıyla yasa çıkaracaklar.
Yüksek Seçim Kurulu (YSK) tarafından her seçim döneminde olduğu gibi sandıklara erişim konusunda seçme hakkımız göz ardı edilerek elimizden alınırken siyasi partiler de seçilme hakkımızı alıyor.
Gösterilen engelli milletvekili adaylarına gelince…
Bir engelli vatandaş olarak her şeyden önce hiçbir siyasi parti gözetmeden aday gösterilen tüm engelli adaylarımızı yürekten destekliyorum…
Benim için, biz engelliler için önemli olan siyasi partiden çok aday gösterilen arkadaşların yeterli olup olamayacağıdır...
Gösterilen adaylar arasında ben bir tek Şafak Pavey’i tanıyorum ve faaliyetlerini az çok biliyorum…
Diğer adayları ise hiç duymadım ve faaliyetlerini de bilmiyorum…
Mevcut mecliste bile üç milletvekili varmış yeni öğrendim…
Ben biri Gürsoy Erol diğeri ise Şafak Pavey olmak üzere iki tane var diye biliyordum…
Kenan Önalan, Turan Hançerli, Gürkan Canol, Hasan Anuk, Mustafa Bugelek ve Ali İlhan gibi bildiğim yüzlerce birçok aday adayı vardı ancak hiçbiri şemsiyeli resim çektirmedikleri için aday gösterilmediler.
Ne diyelim şemsiyenin fendi engelliyi yendi...
Saygılarımla
Ali Haydar KOYUN
Engelli Aktivist/Disabled Activists
Kaynak: Malatya Söz Gazetesi
solbakis.com/yazar-177-semsiyenin_fendi_engelliyi_yendi.html
www.gunestv.com/?islem=yzr&ID=24487&isim=semsiyenin-fendi-engelliyi-yendi.html
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.