- 592 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FİNANSAL YÖNETİM KONUŞMA
FİNANSAL YÖNETİM KONUŞMA
Not : Bu konuşma bir açıköğretim dersanesine öğretmen olarak iş başvurusunda bulunmak ve kabul edilirsem ilk derste yapacağım konuşmamdır
Merhaba Arkadaşlar
Size finansal yönetim dersini ben anlatacağım.Size kendimi kısaca tanıtayım. 14/05/1979 Trabzon/Çaykara doğumluyum Adım Muhammet Hanefi Taşkın. Hanefi adını kullanıyorum. 20 yıldır Bursa’da oturuyorum. Bende Açık öğretim de okudum. İşletme fakültesi mezunuyum.
Dersi nasıl işleyeceğiz kısaca buna da değiniyim. Öncelikle benim görevim size dersi en iyi şekilde anlatmak benim görevim sizi eğlendirmek değil Zaten istesem de yapamam zira espri kültürüm yoktur. Fıkrada bilmem zaten sizin de bunu istememeniz lazım. Çünkü siz buraya ücret ödüyorsunuz. karşılığını istemek de hakkınız. Boşa geçirilen her dakika size bir maliyettir. siz burada ders dinlemeseniz de maalesef biz sizden parasını tahsil edeceğiz. o yüzden dersi dikkatli şekilde dinlemeniz sizin ödediğiniz ücretin karşılığını almanızdır.
O gün ders dinlemek istemiyor olabilirsiniz. İşyerinde yorulmuşsunuzdur. veya kafanızda problemler olabilir. sessiz durduğunuz ve dersi bölmediğiniz sürece sınıfta oturabilirsiniz Eğer yanınızda ki arkadaşınızla sohbet etmek istiyor olabilirsiniz Bu durumda kantinde oturmanız daha doğru olacaktır. Sizden kantinde oturmanızı istediğimde amacım sizi cezalandırmak ve küçük düşürmek değil dersi dinleyen arkadaşlarımıza haksızlık olmaması içindir.
Şunu baştan belirteyim sizin zengin yada fakir olmanız siyasi düşünceniz boyunuz kilonuz güzelliğiniz yakışıklılığınız dinlediğiniz müzik tuttuğunuz takım beni ilgilendirmiyor.
Sizinle aynı düşüncede olmamız hemşehri veya aynı köylü aynı takımı tutuyor olabiliriz. bu sizi benim gözümde üstün kılmaz sizi ancak dersi dinlemeniz gayret göstermeniz derste başarılı olmanız benim gözümde üstün kılar. sizin göstereceğiniz gayret beni dersi anlatma konusunda isteklendirir. Derslerin son on dakikasını dersle ilgili sorularınıza ayıracağım Bu bölümde dersle dolaylı yada direkt ilgili sorulara ayıracağım.
Şimdi biraz da finans finansman finans yöneticisi yatırım faiz gibi konulara değinelim. Dersimizin adı Finansal yönetim. Yani siz bu dersi geçtiğiniz de uzman bir finans yöneticisi olmayacaksınız ama bir finans yöneticisinin bilmesi gereken tüm temel bilgilere sahip olacaksınız. Uzman olmanız ise kendinizi yetiştirmenize bağlı. 4. sınıfta bu dersin devamı niteliğindeki Finansal kurumlar ve sermaye piyasaları dersi göreceksiniz dersimiz zevkli bir derstir. Tamamen gerçek hayatta kullanabileceğiniz bilgilerle doludur. Ticaret yapmasanız bile kendi birikimlerinizi nasıl değerlendirebileceğiniz konusun da bilgi verir ve çevrenizdeki insanlara yardımcı olabilirsiniz.
daha da ilerisi eğer finans yöneticisi yada uzmanı olmayı düşünürseniz gazetelerin ekonomi sayfalarını okumanız aylık enflasyon oranlarını faiz oranlarını Hatta Amerikan rezerv bankın faiz arttırımını takip etmeniz gerekecektir. ve ekonomide ne olabileceğini tahmin etmeniz gerekecektir. Bu size ne kazandırır bilmem ama rakiplerinizden bir adım önünde olacağınız kesindir.
En basit anlamıyla finansman bir kalem aldığınızda ve ya almayı düşündüğünüz de cebinizden çıkan paranın yerini doldurmak için yapacağınız her hareket finansman olarak nitelendirilir.
başka türlü anlatırsak bir kalem alacaksınız ama paranız yok para bulma konusunda yaptığınız her hareket finansmandır. Eğer babanız size kalem almanız için para verirse sizi finanse etmiş demektir.
Başka bir örnek vereyim. Bir cep telefonu alacaksınız. taksitle mi alacaksınız. Eğer taksitle alırsanız satıcı % kaç vade farkı koyacak yoksa kredi kartımı kullanacaksınız. Hangi modeli alacaksınız Aynı kalite ve özellikteki başka bir cep telefonunu daha ucuza alabilir misiniz. İşte bütün bu kararlar Finansal kararlardır.Siz bu kararları verirken kendi bütçenizi göz önünde bulundurup size en akılcı gelen kararı verirsiniz. Bunu yaparken sizi en mutlu kararı verirsiniz. Yani kendi karınızı en yüksek seviye de tutmaya çalışırsınız. Bu alışverişi karlı kapatmayı istersiniz. Telefonu aldıktan sonra aynı telefonun % 30 daha ucuza satıldığını görmek sizi üzer.
İşte Finansal yönetim dertsi size böyle bir analitik düşünme yeteneği kazandırır. En karlı hangisi en yüksek karı nasıl sağlayabilirim işte bütün amaç bu.
Birde bunu şirketler seviyesinde düşünün. Bir şirket yönetiyorsunuz veya bir şirkette çalışıyorsunuz Sizden Finansal bir konuda bilgi istediler işte bu derste bu konuları öğreneceksiniz. Bir kredi kullanacaksanız en ucuz krediyi nereden bulabilirim sabit faizlemi borçlanacağım değişken faizlemi tasarruflarımızı nasıl değerlendireceksiniz Kasamda ne kadar çalışma sermayesi var veya ne kadar bulundurmak zorundayım. Nasıl bütçe yaparım ortaklarıma ne kadar kar payı vermeliyim bütün bu konular Finansal yönetim konularıdır.
Finansal yönetim kararları işletmeler için stratejik kararlardır. Siz Finans yöneticisi olarak işletmenizin karını maksimum yapmaya çalışacaksınız. En büyük amacınız budur.Finansal yönetimde yanlış kararlar vermeniz işletmeyi zarara uğratabilir Hatta iflasına bile neden olabilir. Bu yüzden bu dersi iyi öğrenmeniz gerekmektedir.
Mesela aylık sabit faiz 1,60 iken değişken faiz 1,20 ise bankanın piyasalarda dalgalanma beklediğini düşüne bilirsiniz. yada bankalar tasarruflarınıza % 45 faiz verirken aslında enflasyonun %40 olması ve dolayısıyla %3,57 reel faiz önerdiğini bilmek zorundasınız
Bu kaba taslak bilgilerden sonra dersimizin birinci ünitesinden başlayalım Finansman işletmenin ihtiyacı olan fonların sağlanmasıdır
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.