- 1293 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
İNSAN OLMAK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İNSAN OLMAK
İnsan olmak;
Bir günaydına bakar, bir gülümsemedir çoğu zaman,ruhu okşayan sıcak bir bakıştır.
İnsan olmak ;
Hal hatır sormaktır, bunu yaparken hesap yapmamaktır,çocukları sevmektir,tüm çocuklara güzel bakmaktır.
Şöyle değildir bu çocuk boş ver o sevmediğim komşunun çocuğu, ya da buna selam vermeme gerek yok,bunu haydi es geç değildir.
İnsan olmak;
Nereden gelip nereye gideceğini unutmamaktır.
Ne gençlik bakidir ne sağlık ne varlık unutmamak gerekir.
İnsan olmak ;
Ev sahibi değilde kiracı olduğumuzu bilmektir,insan olmak görgüden geçer,ama bunun adı para değildir ya da markalara bakmaz,insan olmak kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapmamaktır.
İnsan olmak;
Alta kalanın canı çıksın değildir,yukarıdan aşağıya halı çırpmamaktır.
İnsan olmak bir gün aşağı katlara tekrar gideceğini bilmektir.
İnsan olmak ,;
Tevazu gerektirir ,zira o kadar çok ölüm var,hastalık var,yokluk var, yaşlılık var,gençken dahi her şeyi kaybeder insan.
İnsan olmak ;
Unutmamaktır ;elinin ,kolunun,gözlerinin kısacası sahip olduğu her şeyin geçici sende olduğunu bilmek ona göre yaşamaktır.
İnsan olmak ;
Sahip olduklarıyla böbürlenmemek,kendini yapmacık durumlara sokup, diğer kişileri küçük görmemektir.
İnsan olmak ;
Güzel bakıp güzel görmektir, sevmektir insanları,çocukları, yaşlıları.
Var olan tüm güzellikleri Yaradandan ötürü yaratılanı sevmektir.
İnsan olmak ;
Bilmektir ,;bir gün kınadığı durumlardan da kötü hallerde olabileceğini.
Yaşamın ter düz olabileceğini bilmektir.
İnsan olmak ;
Anlamaktır, empati kurmaktır bu uğurda gerekirse kafa yormaktır,en azından aynaların karşısına geçip durduğumuz kadar zaman harcamaktır.
İnsan olmak ;
Dedikodu değildir, çözüm üretmektir.
İnsan olmak ;
Can sıkıntısı için insanları kırmak değildir.
Hayır işlemektir, hasta ziyaret etmektir,kimsesiz çocuklar yurduna gitmektir ya da en yakınındaki çocuğun saçlarını okşamaktır düşünmektir.
İmtihanın içinde olduğunu unutmamaktır.
İnsan olmak;
Acı değilde tatlı konuşmaktır, tatlı dildir, güzel sözdür.
İnsan olmak ;
Durmasını bilmektir, hızlı gitmemektir.
Velhasıl ...!
söz bitmez lakin lütfen bencilce yaşamayalım..!
Hayat sandığımızdan daha kısa sonra tekrar gelip telafi etme imkanı da yok.!
UNUTMAYALIM.!
Hatice Nilüfer Dirilen
YORUMLAR
gaybana geceler
ama yinede insan olduğumuzu unutmamalıyız .!
birileri can yakmadan iyi kalabilmeyi başarmalı yarınlar için yeni büyüyen umutlar için.
Hayat sandığımızdan daha kısa sonra tekrar gelip telafi etme imkanı da yok.!
UNUTMAYALIM.!
İnsan olmayı unutmasak yeterli insan olan zaten digerlerini asla unutmaz güzel bir yazı hepimizin olmak istedigi gibi ve herkesin olmasını istedigimiz gibi İNSAN olmak İNSAN olabilmek hayattaki en büyük başarımız olması saygılarımla...