- 812 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Koşulsuz
Mutlu musun? Hayır!
Huzurlu musun? Hayır!
Peki değdi mi? Hayır!
Ne kazandın? Hiç bir şey!
Ne kaybettin? Seni koşulsuz seveni!
Olmasaydı, gitmeseydin, bitmeseydi iyiydi ama.. oldu işte!
Gittin ve bitti!
Lamı cimi yok bu işin.
Sahtelikler ile mutlu olup, hayatımızın içine edenler için yıllarca yas tuttuk. Gerçekler ile alay edip, ağız dolusu gülmeyi marifet sandık. Özümüzden uzaklaşmaya başladığımızdan beri, insan olduğumuzu unuttuk. Hatırlatmak ve hatırlamak istedim!
Dertsiz gece, gecesiz sızı, sızısız yara, yarasız yürek olmaz.
Peki ya yüreksiz insan olur mu?
Yağmur; gözyaşlarımı sen sakla
Korkularımı, gökgürültüsü sen!
Umutlarım şimşeklere emanet, kısmet ya çakar, ya çakmaz.
Yalnızlığım gecenin en koyusuna kaldı, zifiri titreyişlerdeyim.
Sırra kadem bastın da, aklımdan bir adım öteye, geçemedin!
Yaşam ümitsizliği kabul etmez.
-artık her şey bitti.. dediğim bir an da, aslında hiç bir şeyin bitmediğini, tam tersine, yeniden başladığını fark ettim. Az önce; bir kaç metre kare, güneş görmeyen bahçeme ektiğim, bakla ve sarımsakların, hayata meydan okurcasına nasıl başkaldırdıklarını gördüm. Belki çok basit bir doğa olayı, ama bana bana tam anlamıyla, yüce Rabbimin bir mucizesi gibi geliyor. Ben yaratılmışların en üstünü olarak acizlik gösteremem, başı boş değilim, benim bir sahibim, bir yaratıcım ve dünyaya gönderilme sebebim var.
Tek gayem; sevmek, affetmek, kucaklamak, insanlığımın doğası gereği, farkındalık yaratarak, iyiliği görmek, iyiliği gözetmek, iyiliğe teşvik etmek ve iyi olmak. Diyorlar ki, insanlar masum doğar, onları iyi ve ya kötü yapan şartlardır (!) Eğer insan özünden uzaklaşacak olursa, mekanik bir canavara döner! Ben etten kemikten olan, yüreği sebepli sebepsiz, çarpan, tüm olumsuz şartlara rağmen, kötü olmayan, olamayan, sevgi dolu bir insanım. Sanırım en zayıf yönüm de bu. Koşulsuzca güvenen, rağmen seven, sonunda da hep kaybeden, ya da kaybettiğine inanılan.. bir kulum işte! Tek dayanağım Rabbim. Şairin de dediği gibi, Allah var, gam keder yok, sıkıntı yok, ümitsizlik yok.
Hayat devam ediyor (tüm olumsuzluklara rağmen) Elhamdulillah!
Dil-ruba Emine Genç 10 Nisan 2015
YORUMLAR
bir yazı değil okuduğum kendi hayatım idi. yazmak istemeyip de yazamadıklarım..hatalarım, yanlışlarım, doğrularım. hayata bakışım .. yüreğinize sağlak kaleminiz daim olsun. sevginizi hak edene verilmek üzere yüreğinizde sakladığınız sevgiyi sizi sevene ve sevdiğiniz insana vermeniz dileklerimle..