- 826 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇIĞLIKLARIN VALSİ***
*** Kontrolsüz ani tepkiler; telafisi zor hatalar doğurur.
*** Az konuşmak; daha az hata yapmaktır.
*** Gerçek dost manevi sponsordur.
*** İnsanın sürekli kendinden dem vurması muteberliğinin düşmanıdır.
*** Fakirin yanında zenginliğinizden; bıkkın ve bezginin yanında ise mutluluk ve başarınızdan bahsetmeyin. Ancak; herkesin umutlarında olan bu kavramlardan genel anlamda bahsediş hayalleri doyuracaktır.
*** Çok konuda bilgili ve mahir olabilirsiniz. Ancak; bunları karşıdakilere aktarmak güzel konuşmakla mümkün hale getirilebilir.
*** Keşke dememek için, hafızanızı olumsuzlukları kayıt etmemeye programlayın
*** Monoton bir konuyu ilgi çekici hale getirerek işlemek konuşmacının değerini arttırır.
*** Sevilmek, sayılmak ve bilgilenmek istiyorsanız; karşınızdakilere kendi sahaları ile ilgili sorular sorun. Böylece; o kişi onure olacaktır.
*** Tatlı dilli olmakla şaklabanlık ayrı şeylerdir.
*** " Belki.. Bakarız " gibi kelimeler umutları doğurur." Evet... Hayır " kelimeleri ise kesin hükümdür.
*** Pişmanlıklarımızın çoğu; düşünmeden konuşmaktandır
*** Hevesler ertelenmemelidir.
*** Kimsenin hakkını gasp etmezken; hakkımızı da gasp ettirmemeliyiz.
*** İmalarla kötü söz söylemek karşınızdakine düşünme fırsatı tanımaktır.
*** Gözlerde ki parıltılar; ruhsal durumun yansımasıdır.
**** Karanlığı çökmüş alabildiğince gecenin. Kim bilir ne aydınlıklar görülür yine de gönlünde mevsimin.
**** Nice çığlıklar birikir içimizde. Hani şu bağırıp, söyleyemediklerimiz. Yüklenir gönül tellerine ve her dokunuşta dönüşür notalara. Bir cümbüştür başlar vakitli vakitsiz ve ne güfteler oluşur dinlediğinizde. Çığlıkların valsi başlar sessizce.
**** "Son demleri ömrümün.. Nasıl geçersen geç! " Hep senin dediğin gibi geçip gitti zaten. Yok öyle; "nasıl geçersen geç" demek. Bundan sonra nasıl istersem öyle geçeceksin, inanmazsan bak ta gör ey ömür !
**** Bir ayak çukurunda ebediyetin; ha çekti ha çekecek neyleyeyim.
**** Sussa bakışların nasıl yaşarım.
**** Yüreğimdeki çığlıkların valsi.
**** Gece yarısı.. Yine başladı bile çığlıkların valsi !..
**** Ertelediğim düşlerime hep esir kaldım gerçeklerim de..
**** Uykuya daldığımda dokunsam ağlayacak rüyalarım var.
**** Kamufle edilmiş onca yüzlerde yaşamak ve hala bağışlamak.
**** Çığlık çığlığadır bir gece yarısı yüreğiniz. Haykıramazsınız ! Dans edip dururlar sessiz sessiz. Ve onları da biriktirirsiniz ister istemez .
**** Hal hatır sorma. Bırak merhabayı, nasılsın demeyi. Gülme, bakma, arama, bir çay olsun ısmarlama. Canın sağ olsun, sen bilirsin de; ne işin var o halde cenazemde? " Nasıl bilirdiniz ?" derken hoca efendi, ilk sensin " iyi bilirdik" diye cevap veren kalın sesinle. Yalancı ! Nereden bilirsin ki... " Hakkınızı helal ettiniz mi ?"... " Helal olsun!" demen yok mu birde hele.. Ne hakkın var ki sahtekar senin ben de ? Sorarım bunun hesabını; nasılsa er geç sende geleceksin daha oraya !...
**** Burnu akıp duruyordu adamın.
"--- Bu ne hal ya. " dedi kızı.
"--- İki iş yaptın söylene, söylene. Ne yapayım burnumdan getirdin işte ! "
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.