Aşk'ın Matematiği...-1-
"Aşkın da matematiği mi olurmuş", demeyin...
Aşkın edebiyatı, tarihi, coğrafyası, müziği, felsefesi vs... olur da matematiği niçin olmasın ki..
Matematik; yani sayıların dili... "Aşk saza da gelmez söze de" derler... Saza söze gelmeyen aşk sayılara gelir mi bilmem ama işte insan bu, aşkın formülü peşinde koşarken aşkı sayılara vuruvermiş...
Aşk deyince akla gelen 3 şey diye sorsak; herkes için geçerli olmasada bizim aklımıza: "Aşk, Âşık ve Mâşuk" gelir... Aşk matematiğinin bütün işlemleri; Aşk, Mâşuk ve belki kısmen de Âşık üzerinde gerçekleşir... Ama âşık işlemlerde hiçbir zaman gözükmez...
Aşkın matematiğinde aşk; sıfır (0), Maşuk ise bir (1)’dir... Âşığa gelince o aşk (0) ile mâşuk (1) arasında bir yerdedir. Ama sayısal bir değeri yoktur âşığın... O 0 (aşk) ila 1 (mâşuk) arasında ya 0,1 deki virgül yahut da 0.1’deki noktadır. İşte âşık bu yönü ile aşkın matematiğinde işlem dışıdır yani pek kayda, kal’e alınmaz... O ancak aşk (0) ve maşuk (1) varsa nokta ve yahut virgül olma nazarı itibari ile aşkın matematiğinin konusu kapsamına pasif olarak girebilir...
Bu matematiğin bütün temelleri aşk ve mâşuk üzerinde bina edilmiştir... Siz varlık ve yokluk temelli sonsuzluk hesaplaması da diyebilirsiniz aşkın matematiğine... Aşk yani (0) bir hiçtir, yokluktur... Bir başına bir değer ifade etmez... Mâşuk ise yani (1) varlıktır, her şey onda cem olmuş, onda toplanmışdır...
Mâşuk (1) her şeyin kendisinde toplandığı bir değerdir. Aşk (0) ise bir başına hiçbirşey ifade etmeyen bir değersizlik. Aşk (0), Maşuk (1) ile birtakım işlemlere girdiğinde yani mâşuk (0) ile beraber anıldığında kendini bulur. Tabi Mâşuk (1) ile girdiği her işlem sonucu aşk (0) için kabul edilebilir değildir. Bu hususa durumlara geçtiğimizde değineceğiz. Aşkın matematiğinde ki 4 duruma bir sonraki yazımızda değinmeyi ümid ediyoruz.